Respect

Een poule voor alle wedstrijden van het Rallyclinic Dutch Open

Berichtdoor Harry37 » zo apr 29, 2007 11:06

Ook wij hebben gisteren weer het nodige meegemaakt.

KP 4 / 8/ 12.

Op een grotte berg zand achter een sloot na een haase links mochten we niet staan.
Er was achter die berg zand namelijk het lint gespannen.

De marchall (snorremans) kon zich alleen hier nog maar mee bezig houden. Zal wel types nederlands zijn.

Een fluit heb ik op dat punt niet gehoord....... om toch te laten horen dat er een wagen aan komt.

Als hij zijn taak goed had gedaan zou hij wel de mensen die kort langs de weg zaten ( geen lint) deze daar weg hebben gehaald. Dat was pas gevaarlijk.

Oja je mocht wel achter het lint in de remzone staan.

Volgens ons was hij het spoor helemaal bijster.

Zijn vriend wel hesje zonder opschrift mocht wel met foto camera op deze berg zand staan. :x :x

Nou de foto krijg ik nog, en die komt hier te staan.

Wat een ergenis. :x :x :x

Verder geen rare punten gezien waar de marchalls hun werk goed deden zoals het hoort.

bedankt daarvoor, zonder jullie was er anders geen RALLY. :lol: :lol: :lol:

Harry
Avatar gebruiker
Harry37
 
Berichten: 451
Geregistreerd: di jan 17, 2006 19:19
Woonplaats: Brummen

Berichtdoor tiemen » zo apr 29, 2007 11:12

Davekuh schreef:Uiteraard erger ik me aan de mensen, die niet luisteren naar officials, maar het kan ook anders. Ik heb gisteren ook officials gezien, die mensen terug de weg op duwden (!!!) nadat ze over gestoken waren. Er stond er 1 bij die zelfs zo afgressief was dat hij gewoon deed alsof hij wilde gaan slaan tegen sommige mensen.
Maar 5 minuten later zien we deze official op een gevaarlijk punt foto`s staan te maken. Waar hij blijkbaar ook erg moe van werd want op het moment dat de snelste op de baan waren, ging hij mooi in het gras liggen onder een parasol.
En er liepen er meer rond.
Een beetje respect moet van 2 kanten komen denk ik.

:!:

Juist!
Sommige officials menen dat zij hun 'macht'positie moeten misbruiken. Uiteraard hebben zij de veiligheid van toeschouwers en rijders te 'bewaken', maar sommigen, zoals wij gisteren hebben ondervonden, gaan tever hierin. Ook de toeschouwers zijn mensen!
Natuurlijk zijn er toeschouwers die nooit (bijna nooit) luisteren, toch is het redelijk opmerkelijk te noemen, dat met name de 'bazige' official meer tegenwerk krijgt dan bijvoorbeeld Rinus :)

Om te zeggen dat er respect moet zijn naar de officials maar niet visa versa gaat mij tever. Ook zij moeten begrijpen dat de toeschouwers rally willen kijken. Het is, zoals al eerder gezegd, een wisselwerking.
En je vangt nu eenmaal meer vliegen met stroop dan met azijn :wink:
Van beide kanten enige zelfreflectie zou op zijn plaats zijn.

Rally kan niet zonder officials, maar ook niet zonder toeschouwers :!:
We hebben gisteren 6 proeven gezien, waarvan er op 5 geen enkel probleem was, tussen de officials en de toeschouwers!
tiemen
 
Berichten: 327
Geregistreerd: di sep 27, 2005 10:41
Woonplaats: Genemuiden

Berichtdoor arno » zo apr 29, 2007 11:40

Harry37 schreef:Ook wij hebben gisteren weer het nodige meegemaakt.

KP 4 / 8/ 12.

Op een grotte berg zand achter een sloot na een haase links mochten we niet staan.
Er was achter die berg zand namelijk het lint gespannen.

De marchall (snorremans) kon zich alleen hier nog maar mee bezig houden. Zal wel types nederlands zijn.

Een fluit heb ik op dat punt niet gehoord....... om toch te laten horen dat er een wagen aan komt.

Als hij zijn taak goed had gedaan zou hij wel de mensen die kort langs de weg zaten ( geen lint) deze daar weg hebben gehaald. Dat was pas gevaarlijk.

Oja je mocht wel achter het lint in de remzone staan.

Volgens ons was hij het spoor helemaal bijster.

Zijn vriend wel hesje zonder opschrift mocht wel met foto camera op deze berg zand staan. :x :x

Nou de foto krijg ik nog, en die komt hier te staan.

Wat een ergenis. :x :x :x

Verder geen rare punten gezien waar de marchalls hun werk goed deden zoals het hoort.

bedankt daarvoor, zonder jullie was er anders geen RALLY. :lol: :lol: :lol:

Harry

Deze bedoel je?
Afbeelding
Sorry, voor de marshal/vriend van :?

Ik stond in de "rem-zone" en ben het zeker met je eens dat deze marshal/vriend van daar niet mocht staan.
Als je marshal bent mag je geen foto's maken,je bent er immers voor de veiligheid. En als je vriend van bent,vind ik het helemaal erg.
De discussie dat de mensen achter het lint moeten staan vind ik niet helemaal juist van jou. Waar de linten moeten komen is door andere mensen beslist,en de marshals moeten voor veiligheid zorgen,dus toeshouwers achter de linten.
Dat vind ik ook, MAAR ben het er wel mee eens dat je op die zandheuvels VEEl veiliger stond dan in de rem-zone! Maar daar kan (zoals jij zegt "snorre-mans")andere marshal niks aan doen. Dit moet je dan de organisatie laten weten. (als je toch al de foto wilt doorsturen)

Dus de stelling "het moet van twee kanten komen,ben ik het helemaal eens" :!: :!:
Avatar gebruiker
arno
 
Berichten: 322
Geregistreerd: vr okt 14, 2005 20:39
Woonplaats: Heerlen

Berichtdoor Harry37 » zo apr 29, 2007 11:49

arno schreef:
Harry37 schreef:Ook wij hebben gisteren weer het nodige meegemaakt.

KP 4 / 8/ 12.

Op een grotte berg zand achter een sloot na een haase links mochten we niet staan.
Er was achter die berg zand namelijk het lint gespannen.

De marchall (snorremans) kon zich alleen hier nog maar mee bezig houden. Zal wel types nederlands zijn.

Een fluit heb ik op dat punt niet gehoord....... om toch te laten horen dat er een wagen aan komt.

Als hij zijn taak goed had gedaan zou hij wel de mensen die kort langs de weg zaten ( geen lint) deze daar weg hebben gehaald. Dat was pas gevaarlijk.

Oja je mocht wel achter het lint in de remzone staan.

Volgens ons was hij het spoor helemaal bijster.

Zijn vriend wel hesje zonder opschrift mocht wel met foto camera op deze berg zand staan. :x :x

Nou de foto krijg ik nog, en die komt hier te staan.

Wat een ergenis. :x :x :x

Verder geen rare punten gezien waar de marchalls hun werk goed deden zoals het hoort.

bedankt daarvoor, zonder jullie was er anders geen RALLY. :lol: :lol: :lol:

Harry

Deze bedoel je?
Afbeelding
Sorry, voor de marshal/vriend van :?

Ik stond in de "rem-zone" en ben het zeker met je eens dat deze marshal/vriend van daar niet mocht staan.
Als je marshal bent mag je geen foto's maken,je bent er immers voor de veiligheid. En als je vriend van bent,vind ik het helemaal erg.
De discussie dat de mensen achter het lint moeten staan vind ik niet helemaal juist van jou. Waar de linten moeten komen is door andere mensen beslist,en de marshals moeten voor veiligheid zorgen,dus toeshouwers achter de linten.
Dat vind ik ook, MAAR ben het er wel mee eens dat je op die zandheuvels VEEl veiliger stond dan in de rem-zone! Maar daar kan (zoals jij zegt "snorre-mans")andere marshal niks aan doen. Dit moet je dan de organisatie laten weten. (als je toch al de foto wilt doorsturen)

Dus de stelling "het moet van twee kanten komen,ben ik het helemaal eens" :!: :!:


Klasse, dank je wel.

Tuurlijk die marchall zet iedereen achter de linten, dus ook zijn evt vriend.
Daar ging op deze plek de discussie ook over met hem.

Als hij al jaren mee loopt kan hij ook tips aan de organisatie geven wat wel en niet veilig is.

kortom op die heuvel was veiliger dan een stukje verder op langs de weg.

ok daar kon hij niets aan doen maar een marchall is er ook voor dat soort oplettende zaken.

Verder kom ik al jaren bij de rally's en weet als geen ander dat veiligheid voorop staat.


Harry
Avatar gebruiker
Harry37
 
Berichten: 451
Geregistreerd: di jan 17, 2006 19:19
Woonplaats: Brummen

Berichtdoor EVOX » zo apr 29, 2007 11:52

Sommige officials komn voor "hun plezier" en menen dat ze dan alles mogen, mijn mening is deze personen een opfris cursus "official zijn geven, deze kwasten verzeiken :twisted: het voor andere officials zoals ik die wel hun werk goed doen. :( :(

De groetjes.
Avatar gebruiker
EVOX
 
Berichten: 145
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 6:57
Woonplaats: Panheel

Berichtdoor sleepy hunter » zo apr 29, 2007 12:55

Blijkbaar is het leuk om een officiaal af te zeiken.Ik ben bij de bulten zand geweest waar deze foto is gemaakt.Alle 3 de door gangen dus Kp 4/8/12. Is is dan blijkbaar ook door publiek nodig om de officiaal te bedreigen en verwensingen toe te wensen, ziekte,s en dat soort dingen! maar we weten het allemaal goed wat de officiaal moet doen maar blijkbaar weten we niet wat we zelf moeten. Blijkbaar als een officiaal op een post komt moet hij het linten , welk door een ander in op gebouwd volgens een veiligheidsplan wat is goedkekeurd, maar gelijk veranderen om publijk of een fotograaf ./ vriend een top plek te geven. Maar die is de gemakkelijks te weg.Iemand afzeiken via internet zonder dat de betreffende persoon een weer woord kan geven, zijn/ haar vrije dag op te offeren voor zijn /haar hobby maar ook van publiek .En als toetje te worden bedreigd door het zelfde publiek. Goh wat heb je gedaan het weekend "ach niet veel toen heb ik maar een officiaal bedriegd, ja hij deed wat hem gezegd werd!!!

Bah wat jammer nou.
sleepy hunter
 
Berichten: 88
Geregistreerd: do okt 19, 2006 9:11
Woonplaats: balk FRIESLAND

Berichtdoor cvgn » zo apr 29, 2007 13:09

Op de KP 3 stonden mensen die voor de 1e maal als official optraden. Deze mensen hebben zich spontaan aangemeld bij Nico Biesheuvel vorig jaar, toen bleek dat er waarschijnlijk proeven geannuleerd moesten worden omdat er geen officials genoeg waren. Ze hebben in het begin van het jaar een officialcursus gehad en spijtig genoeg niet voldoende informatie op de dag zelf.
Geef hun de kans om ook door te helpen het werk van official goed te leren en densoods geef ze tips. Op post 13 ( grote hairpin)van Kp 3 zat de official in de uitremzone, heb gewoon gezegd: mag ik je een tip geven, ga aan de andere kant van de weg zitten dan zit je veiliger, hij bedankte me nadien nog hiervoor, en zei er bij dat hij blij was met tips van andere al langer meedraaiende officials.

Dus geef hun de tijd om alles te leren.

groeten uit Roosendaal
Carine en Lars van Gastel.
cvgn
 
Berichten: 753
Geregistreerd: za jun 15, 2002 12:08
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Davekuh » zo apr 29, 2007 14:19

sleepy hunter schreef:Blijkbaar is het leuk om een officiaal af te zeiken.Ik ben bij de bulten zand geweest waar deze foto is gemaakt.Alle 3 de door gangen dus Kp 4/8/12. Is is dan blijkbaar ook door publiek nodig om de officiaal te bedreigen en verwensingen toe te wensen, ziekte,s en dat soort dingen! maar we weten het allemaal goed wat de officiaal moet doen maar blijkbaar weten we niet wat we zelf moeten. Blijkbaar als een officiaal op een post komt moet hij het linten , welk door een ander in op gebouwd volgens een veiligheidsplan wat is goedkekeurd, maar gelijk veranderen om publijk of een fotograaf ./ vriend een top plek te geven. Maar die is de gemakkelijks te weg.Iemand afzeiken via internet zonder dat de betreffende persoon een weer woord kan geven, zijn/ haar vrije dag op te offeren voor zijn /haar hobby maar ook van publiek .En als toetje te worden bedreigd door het zelfde publiek. Goh wat heb je gedaan het weekend "ach niet veel toen heb ik maar een officiaal bedriegd, ja hij deed wat hem gezegd werd!!!

Bah wat jammer nou.


Luister even, meneer ik heb geen naam ingevult.
Ik heb niemand bedreigd. Maar het is nu eenmaal zo dat zo`n mooi felgeel hesje ook geen rallyauto tegenhoud. Dus ook een official moet niet op gevaarlijke plaatsen gaan staan. Maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat een official mensen bedreigd, of duwd. En al helemaal niet terug de weg op :S Gek he, dat deze official ook een groot zakmes aan zijn broek heeft hangen. En geloof me, dan niet het type zwitsers zakmes.
Het gaat trouwens om Kp Perkpolder, en dan het stuk waar de auto`s onder de brug met toeschouwers door gaan. Ik hoorde van een andere official dat het voor hun allemaal de eerste keer was. En ja, dan krijg je wel eens rare situaties dat toeschouwers het beter weten dan de officials.
Davekuh
 
Berichten: 258
Geregistreerd: ma mei 26, 2003 22:31
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor 2rallyman1 » zo apr 29, 2007 14:31

Nou en dan zit je achter het lint lkkr te genieten van de zon omdat de KP nog niet begonnen was. Word je door een official terecht gewezen dat je moet staan??? :shock: :? :shock:
2rallyman1
 
Berichten: 933
Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:02
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Holkers » zo apr 29, 2007 14:34

2rallyman1 schreef:Nou en dan zit je achter het lint lkkr te genieten van de zon omdat de KP nog niet begonnen was. Word je door een official terecht gewezen dat je moet staan??? :shock: :? :shock:


Lag heerlijk in het midden van de hairpin op kp 11...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Davekuh » zo apr 29, 2007 14:44

2rallyman1 schreef:Nou en dan zit je achter het lint lkkr te genieten van de zon omdat de KP nog niet begonnen was. Word je door een official terecht gewezen dat je moet staan??? :shock: :? :shock:


Whahaha erg vervelend ook altijd ja, die mensen die gewoon overal gaan liggen :P
Davekuh
 
Berichten: 258
Geregistreerd: ma mei 26, 2003 22:31
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Harry37 » zo apr 29, 2007 15:02

sleepy hunter schreef:Blijkbaar is het leuk om een officiaal af te zeiken.Ik ben bij de bulten zand geweest waar deze foto is gemaakt.Alle 3 de door gangen dus Kp 4/8/12. Is is dan blijkbaar ook door publiek nodig om de officiaal te bedreigen en verwensingen toe te wensen, ziekte,s en dat soort dingen! maar we weten het allemaal goed wat de officiaal moet doen maar blijkbaar weten we niet wat we zelf moeten. Blijkbaar als een officiaal op een post komt moet hij het linten , welk door een ander in op gebouwd volgens een veiligheidsplan wat is goedkekeurd, maar gelijk veranderen om publijk of een fotograaf ./ vriend een top plek te geven. Maar die is de gemakkelijks te weg.Iemand afzeiken via internet zonder dat de betreffende persoon een weer woord kan geven, zijn/ haar vrije dag op te offeren voor zijn /haar hobby maar ook van publiek .En als toetje te worden bedreigd door het zelfde publiek. Goh wat heb je gedaan het weekend "ach niet veel toen heb ik maar een officiaal bedriegd, ja hij deed wat hem gezegd werd!!!

Bah wat jammer nou.


Ben ik blij dat ik deze man niet bedreigt heb, en hem allerlei ziektes toebedeeld heb.

Nogmaals aan de linten kan hij niets doen, maar de veiligheid moet ook hij in acht nemen cq mensen daar op wijzen. En wel of geen vriend/fotograaf met hesje ?,hij mocht daar ook niet staan. Daar ging op dat moment de discuccie ter plaatse om.

Harry.


PS: misschien wel zo leuk om je eigen naam in te vullen.
Avatar gebruiker
Harry37
 
Berichten: 451
Geregistreerd: di jan 17, 2006 19:19
Woonplaats: Brummen

Berichtdoor arno » zo apr 29, 2007 15:09

Harry37 schreef:PS: misschien wel zo leuk om je eigen naam in te vullen.

Als je dat weten wilt :arrow: (Is niet zo moeilijk)
http://www.zwaagstrasport.nl/team.htm
Staat maar 1 iemand uit Balk bij! En "geennaamingevuld" is uit balk :!:
(denk ik :? )
Avatar gebruiker
arno
 
Berichten: 322
Geregistreerd: vr okt 14, 2005 20:39
Woonplaats: Heerlen

Berichtdoor TWENGELTJE » zo apr 29, 2007 15:21

arno schreef:
Harry37 schreef:PS: misschien wel zo leuk om je eigen naam in te vullen.

Als je dat weten wilt :arrow: (Is niet zo moeilijk)
http://www.zwaagstrasport.nl/team.htm
Staat maar 1 iemand uit Balk bij! En "geennaamingevuld" is uit balk :!:
(denk ik :? )


En hoe heet rallyvriend dan zelf want enige tijd geleden was er gezegd dat je volledige naam bij je bericht moest staan ( geldt nog voor meer mensen trouwens)
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor kraats » zo apr 29, 2007 15:27

Ik denk dat er bij iedere rally zaken voorkomen die gegeven de situatie niet helemaal juist verlopen. En daar heb je nou niet direkt officials bij nodig de meesten doen het erg goed. Een groot aantal mensen uit de omgeving hebben zich naar eer en geweten ingezet, daar ben ik van overtuigd. Daarom is wederzijds respect met fatsoenlijke normen en waarden van doorslaggevende aard. ...... Amen.......

MAAR.........

nkroeze schreef:Overigens stonden officials zelf ook in de uitremzone...

Toen Andre Hof doorschoot op KP9 (Laatste keer perkpolder) moet hij wel enorm geschrokken zijn van de official die op het randje van gras/weg stond.....


Andre is zich echt wezenloos geschrokken, desbetreffende official stond te bellen met zijn rug richting de aanstormende rallyauto. Toevallig doet een stap opzij, zonder hem gezien te hebben, toen de auto er was en zat Andre echt in zijn rats. Hij wist niet meer waar hij heen moest, omdat de remmen van de Colt ineens alle dienst weigerden. Maar met pure mazzel voor alle partijen liep dit goed af, maar wat als zoiets misgaat. Dan is de ellende niet te overzien. Ik denk dat ik nooit meer aan een rallyauto zou sleutelen in dit soort gevallen, want ik kan hiervoor geen verantwoording dragen richting een kluns met een telefoon. En ja dan kun je wel respect hebben maar aan dooie respect heeft niemand wat!!! Klinkt dit een beetje hard of lomp? Jammer dan, want als je dit wilt zien als heiligschennis of weet ik veel hoe je het wilt noemen, dan kun je door een tekort aan officials beter geen rally rijden!


sleepy hunter schreef:Blijkbaar is het leuk om een officiaal af te zeiken.Ik ben bij de bulten zand geweest waar deze foto is gemaakt.Alle 3 de door gangen dus Kp 4/8/12. Is is dan blijkbaar ook door publiek nodig om de officiaal te bedreigen en verwensingen toe te wensen, ziekte,s en dat soort dingen! maar we weten het allemaal goed wat de officiaal moet doen maar blijkbaar weten we niet wat we zelf moeten. Blijkbaar als een officiaal op een post komt moet hij het linten , welk door een ander in op gebouwd volgens een veiligheidsplan wat is goedkekeurd, maar gelijk veranderen om publijk of een fotograaf ./ vriend een top plek te geven. Maar die is de gemakkelijks te weg.Iemand afzeiken via internet zonder dat de betreffende persoon een weer woord kan geven, zijn/ haar vrije dag op te offeren voor zijn /haar hobby maar ook van publiek .En als toetje te worden bedreigd door het zelfde publiek. Goh wat heb je gedaan het weekend "ach niet veel toen heb ik maar een officiaal bedriegd, ja hij deed wat hem gezegd werd!!!

Bah wat jammer nou.


Nee, achter een vangrail staan en dan naar de andere kant van de weg (op een recht stuk) achter een lintje worden gezet, vraagt toch om een discussie die een official niet wint? Maar bedreigen... Nee dat getuigd van geen enkel fatsoen.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

VorigeVolgende

Keer terug naar Rallypoule

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten