Foto's Tank S Rally(sprint).....

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor Holkers » di maart 21, 2006 12:42

Als iemand een officiele opdracht heeft voor een krant of ander medium dan kan de persdienst hun eigenlijk niet weigeren. Als ze dan daar met een IXUS staan is natuurlijk niet te vercroppen als je zelf een dure digitale met een net zo dure lens hebt en achter het lint moet staan. Maar ik denk dat John, Walter en/of Dre daar meer over kunnen vertellen.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor John » di maart 21, 2006 12:58

Ten eerste is een pershesje geen garantie voor goede foto's net dat geen hesje per definitie slechte foto's opleverd. Dit geldt overgens ook voor het materiaal, moet zelf bijvoorbeeld nog maar zien of ik met mijn toch wel goede camera (Canon D60) en redelijke lenzen net zo mooie plaatjes krijg als Caaz, Walter of weet ik wie. Ik weet dat er ook mensen zijn die super plaatjes maken van achter het lint vandaan. zie: http://yourimage.nl/rally/index.html

Voor de rest moet de wildgroei aan fotograven voorkomen worden, inmiddels hebben een aantal fotografen door de jaren heen een soort van recht verworven mbt een hesje. Volgens de richtlijnen die o.a de SANOP en SAS stellen hebben zij hier eigenlijk geen recht op, maar ja die jongens hadden die al een aantal jaar en dan heb je zeg maar 'eens gegeven blijft gegeven'.
Wel zijn we van meening dat de richtlijnen duidelijk zijn. En als er dan iemand van het plaatselijke suffertje zich accrediteerd dan kan je niet zien wat voor een camera dat persoon heeft, waarschijnlijk staat ie meestal foto's te maken van de prijsuitreiking van de jaarlijkse bridgedrive of de fanfare. Niets ten nadele van dit persoon, die wordt waarschijlijk ook door een redactie gestuurd. Wat dan wel weer van belang is is dat er een artikel met een soort van foto in de media staat over het evenement, hiermee kunnen wij dan waar bij sponsors aankloppen.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, misschien dat andere John er nog wat aan toe te voegen heeft.

mvg John Smit
LG Almere Rally
John
 

Berichtdoor SylviaVisser » di maart 21, 2006 13:09

David Westenbrink schreef:
Hein schreef:
David Westenbrink schreef:Hey Hein,

Mooie foto met mn opa op de achtergrond :) (foto 275 van de tank s op deze site :))


Ah dat was het dus. :lol: Ik vond het feit dat je toegejuicht werd op de achtergrond erg leuk.

Heeft ie een beetje genoten?


Zekers! Maar ik moest maar "zo'n dikke blauwe nemen, mit oandrieving euver alle wiel'n :)"



Dan ligt daar een schone taak voor opa ... :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor admin » di maart 21, 2006 13:57

Dit is het beleid wat betreft de ELE rally voor een accreditatie. Je ziet dat er bij internet sites minimaal 1000 unieke bezoekers per dag moeten komen. Er zijn bijna geen rallysport sites die aan deze regel kunnen voldoen.

Accreditatie Paradigit - ELE Rally 2005

Dit jaar hanteert de Paradigit - ELE Rally een strikt accreditatiebeleid, wat hieronder staat beschreven. Het is onderverdeeld in lokale en landelijke rallypers. Het is aan u zelf om te bepalen bij welke categorie u thuishoort.
Meent u op basis van de door ons gehanteerde criteria voldoende reden te hebben om te accrediteren dan kan dat via dit online formulier.
Accrediteren kan tot uiterlijk 27 Mei 2005. U krijgt uiterlijk 31 Mei uitsluitsel over het al dan niet accepteren van uw accreditatie.

Waarom een accreditatiebeleid?
Twee redenen:
1) Rallysport is een tak van sport die steeds meer in de belangstelling staat. Zowel op landelijk als regionaal niveau wordt uitgebreid verslag gedaan van het Hypohuis Rally Open en de overige kampioenschappen. Dit betekent ook een verhoogde belangstelling voor ons evenement. Wij streven ernaar in het kader van veiligheid alleen diegene toe te laten die zonder een accreditatie niet fatsoenlijk hun werk kunnen uitvoeren.
2) In deze tijd van digitalisering in foto, video en berichtgeving ( in het bijzonder Internet) beschikt tegenwoordig een groot deel van de bezoekers/teams over mogelijkheden om hun geliefde sport vast te leggen of er over te berichten. Wil dit ook zeggen dat zij zich voor journalist mogen uitgeven? Nee, wij menen van niet. Er moet sprake zijn van vooraf aantoonbare meerwaarde voor ons evenement.

Landelijke pers
Onder landelijke pers verstaan wij diegenen die werkzaam zijn voor landelijke media zoals magazines, landelijk verschijnende kranten, internetpagina’s. Daarnaast alle vaste verslaggevers en fotograven die het gehele Hypohuis Rally Open en de overige nationale kampioenschappen en cups volgen.
Uw accreditatie zal op de volgende punten worden beoordeeld:
- Landelijke bekendheid en verschijning van het medium.
- Continuïteit van het medium.
- Aanwezigheid van een perskaart (DAPA/NSP)
- Aanwezigheid van een officiële opdracht door een redacteur
- Eerdere publicaties van het rallyseizoen 2005 (zullen bij twijfel altijd worden gevraagd en dienen te worden overlegd)
- Toegevoegde waarde voor ons evenement
Het in mindere mate aanwezig zijn van een van de genoemde punten kan gecompenseerd worden door het overduidelijk aanwezig zijn van een ander punt. Tevens zal bij twijfel contact worden opgenomen met de persverantwoordelijken van de drie voorafgaande rondes van het Hypohuis Rally Open. Dit ter waarborging van de unanimiteit en continuïteit in het accepteren van accreditaties voor de rondes van het Hypohuis Rally Open.

Noot 1: Er worden geen perskaarten verstrekt aan vertegenwoordigers van sponsors, teams of rijders.
Noot 2: Er zullen niet meer dan twee vertegenwoordigers per medium worden geaccepteerd. (uitzonderingen daargelaten).

Lokale pers
Onder lokale pers verstaan wij diegene die eenmalig verslag doen van ons evenement omdat het verreden wordt in de regio die voor hun medium interessant is (regio Eindhoven/Helmond zich uitstrekkend tot alle plaatsen die de rally aandoet). Wij denken hierbij onder andere aan plaatselijke kranten, lokale radio en tv-stations.
Uw accreditatie wordt op de volgende punten beoordeelt:
- Aanwezigheid van een officiële opdracht door een redacteur
- Eerdere publicaties, bijvoorbeeld van voorgaande jaren (zullen bij twijfel altijd worden gevraagd en dienen overlegd te worden)
- Toegevoegde waarde voor ons evenement
- Aanwezigheid van een perskaart
- Mate van professionele insteek
Bundeling van krachten onder lokale media d.m.v. het sturen van een fotograaf voor meerdere lokale kranten wordt zeer gewaardeerd vanwege het beperkte aantal pershessen.
Met name de toegevoegde waarde voor ons evenement is een zwaar wegend criterium!

Noot 3: Accreditatie in voorgaande jaren geeft geen garantie voor accreditatie in 2005. Elke accreditatie zal afzonderlijk worden bekeken!
Noot 4: Voor wat betreft internetsites geldt dat enkel vertegenwoordigers van professioneel werkende internetsites (die aantoonbaar minimaal gemiddeld 1000 unieke bezoekers per dag hebben, gemeten over het voorgaande halfjaar) in aanmerking komen voor perskaarten.
admin
Site Admin
 
Berichten: 614
Geregistreerd: do jan 01, 1970 1:00

Berichtdoor StevenK » di maart 21, 2006 14:20

admin schreef:Dit is het beleid wat betreft de ELE rally voor een accreditatie.

Dit is volgens mij ook het algemene beleid, of zou dat in ieder geval moeten zijn.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor MartijnS » di maart 21, 2006 14:28

Ja, dit wordt overal zo gehanteerd volgens mij.
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor John » di maart 21, 2006 14:34

Yep, de ene handhaaft dit beleid alleen wat strenger dan de ander. Soms heb je als organisatie wel eens een afpraak met een fotograaf voor bijvoorbeeld het leveren van foto en/of film.
John
 

Berichtdoor HJD » di maart 21, 2006 14:41

Jan schreef:
Arfman schreef:Ik heb me overigens wel verbaasd over het niveau van sommige persmensen.

Ik heb denk ik een mannetje of 10 in totaal gespot die met pershesjes aan stonden te fotograferen, en waarvan ik dacht ... hmm, volgens mij heb jij voor het eerst een camera vast ! Er stond iemand naast me op KP3 (d8 ik) die nog nooit met Nikon geschoten had, en ik weet niet wat voor lens die man had, maar het was volgens mij zo'n 100 euro koffiemolen .. als hij scherpstelde ging het *njiiittt* *njiiiiii*, je zag de lens z'n hele bereik hunten (natuurlijk bewoog het frontelement mee) voordat-ie scherp was .. kan me niet voorstellen dat die beste man ook maar 1 scherpe plaat heeft geschoten. Bij KP9 zag ik iemand met een Ixus-achtig cameraatje staan .. :roll:

Ik vraag me af wat ik moet doen om ook zo'n pershesje te krijgen, blijkbaar spelen materiaal en ervaring geen rol daarin, dus moet ik ook zo'n hesje kunnen krijgen ;)


Arjan ik ben het helemaal met je eens, bij ons stond er ook 1 met een soort van wegwerpcamera. Op de site's van de Rallyevenementen staat vaak aangegeven waar je als persfotograaf aan moet voldoen, en ik kreeg ook soms de indruk dat die personen niet echt recht hebben op zo'n hesje. En dan heb ik het niet alleen over TankS van dit jaar.

Ik vraag me af of ik dan ook zo'n hesje kan krijgen...


Ik heb ze ook wel regelmatig zien staan. Tijdens de Tank S Rally ben ik bijna geen pers tegengekomen, dus ook geen fotografen met wegwerpcamera's :) . Vorig jaar tijdens de BHV zag ik er ook één fotograferen met een camera, waarvan ik me niet kan voorstellen dat er goede foto's uit komen :) .

Zo'n effect krijg je dan (die rechtse meneer):
Afbeelding
dit was trouwens bij Monaco aan de Maas!

Voor de liefhebbers heb ik nog wat Wallpapers van de Tank S Rally op mijn site gezet!
Avatar gebruiker
HJD
 
Berichten: 595
Geregistreerd: do apr 21, 2005 15:07
Woonplaats: Borculo

Berichtdoor Walter Geuzebroek » di maart 21, 2006 17:06

Mmmm, daar zie ik 3x een Canon met 70-200, 1 x een Nikon met de 70-200, een Nikon met een 17-55 (allemaal het fitsertje erop) en een...........lucifer doosje?
Walter Geuzebroek
(in '59 opgericht maar sinds '83 aktief in DE sport)
Avatar gebruiker
Walter Geuzebroek
 
Berichten: 366
Geregistreerd: wo maart 13, 2002 19:28
Woonplaats: Houten

Berichtdoor nkroeze » di maart 21, 2006 17:16

Walter Geuzebroek schreef:Mmmm, daar zie ik 3x een Canon met 70-200, 1 x een Nikon met de 70-200, een Nikon met een 17-55 (allemaal het fitsertje erop) en een...........lucifer doosje?


Nou ja zeg!

Doe ff lekker denigrerend tegen de mensen die het WEL leuk vinden om te proberen foto's te maken ZONDER de apparatuur van duizenden euro's te kopen.......

(Of dit nou wel of niet "persfotograven" zijn doet er niet toe!)
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor Hein » di maart 21, 2006 17:19

Walter Geuzebroek schreef:Mmmm, daar zie ik 3x een Canon met 70-200, 1 x een Nikon met de 70-200, een Nikon met een 17-55 (allemaal het fitsertje erop) en een...........lucifer doosje?


Lijkt me een Trust of zo :lol:

Overigens kunnen uit zo'n lucifersdoosje best leuke foto's komen. Maar dan moeten de auto's stil gaan staan en poseren. :shock:

En geloof me ik kheb het geprobeerd met een Trust-achtige camera. Wil absoluut niet als een auto rijd (shutter vertraging)
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor StevenK » di maart 21, 2006 17:24

nkroeze schreef:
Walter Geuzebroek schreef:Mmmm, daar zie ik 3x een Canon met 70-200, 1 x een Nikon met de 70-200, een Nikon met een 17-55 (allemaal het fitsertje erop) en een...........lucifer doosje?


Nou ja zeg!

Doe ff lekker denigrerend tegen de mensen die het WEL leuk vinden om te proberen foto's te maken ZONDER de apparatuur van duizenden euro's te kopen.......

(Of dit nou wel of niet "persfotograven" zijn doet er niet toe!)

Zoals Hein al zegt, heeft 't weinig met denigrerend te maken; je kunt op zich best met een compactcamera foto's maken, maar niet met 't soort dat een lens & sensor heeft kleiner dan een speldeknop.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor nkroeze » di maart 21, 2006 17:28

Ja en?

Moet je daarom de persoon die het probeert belachelijk maken?
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor HJD » di maart 21, 2006 17:42

Hein schreef:
Walter Geuzebroek schreef:Mmmm, daar zie ik 3x een Canon met 70-200, 1 x een Nikon met de 70-200, een Nikon met een 17-55 (allemaal het fitsertje erop) en een...........lucifer doosje?


Lijkt me een Trust of zo :lol:

Overigens kunnen uit zo'n lucifersdoosje best leuke foto's komen. Maar dan moeten de auto's stil gaan staan en poseren. :shock:

En geloof me ik kheb het geprobeerd met een Trust-achtige camera. Wil absoluut niet als een auto rijd (shutter vertraging)


Dan moeten ze echt stil gaan staan ja :).

En dan heeft deze meneer er ook nog een sigaret bij in de hand :)
Avatar gebruiker
HJD
 
Berichten: 595
Geregistreerd: do apr 21, 2005 15:07
Woonplaats: Borculo

Berichtdoor StevenK » di maart 21, 2006 17:43

nkroeze schreef:Ja en?

Moet je daarom de persoon die het probeert belachelijk maken?

Als die persoon zich, gezien de schaarste van de pershesjes ten koste van anderen in zo'n hesje heeft gemanoevreerd, dan vind ik het niet vreemd dat Walter zich daar sarcastisch over uitlaat.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten