Video bewerking programma

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Video bewerking programma

Berichtdoor rvgrally » ma apr 12, 2010 21:49

Beste media mannen/vrouwen


Ik film ook bij elke rally en probeer er iets moois van te maken. Ik gebruik hiervoor pinnacle studio 14 hd, had eerst 12. Met pin12 eigenlijk nooit geen problemen, maar nu met pin14 wordt ik er helemaal crazy van!!! Traag... delen van filmpjes laden langzaam in, als ik een deel bewerk, (bv slowmotion) raakt het prog helemaal over de emmer. (com is in orde!!!)

Nu mijn vraag iemand ervaring met een ander soort gelijk programma, dus welke is aan te bevelen?

groet ralph, oja alle tips zijn welkom ook qua monteren, filmen etc.
Avatar gebruiker
rvgrally
 
Berichten: 595
Geregistreerd: ma maart 01, 2010 1:25
Woonplaats: Oss

Berichtdoor Rallycenter.nl » ma apr 12, 2010 22:42

Wij gebruiken ook studio 14 HD maar nergens last van, dan zal meschien je pc te traag zijn, of geen goede versie van studio 14 HD.
Afbeelding
Rallycenter.nl
 
Berichten: 145
Geregistreerd: di okt 02, 2007 21:57
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Bremer » di apr 13, 2010 6:18

pinnacle is een RUK programma, maakt vaak niet uit of je snelle of wat minder snelle pc hebt. heb bij ons in de winkel al zo vaak meegemaakt dat mensen met pinnacle studio terug kwamen. of het draait in 1 keer goed of je hebt er altijd ellende mee.

wil je video gaan bewerken dan raad ik een mac aan met met final cut expresse. werkt altijd geen problemen en ontzettend makkelijk om mee te werken.
Bremer
 
Berichten: 5
Geregistreerd: wo jan 20, 2010 22:45
Woonplaats: Voorthuizen

Berichtdoor rally04 » di apr 13, 2010 7:29

Ik gebruik ook pinnacle 12, was eerst geen probleem met m'n 'oude' hd-camera maar sinds de nieuwe sony xr500 heeft ook mijn computer moeite met het bewerken van de beelden. Stotteren bij het afspelen , niet of heel langzaam inladen etc.

PC die ik nu heb is een 2.8 Dualcore , maar daar moet dus waarschijnlijk iets nieuws voor komen die de nieuwe beelden wel kan verwerken :wink:
Avatar gebruiker
rally04
 
Berichten: 322
Geregistreerd: ma jun 11, 2007 23:12
Woonplaats: etten-leur

Berichtdoor MartijnS » di apr 13, 2010 8:18

Joost gebruikt ook Pinaccle 14 volgens mij, naar tevredenheid geloof ik ;)
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Patrickdeh » di apr 13, 2010 11:01

Jullie weten toch wel dat video bewerken vooral zwaar is voor de grafische kaart en niet direct voor je processor.

Maar Magix is ook niet veel beter. Ik heb nu Magix video deluxe 15 en die is ook zeer traag met het afspelen van HD bestanden.
Volg me op Facebook, Twitter, en YouTube om nooit een video te missen!
Avatar gebruiker
Patrickdeh
 
Berichten: 472
Geregistreerd: vr jun 13, 2008 12:06
Woonplaats: Nootdorp

Berichtdoor SkaapProductions » di apr 13, 2010 13:11

Patrick, dan moet jij je voor laten lichten..

Had hiervoor DualCore 2, 2.4 ghz.. voor HD materiaal is dat te langzaam. Heb nu een I7, en het werkt als een malle. Videokaart maakt juist vrij weinig.. Oke, als je ten minste 512 mb hebt, en flink wat werkgeheugen is ook geen overbodige luxe.

Vanaf een zonnig terras groet ik jullie! :D
Afbeelding
SkaapProductions
 
Berichten: 257
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 18:36
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Armand » di apr 13, 2010 13:37

wil je video gaan bewerken dan raad ik een mac aan met met final cut expresse. werkt altijd geen problemen en ontzettend makkelijk om mee te werken.


Amen...
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Leo » di apr 13, 2010 14:31

Bremer schreef:pinnacle is een RUK programma, maakt vaak niet uit of je snelle of wat minder snelle pc hebt. heb bij ons in de winkel al zo vaak meegemaakt dat mensen met pinnacle studio terug kwamen. of het draait in 1 keer goed of je hebt er altijd ellende mee.

wil je video gaan bewerken dan raad ik een mac aan met met final cut expresse. werkt altijd geen problemen en ontzettend makkelijk om mee te werken.


Ik heb een Mac en ik heb daar ook Final Cut op zitten, maar ik snap er geen hol van.
Dus als iemand dat mij kan uitleggen? Graag.
Avatar gebruiker
Leo
 
Berichten: 394
Geregistreerd: za mei 27, 2006 23:01
Woonplaats: Genemuiden

Berichtdoor erikjan » di apr 13, 2010 14:39

ik ben nog steeds gelukkig met 2.6 Quadcore , 1.5Tb hdd, 4Gb intern en 1Gb video

als amateur-videograaf neem ik zelfs genoegen met Windows 7 MovieMaker
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor ZZR Fan » di apr 13, 2010 16:41

Op school gebruiken we iets van Adobe. Hoe dat programma heet weet ik niet meer. Is wel duur, maar zoals alles is daar wel iets op te vinden. :lol: Super programma en veelzijdig.

Al is voor een videofilm maken niet zo heel veel opties nodig.
Afbeelding
ZZR Fan
 
Berichten: 1348
Geregistreerd: ma maart 06, 2006 19:20
Woonplaats: IJsselmuiden

Berichtdoor Patrickdeh » di apr 13, 2010 16:43

SkaapProductions schreef:Patrick, dan moet jij je voor laten lichten..

Had hiervoor DualCore 2, 2.4 ghz.. voor HD materiaal is dat te langzaam. Heb nu een I7, en het werkt als een malle. Videokaart maakt juist vrij weinig.. Oke, als je ten minste 512 mb hebt, en flink wat werkgeheugen is ook geen overbodige luxe.


Mee eens dat je processor wel iets doet. Maar! standaard staat je reken vermogen op je processor ingesteld. Als je dit kan veranderen naar je grafische kaart dan moet dat stukken sneller gaan.

linkie linkie

Daar kan je lezen hoe ze het getest hebben (via grafisch zijn ze soms 4x sneller!)
Volg me op Facebook, Twitter, en YouTube om nooit een video te missen!
Avatar gebruiker
Patrickdeh
 
Berichten: 472
Geregistreerd: vr jun 13, 2008 12:06
Woonplaats: Nootdorp

Berichtdoor VDH » di apr 13, 2010 17:16

Leo schreef:
Bremer schreef:pinnacle is een RUK programma, maakt vaak niet uit of je snelle of wat minder snelle pc hebt. heb bij ons in de winkel al zo vaak meegemaakt dat mensen met pinnacle studio terug kwamen. of het draait in 1 keer goed of je hebt er altijd ellende mee.

wil je video gaan bewerken dan raad ik een mac aan met met final cut expresse. werkt altijd geen problemen en ontzettend makkelijk om mee te werken.


Ik heb een Mac en ik heb daar ook Final Cut op zitten, maar ik snap er geen hol van.
Dus als iemand dat mij kan uitleggen? Graag.


Of gebruik iMovie, kun je al heel veel mee en is gebruikersvriendelijk.
Avatar gebruiker
VDH
 
Berichten: 164
Geregistreerd: za jul 23, 2005 19:47
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor Leo » di apr 13, 2010 17:31

VDH schreef:
Leo schreef:
Bremer schreef:pinnacle is een RUK programma, maakt vaak niet uit of je snelle of wat minder snelle pc hebt. heb bij ons in de winkel al zo vaak meegemaakt dat mensen met pinnacle studio terug kwamen. of het draait in 1 keer goed of je hebt er altijd ellende mee.

wil je video gaan bewerken dan raad ik een mac aan met met final cut expresse. werkt altijd geen problemen en ontzettend makkelijk om mee te werken.


Ik heb een Mac en ik heb daar ook Final Cut op zitten, maar ik snap er geen hol van.
Dus als iemand dat mij kan uitleggen? Graag.


Of gebruik iMovie, kun je al heel veel mee en is
gebruikersvriendelijk.


Klopt maar niet voor Full HD
en de keuze in overgangen is ook beperkt.
Avatar gebruiker
Leo
 
Berichten: 394
Geregistreerd: za mei 27, 2006 23:01
Woonplaats: Genemuiden

Berichtdoor VDH » di apr 13, 2010 17:41

Ik heb een Mac en ik heb daar ook Final Cut op zitten, maar ik snap er geen hol van.
Dus als iemand dat mij kan uitleggen? Graag.


Op de site van Apple is er een Engelstalige handleiding te downlaoden. hier moet je wel serieus voor gaan zitten, dik 1000 pagina's informatie...maar dan heb je ook wat :wink:
Avatar gebruiker
VDH
 
Berichten: 164
Geregistreerd: za jul 23, 2005 19:47
Woonplaats: Barneveld

Volgende

Keer terug naar TV en Multimedia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron