Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
PatrickTwente schreef:Jaap leg me is uit waarom?
Van de punten waar ik ben geweest de afgelopen jaren en dit jaar op Kp Kampereiland en KP Haatland kan ik alleen de Ijssel als hinkelpunt vinden die het gevaarlijker kan maken.
GeertN schreef:de veiligheid van deelnemers, publiek en natuurlijk onze officials staan wel voorop. "De strijd met de elementen" klinkt natuurlijk wel heel stoer, maar je hoeft het noodlot niet op te gaan zoeken.
PatrickTwente schreef:Jaap leg me is uit waarom?
Van de punten waar ik ben geweest de afgelopen jaren en dit jaar op Kp Kampereiland en KP Haatland kan ik alleen de Ijssel als hinkelpunt vinden die het gevaarlijker kan maken.
ZZR Fan schreef:KP 5 en 6 hebben geen last van de IJssel, want zit dijk tussen + flink stuk uiterwaard. KP 5 gaat eerst over industrieterrein en daarna over landewegen. Met links en rechts bomen en sloten, maar voor de rest vrij open terrein. Dit is ook zo bij KP 6, behalve het eerste stuk van de klassementsproef. Daar is een zeer breed kanaal zeer dicht bij de weg. Op het stuk waar de snelheden het hoogst zijn, en dat is zeeeer hoog, staan gigantisch dikke bomen bijna op de weg. Direct achter die bomen ligt het water. Een zeer risicovolle situatie waar gewone bewoners nog niet langsgaan met minder dan 50 meter zicht tegen 40 per uur. Laat staan dat je daar rallyauto's langs stuurt in het donker, met zeer dichte mist met snelheden ver boven de 150 km/u op dat stuk.
5.2.4 Chief Safety Officer
A Chief safety officer will be appointed in the regulations of the rally. He will belong to the organising
committee and will take part in the devising of the safety plan.
During the rally he will be in permanent communication with rally control, the chief medical officer and the
start of each special stage (by telephone or radio).
He will be responsible for the implementation and enforcement of the safety plan.
5.2.5 Special Stage Safety Officer
Each special stage will have a safety officer who will assist the chief safety officer.
The special stage safety officer ensures that the special stage is inspected and certified in conformity with
the safety plan prior to the passage of the 0 car.
5.2.6 Officials and marshals
Organisers should ensure that, in performing their duties, officials are not required to place themselves in
danger.
It is the organiser’s responsibility to ensure that officials are adequately trained in this regard.
Dus de proevenchef bepaalt ook in het WRC of een proef geannuleerd wordt en niet de rijders. Dat zou Dennis ook moeten weten. Ik vond het een niet zo´n slimme actie van zowel Dennis als FV om dit zo te brengen. Vond de reaktie van Bernard proffesioneler, en meer respekt brengen voor de organisatie en officials. zou niet graag geel vlagje willen zwaaien als ze met twintig meter zicht op je aan komen razen. Alhoewel Rinus wel reflekterende klompen heeft...
PatrickTwente schreef:ZZR Fan schreef:KP 5 en 6 hebben geen last van de IJssel, want zit dijk tussen + flink stuk uiterwaard. KP 5 gaat eerst over industrieterrein en daarna over landewegen. Met links en rechts bomen en sloten, maar voor de rest vrij open terrein. Dit is ook zo bij KP 6, behalve het eerste stuk van de klassementsproef. Daar is een zeer breed kanaal zeer dicht bij de weg. Op het stuk waar de snelheden het hoogst zijn, en dat is zeeeer hoog, staan gigantisch dikke bomen bijna op de weg. Direct achter die bomen ligt het water. Een zeer risicovolle situatie waar gewone bewoners nog niet langsgaan met minder dan 50 meter zicht tegen 40 per uur. Laat staan dat je daar rallyauto's langs stuurt in het donker, met zeer dichte mist met snelheden ver boven de 150 km/u op dat stuk.
Heb jij dan wel eens het 2e stuk van Haatland gereden? ik kan zeggen dat er aan een t-splitsing vlak na het industrieterrein een dikke sloot lag waar je wel een auto in kwijt kan. weliswaar stond er als bescherming een lantarenpaal en bord onder de lantarenpaal. maar als iemand het rempunt miste wat een keer of 8 gebeurde ontwijk je het bordje en ga je via de berm het water in. Gelukkig miste niemand volledig het rempunt anders had je echt mogen zoeken in de mist. en op dat zelfde punt hebben de offcials het gat in de berm gedicht tussendoor want elke auto hapte in dat gat met de achterkant en het was aan de stuurmanskunst van de heren en dame dat de auto recht op het proef bleef.
en ja ze kwamen ook aan met een snel dik boven de 150 km/u5.2.4 Chief Safety Officer
A Chief safety officer will be appointed in the regulations of the rally. He will belong to the organising
committee and will take part in the devising of the safety plan.
During the rally he will be in permanent communication with rally control, the chief medical officer and the
start of each special stage (by telephone or radio).
He will be responsible for the implementation and enforcement of the safety plan.
5.2.5 Special Stage Safety Officer
Each special stage will have a safety officer who will assist the chief safety officer.
The special stage safety officer ensures that the special stage is inspected and certified in conformity with
the safety plan prior to the passage of the 0 car.
5.2.6 Officials and marshals
Organisers should ensure that, in performing their duties, officials are not required to place themselves in
danger.
It is the organiser’s responsibility to ensure that officials are adequately trained in this regard.
Dus de proevenchef bepaalt ook in het WRC of een proef geannuleerd wordt en niet de rijders. Dat zou Dennis ook moeten weten. Ik vond het een niet zo´n slimme actie van zowel Dennis als FV om dit zo te brengen. Vond de reaktie van Bernard proffesioneler, en meer respekt brengen voor de organisatie en officials. zou niet graag geel vlagje willen zwaaien als ze met twintig meter zicht op je aan komen razen. Alhoewel Rinus wel reflekterende klompen heeft...
Klopt helemaal wat je zegt, maar... had dat proefje waar dennis de 2e tijd reed in Frankenrijk ook niet afgelast moeten worden? daar was ook dichte mist kan me nog goed herrineren. om is even een ander voorbeeld aan te halen dan Wales. al kan ik me gedachte van de WRC organisitoren ook wel bedenken waarom dat je dat proefje toch door laat gaan.
En met de vlag daar heb je een punt maar merkte dat diegene die achter Bolhaar starte vrijdag avond de vlag wel opmerkte in de mist.
GeertN schreef:Ik heb mij geergerd aan de uitspraak van Frank Verhoeven in zijn Rally Report over het aflasten van proef 6 (Kampereiland). Volgens zijn inzicht had deze proef vanwege de dichte mist niet geneutraliseerd hoeven te worden. Waarom bemoeien mensen die het niets aangaat, zich met het wel of niet laten verrijden van een proef. Er was door de proevenchef op deze proef al dichte mist geconstateerd toen hij tussen de eerste en tweede keer Kampereiland de proef op moest om de auto van Jan de Winkel te bergen. Er is toen contact geweest met de wedstrijdleiding over de toestand op de proef. De duikers die een stuk van 800 meter in de gaten moesten houden, konden nog geen 20 mtr zien. Dus even in het Nederlands.....als er in die 800 mtr een rallyauto te water raakt, ziet niemand deze in het (diepe) water verdwijnen. Ik vind het heel verstandig van de proevenchef in samenspraak met de wedstrijdleiding om deze proef om die reden te neutraliseren. Laat Frank V. zich de volgende keer eerst even verdiepen in de reden waarom een proef wordt geneutraliseerd.
Keer terug naar TV en Multimedia
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten