[Foto/Video Topic] Shortrally Amsterdam 2011

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor celicadriver » za sep 10, 2011 11:49

Mijn foto,s staan ook online.

Verzoekjes werk ik volgende week af, ik kom er niet aan toe :x

mijn album van de Amsterdam Short Rally 2011 vind je HIER

Afbeelding
Afbeelding << klik
celicadriver

Berichtdoor VIPhotography » za sep 10, 2011 14:05

Jeeej, ook staan mijn foto's dan online..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

www.viphotography.nl voor alle foto's!
Visit WWW.VIPHOTOGRAPHY.NL for more pictures..
Like me on Facebook
VIPhotography

Berichtdoor Rini » ma sep 12, 2011 21:35

foootooo schreef:@Jorick, over mijn camera's mag ik zeker niet klagen, maar ook met minder is het absoluut mogelijk om prachtige platen te maken. Een kwestie van aan de goede wieltjes draaien, op de juiste knopjes drukken en de ogen open houden.....

Hier ben ik helemaal mee eens. Zelf heb ik met mijn compactcamera (Panasonic Lumix TZ1) waar ik de sluitertijd en diafragma niet eens kan instellen toch leuke plaatjes kunnen schieten. Uiteraard zie je het verschil met camera's die je handmatig kan instellen en een kwalitatief betere lens hebben. Maar ik ben niet ontevreden, hier een paar voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rini

Berichtdoor BartS » di sep 13, 2011 16:19

Voor zo'n camera kun je daar best tevreden mee zijn, maar die foto's zijn totaal niet te vergelijken met die van een instelbare camera. Door de langere sluitertijd krijg je dan namelijk veel meer snelheid in je foto. Ook is de scherptediepte van een DSLR veel kleiner door de grotere sensor, wat ook een mooi effect kan geven.

Verschil tussen een budget-DSLR en een pro-DSLR zit hem vooral in de ruiskwaliteit en de snelheid waarmee je foto's schiet. Met een betere camera word het dus makkelijker het goede moment te pakken te krijgen en de kwaliteit van de bestanden word natuurlijk beter ;)

De scherpte van een foto komt vooral door de lens en alles wat daarvoor hangt, een slechte UV-filter kan bijvoorbeeld de scherpte zeer naar beneden halen. Verder speelt ook de nabewerking een rol, vooral de manier van verkleinen. :) Dat is ook waarom compactcamera's soms toch best scherp over kunnen komen, die hebben dat al ingebouwd :)
BartS

Berichtdoor BartS » za sep 17, 2011 14:44

Jullie hadden nog wat foto's te goed van mij!
Afbeelding
Afbeelding

Meer: http://www.DoriGazo.nl!
BartS

Berichtdoor Jack the Slipper » za sep 17, 2011 17:13

BartS heeft natuurlijk gelijk maar fotografie draait ook om ZIEN. En er zijn genoeg mensen die kijken maar niets zien.

En iemand die ziet maakt met een compsct mooiere sfeerplaten dan iemand die niets ziet met een procam.

O, btw, er komen best gave platen voorbij hier! Misschien toch eens naar 020 volgend jaar.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen!
Jack the Slipper

Berichtdoor Rallyphotoshoots » za sep 17, 2011 20:27

Rallyphotoshoots

Vorige

Keer terug naar Foto's