Franky schreef:Ik zie het verband niet.
Het is allemaal stom.
Gewoon dom om als 0 of als X een stempel op de wedstrijd te drukken.
Het risico alleen al dat door jouw domme gedrag een proef geneutraliseerd moet worden.
Alles voor de goed gevulde kasssa dan maar zeker?
Ik vind dat je nogal kort door de bocht reageert Frank. Wie zegt dat Versteeg onverantwoord hard over de proeven is gegaan? Wat ik van hem heb gezien was verre van dat, gewoon op tempo.
Zit een ongeluk normaal gesproken al in een klein hoekje, bij een rally liggen de kansen nog wat hoger.
Onderstaand het regelement:
* Bij elk evenement moeten de voorrijders de gehele route rijden. Zij mogen de deelnemers
daarbij nimmer hinderen. De volgorde van de voorrijders is als volgt:
- eerst de 000-auto (start minus 60 min.);
- dan de KNAF-veiligheidsauto (start minus minimaal 30 min.);
- dan de 00-auto (start minus 30 min.);
- dan de publieksveiligheidsauto (start minus 15 min.);
- dan eventueel X-auto’s en/of een 5 minuten-auto (start minus minimaal 5 minuten);
- en als laatste de 0-auto (start).
Deze auto's moeten zijn voorzien van rallyschilden, dan wel stickers en 'portiernummers' met de opdruk
'VEILIGHEID' en hun nummer. Tenminste de 0-auto is voorzien van zwaailichten en een sirene.
Tot en met de publieksveiligheidsauto mogen de voorrijders niet op (nagenoeg) volle snelheid
rijden en de inzittenden mogen géén race-overalls of helmen dragen.
10.3 Uitsluitend na de publieksveiligheidsauto mogen bij de start van de klassementsproeven
voorrijders vertrekken, die op (nagenoeg) volle snelheid de klassementsproeven rijden. Inhalen
is daarbij niet toegestaan.
De auto’s van voorrijders, die op (nagenoeg) volle snelheid de klassementsproeven zullen
rijden, moeten voorzien zijn van passende veiligheidsvoorzieningen, zoals rolkooi en
brandblusvoorzieningen. De bestuurders van deze auto's moeten ervaren rallyrijders zijn en
voldoen aan de voorschriften van SRR art. 19.2. Het is bestuurders van deze auto’s niet
toegestaan ook als deelnemer voor het evenement in te schrijven.
De O-auto en de beide bestuurders van de O-auto moeten volledig voldoen aan de
voorschriften van het SRR (homologatie, licenties, etc.)
10.4 Na de laatste deelnemende auto rijdt de sluitauto de gehele route. De sluitauto moet zijn
voorzien van rallyschilden dan wel stickers en van 'portiernummers' met een zwart-wit geblokte
vlag.
Nou weet ik niet hoeveel ervaring Versteeg heeft, maar desondanks zou ik hem niet zomaar als amateur en al helemaal niet als dom bestempelen.