Foto's / filmpjes Paradigit ELE rally

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor 2rallyman1 » do jun 07, 2007 13:25

Daarbij vind ik dat wanneer ik naar een rally ga de meeste reclame op de auto's moeilijk te lezen is( nu gaat et daar ook niet om maar toch)

Dankzij de fotows die in verschillende bladen of op site staan is dit wel duideljik dus denk dat de rijders hier ook eens aan moeten denken....
2rallyman1

Berichtdoor Jan » do jun 07, 2007 13:31

Flinke discussie hierzo, laat ik ook een duit in het zakje doen :wink:

Bij de geboorte van onze site vond ik het geweldig dat teams mij vroegen om hun foto's, ik stuurde ze gratis op en wilde er bijna voor betalen zodat ze mijn foto's aannamen :P

Maar nu we 3 jaar verder zijn, en mijn apparatuur ook met de tijd meegaat, worden de kosten steeds hoger. Ik heb toen besloten om mijn foto's ook aan te bieden voor een kleine vergoeding. Op die manier kan ik mijn benzinegeld misschien net vergoeden en dan vind ik het wel goed.

Heb ik het nog geen eens over de kosten van dataverkeer voor je site etc, want zoals Joost en Martijn ook weten vreten die filmpjes gigantisch veel dataverkeer en daar moet ook voor betaald worden. En dat is niet weinig!

:idea: Schiet me even wat te binnen, team Wils, mijn mail komt er nog aan :D

Na elke rally pleur ik een hele zooi van mijn foto's op de site, helaas niet van elk team 1 foto maar vaak heb ik wel wat. Alleen is het soms zo dat tijdens een rally het tijdschema nogal eens uitloopt. Bijvoorbeeld bij de ELE, het lag na de eerste 15 auto's vaak stil waardoor wij dan naar de volgende proef gaan omdat we anders 4 proeven missen. Dat vind ik persoonlijk jammer, want ookal maak ik graag foto's, ik wil ook die toppers wel graag zien rijden eerlijk gezegd. En daardoor heb ik soms geen foto's van de hogere startnummers.

Wat betreft fotoverzoekjes, ik ga ook niet iedereen afmailen met mijn foto's. Als je foto's wil kun je altijd een mail sturen via mijn eigen mailadres of die van onze site. Je krijgt dan een bestelformulier toegestuurd waar alles op staat qua prijzen en manieren hoe je een foto kunt ontvangen. En daar zit niet altijd een prijs aan vast hoor!

Dat Joost de compilatie nog niet online heeft komt denk ik doordat Frank de beelden eerst gaat bekijken. Bart heeft hem nog niet af omdat hij ook gewoon een baan heeft en dus niet alle tijd van de wereld heeft :wink: Nog even geduld dus...
Jan

Berichtdoor Hein » do jun 07, 2007 13:38

Campos schreef:Ik vind dat het een keer tijd wordt dat fotografen ons gaan betalen om ons op de foto te mogen zetten! Weet je wel wat dat kost, rallyrijden?

:roll: :wink: :wink:

Weet je wel wat het kost om die foto's te maken :!: :roll: :roll: :roll: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Niels2 » do jun 07, 2007 13:44

Ik stuur altijd alles gratis op, het liefst zo groot mogelijk. Voor minder dan 50x75 cm doe ik het niet.

Afbeelding

Zolang de teams tevreden zijn met de gratis foto's, bieden "wij" kennelijk niet genoeg meerwaarde om het prijskaartje te compenseren.

Jammer dan.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor MartijnS » do jun 07, 2007 13:53

Jan schreef:Dat Joost de compilatie nog niet online heeft komt denk ik doordat Frank de beelden eerst gaat bekijken.

Klopt, zal binnen een paar dagen wel online zijn hoop ik ;)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Jan » do jun 07, 2007 14:14

Niels2 schreef:Ik stuur altijd alles gratis op, het liefst zo groot mogelijk. Voor minder dan 50x75 cm doe ik het niet.

Afbeelding

Zolang de teams tevreden zijn met de gratis foto's, bieden "wij" kennelijk niet genoeg meerwaarde om het prijskaartje te compenseren.

Jammer dan.

:mrgreen:
Jan

Berichtdoor Martijn_Braat » do jun 07, 2007 14:22

Niels2 schreef:Ik stuur altijd alles gratis op, het liefst zo groot mogelijk. Voor minder dan 50x75 cm doe ik het niet.

Afbeelding

Jammer dan.

en dan zijn er nog altijd lieden die ongevraagd foto's van je site jatten :wink:
Martijn_Braat

Berichtdoor 2rallyman1 » do jun 07, 2007 14:29

jah frank verhoeven.

Joost heeft opnames gemaakt voor RTL rally report.
2rallyman1

Berichtdoor Jan » do jun 07, 2007 14:30

Toivonen schreef:

Afbeelding

Jammer dan.

en dan zijn er nog altijd lieden die ongevraagd foto's van je site jatten :wink:

Altijd makkelijk als je via je site-statistics kunt zien wat mensen met je foto's doen. Heb er nu ook weer een paar die ze er gewoon afjatten en er prinseerlijk bijzetten dat ze van zichzelf zijn door het logo er af te snijden. Dit zorgt er voor dat we binnenkort logo's krijgen zoals Walter die door de hele foto staan :twisted:
Jan

Berichtdoor mmrizio » do jun 07, 2007 14:35

Jan schreef:Flinke discussie hierzo, laat ik ook een duit in het zakje doen :wink:

Bij de geboorte van onze site vond ik het geweldig dat teams mij vroegen om hun foto's, ik stuurde ze gratis op en wilde er bijna voor betalen zodat ze mijn foto's aannamen :P

Maar nu we 3 jaar verder zijn, en mijn apparatuur ook met de tijd meegaat, worden de kosten steeds hoger.

Ik denk dat dit een heel herkenbaar verhaal is voor de meesten van ons. Met de inburgering van Digitale camera's en nu de Digitale spiegelreflex camera's, staat er elke rally wel weer een nieuwe groep fans langs de kant die in de eerste fase van dit proces zitten. Mensen die voor de lol een camera kopen en (nog) blij zijn met een stuk erkenning.

Niels2 schreef:Zolang de teams tevreden zijn met de gratis foto's, bieden "wij" kennelijk niet genoeg meerwaarde om het prijskaartje te compenseren.

Ik denk dat dit voor veel teams voor 90% van de foto's geldt. Misschien dat teams voor echte uitschieters wel willen betalen. Maar als ze al overspoeld worden met redelijke foto's nemen ze de moeite misschien niet.

Maurice

Ps.: Zelf zit ik er dubbel in, als fotograaf en beheerder van een 'team site'.
mmrizio

Berichtdoor Armand » do jun 07, 2007 14:39

Joost heeft opnames gemaakt voor RTL rally report.

Zie je dat hard werken wordt beloond. Ook in de rallysport. Top...[/quote]
Armand

Berichtdoor Frevo » do jun 07, 2007 14:54

Jan schreef:
Toivonen schreef:

Afbeelding

Jammer dan.

Altijd makkelijk als je via je site-statistics kunt zien wat mensen met je foto's doen. Heb er nu ook weer een paar die ze er gewoon afjatten en er prinseerlijk bijzetten dat ze van zichzelf zijn door het logo er af te snijden. Dit zorgt er voor dat we binnenkort logo's krijgen zoals Walter die door de hele foto staan :twisted:

Mijn logo wordt ook met de maand groter :lol:
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor Frevo » do jun 07, 2007 14:59

mmrizio schreef:
Jan schreef:Flinke discussie hierzo, laat ik ook een duit in het zakje doen :wink:

Maar nu we 3 jaar verder zijn, en mijn apparatuur ook met de tijd meegaat, worden de kosten steeds hoger.

Ik denk dat dit een heel herkenbaar verhaal is voor de meesten van ons. Met de inburgering van Digitale camera's en nu de Digitale spiegelreflex camera's, staat er elke rally wel weer een nieuwe groep fans langs de kant die in de eerste fase van dit proces zitten. Mensen die voor de lol een camera kopen en (nog) blij zijn met een stuk erkenning.

Niels2 schreef:Zolang de

teams tevreden zijn met de gratis foto's, bieden "wij" kennelijk niet genoeg meerwaarde om het prijskaartje te compenseren.

Ik denk dat dit voor veel teams voor 90% van de foto's geldt. Misschien dat teams voor echte uitschieters wel willen betalen. Maar als ze al overspoeld worden met redelijke foto's nemen ze de moeite misschien niet.

Maurice

Ps.: Zelf zit ik er dubbel in, als fotograaf en beheerder van een 'team site'.

Toch raar. De site is toch een visitekaartje van een team, en zeker de foto's van de auto die erop staan. De rest van de site zal ook niet gratis zijn. Wat zeg ik, rallyrijden kost al genoeg, waarom dan nog die paar euro besparen op een paar foto's?
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Frevo

Berichtdoor Mark Verhoeven » do jun 07, 2007 15:04

Campos schreef:Ik vind dat het een keer tijd wordt dat fotografen ons gaan betalen om ons op de foto te mogen zetten! Weet je wel wat dat kost, rallyrijden?

:roll: :wink: :wink:

LOL @ Martijn! :wink:
Mark Verhoeven

Berichtdoor Frevo » do jun 07, 2007 15:29

Hahaha op mijn bruiloft zei ik tegen de fotograaf iets van gelijke strekking :lol:
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Frevo

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's