Foto's / filmpjes Paradigit ELE rally

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor dennisrally » zo jun 03, 2007 19:37

Franky schreef:Ik zie het verband niet.
Het is allemaal stom.
Gewoon dom om als 0 of als X een stempel op de wedstrijd te drukken.
Het risico alleen al dat door jouw domme gedrag een proef geneutraliseerd moet worden.
Alles voor de goed gevulde kasssa dan maar zeker?


Ik vind dat je nogal kort door de bocht reageert Frank. Wie zegt dat Versteeg onverantwoord hard over de proeven is gegaan? Wat ik van hem heb gezien was verre van dat, gewoon op tempo.

Zit een ongeluk normaal gesproken al in een klein hoekje, bij een rally liggen de kansen nog wat hoger.

Onderstaand het regelement:

* Bij elk evenement moeten de voorrijders de gehele route rijden. Zij mogen de deelnemers
daarbij nimmer hinderen. De volgorde van de voorrijders is als volgt:
- eerst de 000-auto (start minus 60 min.);
- dan de KNAF-veiligheidsauto (start minus minimaal 30 min.);
- dan de 00-auto (start minus 30 min.);
- dan de publieksveiligheidsauto (start minus 15 min.);
- dan eventueel X-auto’s en/of een 5 minuten-auto (start minus minimaal 5 minuten);
- en als laatste de 0-auto (start).
Deze auto's moeten zijn voorzien van rallyschilden, dan wel stickers en 'portiernummers' met de opdruk
'VEILIGHEID' en hun nummer. Tenminste de 0-auto is voorzien van zwaailichten en een sirene.
Tot en met de publieksveiligheidsauto mogen de voorrijders niet op (nagenoeg) volle snelheid
rijden
en de inzittenden mogen géén race-overalls of helmen dragen.
10.3 Uitsluitend na de publieksveiligheidsauto mogen bij de start van de klassementsproeven
voorrijders vertrekken, die op (nagenoeg) volle snelheid de klassementsproeven rijden. Inhalen
is daarbij niet toegestaan.
De auto’s van voorrijders, die op (nagenoeg) volle snelheid de klassementsproeven zullen
rijden, moeten voorzien zijn van passende veiligheidsvoorzieningen, zoals rolkooi en
brandblusvoorzieningen. De bestuurders van deze auto's moeten ervaren rallyrijders zijn en
voldoen aan de voorschriften van SRR art. 19.2
. Het is bestuurders van deze auto’s niet
toegestaan ook als deelnemer voor het evenement in te schrijven.
De O-auto en de beide bestuurders van de O-auto moeten volledig voldoen aan de
voorschriften van het SRR (homologatie, licenties, etc.)
10.4 Na de laatste deelnemende auto rijdt de sluitauto de gehele route. De sluitauto moet zijn
voorzien van rallyschilden dan wel stickers en van 'portiernummers' met een zwart-wit geblokte
vlag.


Nou weet ik niet hoeveel ervaring Versteeg heeft, maar desondanks zou ik hem niet zomaar als amateur en al helemaal niet als dom bestempelen.
Avatar gebruiker
dennisrally
 
Berichten: 105
Geregistreerd: zo nov 06, 2005 23:40

Berichtdoor Mark Verhoeven » zo jun 03, 2007 20:10

Marcel205 schreef:Hierbij nog de start van Mark en Erik op kp3. Geluid van die dingen is echt super! Mark heeft toch wel behoorlijk voordeel tijdens de start.

http://members.home.nl/rallyplanet/start.wmv

Groeten Marcel


:shock: Da's inderdaad ERG heftig hoe dat ding met nauwelijks toeren van start gaat als een kogel! Enneh, hoezo liften voor de eerste bocht? :roll: (wat de 2e auto wel flink doet!) :wink:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Wim Salabim » zo jun 03, 2007 21:39

En nog maar een paar foto's van vandaag...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wim Salabim
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do sep 08, 2005 17:24
Woonplaats: Valkenswaard

Berichtdoor MartijnS » zo jun 03, 2007 21:48

Mooi puntje he Wim, wij hebben er de laatste keer gestaan :)
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Wim Salabim » zo jun 03, 2007 22:04

MartijnS schreef:Mooi puntje he Wim, wij hebben er de laatste keer gestaan :)


Ja inderdaad, nadat ik 3 keer weggejaagd ben op die proef, ben ik hier maar gaan staan...maar viel niet tegen. Ben wel na Kuipers gegaan, want daarna lag het stil...
Wim Salabim
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do sep 08, 2005 17:24
Woonplaats: Valkenswaard

Berichtdoor rallyfan323 » zo jun 03, 2007 22:11

Wim Salabim schreef:
MartijnS schreef:Mooi puntje he Wim, wij hebben er de laatste keer gestaan :)


Ja inderdaad, nadat ik 3 keer weggejaagd ben op die proef, ben ik hier maar gaan staan...maar viel niet tegen. Ben wel na Kuipers gegaan, want daarna lag het stil...


tja en dat was omdat er mensen in het maisveld stonden die na meerdere verzoeken toch bleven staan of terug kwamen. :wink:
Avatar gebruiker
rallyfan323
 
Berichten: 77
Geregistreerd: za jun 02, 2007 17:42
Woonplaats: Asten

Berichtdoor ericnl » zo jun 03, 2007 22:18

Inderdaad een aardig punt :wink: :

Afbeelding

Alleen erg jammer dat de proef stilgelegd moest worden, dat had dus schijnbaar te maken met een boer die geklaagd had dat er mensen in z'n veld stonden.

Nog een kleine selectie van het weekend:

ES#1
Afbeelding

ES#2
Afbeelding

ES#3
Afbeelding

ES#4
Afbeelding

ES#5
Afbeelding
ericnl
 
Berichten: 8
Geregistreerd: di aug 30, 2005 9:31
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor briljant » zo jun 03, 2007 22:32

Franky schreef:Alles voor de goed gevulde kasssa dan maar zeker?
Dat zeg ik zeker niet Frank,

Er zit een groot verschil tussen een dik gevulde kassa en de kas van de meeste rallyorganisaties.
Maar zonder geld kunnen wij ook niet organiseren.
En als zonder sponsoring het startgeld omhoog gaat klagen de meeste deelnemes ook.
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor YellowLeonVT » zo jun 03, 2007 23:01

briljant schreef:
Franky schreef:Alles voor de goed gevulde kasssa dan maar zeker?
Dat zeg ik zeker niet Frank,

Er zit een groot verschil tussen een dik gevulde kassa en de kas van de meeste rallyorganisaties.
Maar zonder geld kunnen wij ook niet organiseren.
En als zonder sponsoring het startgeld omhoog gaat klagen de meeste deelnemes ook.

Dus in Hardenberg ook entreeheffing op proeven? Maakt me niet zo veel uit maar vind de trend niet echt goed. Qua kosten is een dagje Hardenberg niet te vergelijken met een dagje hulst of ELE maar dat zal voor meer tukkers gelden..
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor MartijnS » zo jun 03, 2007 23:31

Foto's online! Video komt zsm online, wanneer Joost z'n beelden binnenkrijgt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor borkentio » ma jun 04, 2007 9:03

[quote="snwbrdr"]Nou, flinke klapper zeg!..

Ben het wel wat eens met Franky, weet niet onder welke omstandigheden dit precies gebeurt is natuurlijk, maar dit lijken echt capriolen die ontstaan door op het scherpst van de snede te rijden, wat je niet als voorrijder doet volgens mij.

Ben zelf ook regetmatig de X geweest. het probleem is dat je juist niet vol rijd en daardoor je concentratie iets minder is. En je gaat natuurlijk niet met een slakkegang over de proef. Je hebt gelijk dat dit eigenlijk niet mag gebeuren metname omdat je daardoor de wedstrijd ophoudt.

Vorig jaar in de euregio heb ik ook in de sloot gelegen met een X op mijn portier. Mijn verklaring tegen de zeer geschrokken gast was dat ik hem de hele sport wou laten meemaken en daar horen slippers ook bij.

Marcel
borkentio
 
Berichten: 119
Geregistreerd: do aug 17, 2006 14:21
Woonplaats: hengelo

Berichtdoor nkroeze » ma jun 04, 2007 9:27

Franky schreef:
Ik zie het verband niet.
Het is allemaal stom.
Gewoon dom om als 0 of als X een stempel op de wedstrijd te drukken.
Het risico alleen al dat door jouw domme gedrag een proef geneutraliseerd moet worden.
Alles voor de goed gevulde kasssa dan maar zeker?



Goh, grappig, Frank zet zichzef nu voor altijd buitenspel om ooit weer eens 0 of X te rijden.... Ik kan me nog een nationale Zuiderzee herinneren op de proef Wilsum.......
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor LeonM » ma jun 04, 2007 10:02

nkroeze schreef:
Franky schreef:
Ik zie het verband niet.
Het is allemaal stom.
Gewoon dom om als 0 of als X een stempel op de wedstrijd te drukken.
Het risico alleen al dat door jouw domme gedrag een proef geneutraliseerd moet worden.
Alles voor de goed gevulde kasssa dan maar zeker?



Goh, grappig, Frank zet zichzef nu voor altijd buitenspel om ooit weer eens 0 of X te rijden.... Ik kan me nog een nationale Zuiderzee herinneren op de proef Wilsum.......


Ik dacht trouwens dat reglementair de voorrij-auto's (X-en dus) geen rally-autos mochten zijn, en dat alleen de Nul een off. rally-auto mocht/moet zijn....
Of heb ik het mis? Er is me trouwens nog iets opgevallen, maar daarover verder in het ELE draadje :wink:
Avatar gebruiker
LeonM
 
Berichten: 447
Geregistreerd: zo maart 03, 2002 13:40
Woonplaats: Aelse

Berichtdoor lange6 » ma jun 04, 2007 10:06

frank over je opmerking over de X1 auto, de rijder was verbeek de oude navi van piet van hoof dus kan je niet egt een amateur noemen
lange6
 
Berichten: 334
Geregistreerd: zo jun 11, 2006 20:56
Woonplaats: eindhoven

Berichtdoor Campos » ma jun 04, 2007 10:14

LeonM schreef:Ik dacht trouwens dat reglementair de voorrij-auto's (X-en dus) geen rally-autos mochten zijn, en dat alleen de Nul een off. rally-auto mocht/moet zijn....
Of heb ik het mis? Er is me trouwens nog iets opgevallen, maar daarover verder in het ELE draadje :wink:

Leon, lees even de post van dennisrally, op de vorige pagina ;-)
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten