Respect

Een poule voor alle wedstrijden van het Rallyclinic Dutch Open

Respect

Berichtdoor Bartrallyfan » zo apr 29, 2007 8:22

ik heb gisteren weer eens op gemerkt dat er een aantal mensen zijn die absoluut geen respect voor de officials hebben!! ik heb gisteren een paar keer gezien dat mensen gewoon niet luisteren als een official hen vraagt om uit een verbode zone weg te gaan,toen later een iets oudere official terug kwam en dit ook netjes aan de mensen vroeg kreeg hij een grote mond.Ik ben zelf geen official maar mensen heb eens respect voor hun,zij staan er wel voor ONZE HOBBY zo dat wij naar rally's kunnen kijken,zij doen het ook maar vrijwillig, en als er dadelijk officials gaan stoppen om dat ze steeds die grote mond van zo'n stelletje eikels zat zijn hebben we als rallyfan's wel een probleem, TE WIJNIG OFFICIALS IS GEEN RALLY
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor Yves » zo apr 29, 2007 9:03

En uiteraard, heb jij als welbespraakte toeschouwer, de desbetreffende official even met raad en daad bijgestaan en deze niet luisterende mensen, uit de uitremzone verwijdert?!

gegroet Yves
Yves
 
Berichten: 7
Geregistreerd: za dec 09, 2006 12:43
Woonplaats: Rijsbergen

Berichtdoor Turboboost » zo apr 29, 2007 9:06

@Bart: denk dat je je betoog niet op dit forum moet houden. De mensen die geen respect tonen voor officials/de regels vindt je namelijk niet op dit forum. 8)
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Han » zo apr 29, 2007 9:22

Turboboost schreef:@Bart: denk dat je je betoog niet op dit forum moet houden. De mensen die geen respect tonen voor officials/de regels vindt je namelijk niet op dit forum. 8)


Daar denk ik toch een beetje anders over :roll:
Han
 
Berichten: 366
Geregistreerd: di nov 16, 2004 19:18
Woonplaats: Friesland

Berichtdoor nkroeze » zo apr 29, 2007 9:33

Overigens stonden officials zelf ook in de uitremzone...

Toen Andre Hof doorschoot op KP9 (Laatste keer perkpolder) moet hij wel enorm geschrokken zijn van de official die op het randje van gras/weg stond.....
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor TWENGELTJE » zo apr 29, 2007 9:34

Han schreef:
Turboboost schreef:@Bart: denk dat je je betoog niet op dit forum moet houden. De mensen die geen respect tonen voor officials/de regels vindt je namelijk niet op dit forum. 8)


Daar denk ik toch een beetje anders over :roll:


Vind jij dat dit betoog hier wel hoort ( vind ik zelf trouwens ook wel) of ben je iemand van die mensen die toch niet luisteren :shock: :lol:
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor TWENGELTJE » zo apr 29, 2007 9:38

nkroeze schreef:Overigens stonden officials zelf ook in de uitremzone...

Toen Andre Hof doorschoot op KP9 (Laatste keer perkpolder) moet hij wel enorm geschrokken zijn van de official die op het randje van gras/weg stond.....


Het verschil is dat zij er wel mogen staan al is het niet altijd verstandig
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor wimo » zo apr 29, 2007 9:42

Ahum ????

Ook een official, moet altijd voor zijn eigen veiligheid zorgen!!
Is een van de eerste dingen die je leert op de cursus!
Dus ook zij, mogen niet overal zomaar gaan staan.
wimo
 
Berichten: 439
Geregistreerd: ma jul 01, 2002 19:15

Berichtdoor TWENGELTJE » zo apr 29, 2007 9:46

wimo schreef:Ahum ????

Ook een official, moet altijd voor zijn eigen veiligheid zorgen!!
Is een van de eerste dingen die je leert op de cursus!
Dus ook zij, mogen niet overal zomaar gaan staan.


Daarom zeg ik ook dat het niet verstandig is maar soms moet je of kun je niet anders
Maar als hetniet hoeft absolut niet doen
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor nkroeze » zo apr 29, 2007 10:00

Nou, laat vrij duidelijk zijn dat hier zeeen van ruimte was op dit punt, dus was het absoluut niet nodig....
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor HJD » zo apr 29, 2007 10:23

Inderdaad, er zijn er soms wat bij die echt niets opvolgen :roll: . Ik stond bij KP1 eerst ook nog na die links/rechts combinatie, maar heb het zeker wel gerespecteerd dat je daar later niet meer kon staan. Heb toen gewoon een ander plekje opgezocht.

Ook een man die midden in de gewassen van een boer stond. Vroeg de official of deze een meter opzij wilde gaan zodat deze niet in de gewassen stond. Bleef deze gewoon staan, en heeft nog wat praten gekost dat hij iets anders ging staan.

En het ergste (betreft geen rallybezoeker :P ). Op KP10 (ik dacht op dat moment KP4 van de sprint) van de rally reed een vrouwtje, zo klein dat ze net over het stuur heen kon kijken, zo door het lint heen en de proef op. Dus iedereen schreeuwen, en ik kan me voorstellen dat de desbetreffende official behoorlijk boos was. Gelukkig lag de proef op dat moment even stil :roll:

Ik vind gewoon dat je orders van een official moet opvolgen. Ook al sta ik zelf ook wel eens op posities (wel achter het lint), die soms wel link zijn. Wanneer een official vraagt of we weg willen gaan zal ik dat zeker doen.
Avatar gebruiker
HJD
 
Berichten: 595
Geregistreerd: do apr 21, 2005 15:07
Woonplaats: Borculo

lintjes

Berichtdoor wimscholman » zo apr 29, 2007 10:32

de official die bij ons op een punt de kinderen tien meter van de weg wilden hebben voor de veilgheid vindt ik goed.
maar dan niet de kleintjes maar ook de grote daar weg als het volgens hem niet veilig is.
er stonden op dat punt twee linten waar we achter stonden.
mijn gedachten zijn dan gewoon als je als official denkt het is niet veilig gooi dan het lint voor de kp start van de naar achteren zo als jij denkt dat het veilig is dat voorkomt veel tam tam met het publiek.
wimscholman
 
Berichten: 21
Geregistreerd: wo dec 25, 2002 18:11
Woonplaats: rijssen

Berichtdoor ikkuh_18 » zo apr 29, 2007 10:36

Wat denk je dan van die rijder ik geloof dat het van een Opel was ben even de naam kwijt, die aan kwam rijden volluit op KP01 en dat er 3 mannen overstaken zonder te kijken..
Hij vol in de remmen die mannen rennen, scheelde echt heel weinig!
Daarna renden ze door terwijl er 2 officials aan kwamen lopen en dan nog althans wat ik van een afstandje begreep door willen lopen :?
ikkuh_18
 
Berichten: 2634
Geregistreerd: zo okt 08, 2006 10:15
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Amiga » zo apr 29, 2007 10:44

Geloof dat ik alles gisteren wel heb gezien:

mensen die gewoon naar de overkant wilden en zonder te kijken over liepen terwijl er een auto aan kwam; waardoor deze even vol op de rem moest

officials die op plekken stonden waar het echt niet veilig was

officials die een grote mond kregen omdat ze hun werk deden en vervolgens ik een grote mond kreeg omdat ik probeerde uit te leggen waarom aan die mensen waarom ze daar niet mochten staan. Mond dus ook maar houden voortaan :oops:

officials die gewoon hun post verlieten omdat er niet naar ze geluisterd werd..

Kortom: volgens mij een topdag voor veel officials... :(
Avatar gebruiker
Amiga
 
Berichten: 668
Geregistreerd: ma sep 18, 2006 16:45
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Davekuh » zo apr 29, 2007 10:48

Uiteraard erger ik me aan de mensen, die niet luisteren naar officials, maar het kan ook anders. Ik heb gisteren ook officials gezien, die mensen terug de weg op duwden (!!!) nadat ze over gestoken waren. Er stond er 1 bij die zelfs zo afgressief was dat hij gewoon deed alsof hij wilde gaan slaan tegen sommige mensen.
Maar 5 minuten later zien we deze official op een gevaarlijk punt foto`s staan te maken. Waar hij blijkbaar ook erg moe van werd want op het moment dat de snelste op de baan waren, ging hij mooi in het gras liggen onder een parasol.
En er liepen er meer rond.
Een beetje respect moet van 2 kanten komen denk ik.
Davekuh
 
Berichten: 258
Geregistreerd: ma mei 26, 2003 22:31
Woonplaats: Eindhoven

Volgende

Keer terug naar Rallypoule

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten