Jean Ragnotti, videoband: Merci Jeannot.

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Jean Ragnotti, videoband: Merci Jeannot.

Berichtdoor ErikvanH » zo okt 09, 2005 9:16

Ik heb gisteren een aantal videobanden te leen gekregen waaronder de videoband: Merci Jeannot, een 125 minuten durende special over Jean Ragnotti.
De naam Ragnotti kende ik eigenlijk alleen van de Clio, maar ik heb gisteravond de videoband bekeken en met verbazing naar die man zijn rijkunsten zitten kijken!!!
Die man gaat een partij hard met een R5 turbo (zo'n brede), Clio A7/Maxi, en met de maxi Megane, ongelooflijk!!!
Zijn er meer mensen die deze band gezien hebben, of misschien de man in kwestie in actie gezien hebben?
Heb even gegoogled en hij heeft absoluut veel autosport ervaring.
Deze videoband moet je gezien hebben!!!

zie onderstaand artikel, bron:renaultsport

Outside F1, Ragnotti is Renault’s most famous driver bar none as almost every car he has ever competed in has either been a Renault or powered by a Renault engine.

His career started in 1967, at the wheel of a Renault 8 Gordini in rallying for which he is best known. Come the early 1980s he would be signed up by Renault as an official team driver and achieve famous victories for the ‘Régie’ on the 1981 Monté Carlo Rally and Tour de Corse (Corsican) Rally in 1982 and ’85 respectively.

He also enjoyed a hugely successful racing career with Renault. In Formula Renault, he finished runner-up in the 1975 European series to René Arnoux. In 1977, he won the French rallycross title in a V6 Renault A310 and the following year finished fourth in the Le Mans 24 Hours endurance classic aboard the long-tailed A442B Alpine.

A decade later, he won the French Production title in the flame-spitting 4X4 Renault 21 Turbo and in 1990 was also crowned Group N champion in a 5 GT Turbo. In between, there were endless rally victories and in 1991 he showed he had lost none of his flair on the stages by flinging Renault’s new Clio rally car to victory on the Grasse Alpin event, ahead of much more powerful turbo-charged, four-wheel-drive machinery.

Ragnotti continued driving Renaults until his retirement from competition in 1997. He now works for Renault as an ambassador for the company and, in the last six years, has become a popular figure at the Goodwood Festival of Speed.

Renault Motorsport Career:
French Rallycross Champion, 1977
Le Mans 24 Hours, 4th, 1978
Monté Carlo Rally, 1st, 1981
Tour de Corse Rally, 1st, 1982&85
French Super Production Champion, 1988
French Group N Champion, 1990
ErikvanH
 
Berichten: 209
Geregistreerd: ma feb 04, 2002 15:44
Woonplaats: Tricht

Berichtdoor Turboboost » zo okt 09, 2005 9:42

Op Internet staan ook diverse filmpjes van de man in kwestie, geweldig stuurwerk! 8)

Had nog een link naar een geweldig filmpje van Jean Ragnotti, maar die link werkt niet meer. :? :cry:

edit wat gevonden :wink: : http://gordinix.free.fr/videos/R5%20turbo%20HQ.WMV
Helaas niet op een rallyproef, maar wel een leuk filmpje voor de zondagmorgen. :) voor de rest moet je gewoon ff googlen. 8)
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor antoine » zo okt 09, 2005 10:07

Haha u roept , ik pleur er wel ff een linkje neer. Wel redelijk groot maar duurt dan ook wel bijna een uur. Er zijn nog meer dvd's cq video's van jean. Hij heeft naast renault ook nog in een opel gereden.

Afbeelding
filmpjes
Laatst bijgewerkt door antoine op zo okt 09, 2005 10:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor joostkusters » zo okt 09, 2005 10:08

bij de introductie van de clioV6 met middenmotor, hebben ze hem ingezet om een demo te geven , ook vanwege de overeenkomst met de renault 5 turbo 2, ze zijn schijnbaar zeer moeilijk dwars te zetten. die man kan t echt
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor antoine » zo okt 09, 2005 10:11

hier zijn diverse dvd's te verkrijgen. :)
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Ascona » zo okt 09, 2005 13:07

antoine schreef:Haha u roept , ik pleur er wel ff een linkje neer. Wel redelijk groot maar duurt dan ook wel bijna een uur. Er zijn nog meer dvd's cq video's van jean. Hij heeft naast renault ook nog in een opel gereden.

Afbeelding
filmpjes


paste hij dáár in? :mrgreen:
Ascona
 
Berichten: 342
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 20:09

Ragnotti

Berichtdoor Humphrey » zo okt 09, 2005 23:00

Bij belangstelling heb ik nu nog een onboard van een paar tientallen mB's in een Clio (met co-driver geluid; mooi om te horen/zien hoe hard de man gaat met zeeer simpele notes).

Hij rijdt een soort van lomp maar snel. Echt gaaf!

DOEI, Humphrey
Avatar gebruiker
Humphrey
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do maart 21, 2002 13:15

Berichtdoor antoine » ma okt 10, 2005 5:26

Zijn deze beelden ook van Jean? Zoja dan staat het filmpje op de site waarvan ik de link gepost heb. Zoniet wil ik hem wel hebben :D
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Re: Ragnotti

Berichtdoor nkroeze » ma okt 10, 2005 8:55

Humphrey schreef:Bij belangstelling heb ik nu nog een onboard van een paar tientallen mB's in een Clio (met co-driver geluid; mooi om te horen/zien hoe hard de man gaat met zeeer simpele notes).

Hij rijdt een soort van lomp maar snel. Echt gaaf!

DOEI, Humphrey


Zijn dit DE beelden van de Mont Blanc rally uit 1995, met een Clio Maxi?

Zoja, die moet elke rallyliefhebber al LANG op zijn HD hebben en bijna dagelijks kijken! Dat is namelijk nog eens echt hard rijden!
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Jeannot

Berichtdoor Humphrey » ma okt 10, 2005 11:36

Ja, idd, de Mont Blanc volgens mij.
Daar gaat ie zo ontzettend dwars bij die boerderij.
Verder heel mooi duidelijk beeld, gefilmd vanaf de linkerflank (zijdeur) van de auto.
Kom maar op, wie wil 'm hebben? PB'tje doet wonderen. Volgens mij kan ik een dergelijk groot bestand wel uploaden met m'n Gmail.

DOEI, Humphrey
Avatar gebruiker
Humphrey
 
Berichten: 752
Geregistreerd: do maart 21, 2002 13:15

Berichtdoor nkroeze » ma okt 10, 2005 11:43

http://www.wrc-life.cz/news/modules.php ... e&sid=1416

Ik weet dat t niet mag, maar hier staat ie als AVI een stukje kleiner :D
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor zpoint » ma okt 10, 2005 21:19

Wat gaat dat schofterig hard zeg!!!!! :shock:
Afbeelding
Avatar gebruiker
zpoint
 
Berichten: 175
Geregistreerd: vr jun 20, 2003 12:04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

jean ragnotti

Berichtdoor larson » ma maart 13, 2006 18:42

ik kwam dit filmpje net tegen, misschien dat anderen hem al wel eens gezien hebben, maar wat gaat dit gruwelijk hard zeg en wat kan die man rijden!!!! ik heb nog nooit iemand zo zien smijten met een voorwiel aangedreven auto....

http://videos.streetfire.net/hottestvid ... 942236.htm
Avatar gebruiker
larson
 
Berichten: 121
Geregistreerd: zo jan 22, 2006 19:07
Woonplaats: Leusden

Berichtdoor antoine » zo apr 30, 2006 17:03

Een aantal foto's van de Ragnotti clio zoals hij vandaag op circuit zolder stond. Bovenste 2 foto's zijn linkjes naar de rest van de foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Jan » ma mei 01, 2006 17:30

Aparte velgen :shock:
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Volgende

Keer terug naar TV en Multimedia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten