Rally op tv

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor ijsbeer » di mei 18, 2010 21:37

Dat klopt. Ben ik wel mee eens, maar de auto die daarna over de kop ging en in brand vloog. Er word gelijk gezegd dat hij onderweg naar de rally was.

Maar goed, al met al wil je natuurlijk niet dat je grootste hobby op die manier in beeld komt. ;)
ijsbeer

Berichtdoor WRC fan » di mei 18, 2010 22:09

Erg negatief is het niet. Maar de uitleg dat er aan rally strenge eisen word gesteld had wel wat meer uitgebreid kunnen worden. Bijvoorbeeld dat de auto's een rolkooi hebben en dat de proeven goed afgelind worden. (Met het gebruik van beeldmateriaal uiteraard)
WRC fan

Berichtdoor peter adams » di mei 18, 2010 22:13

temmink was fout en zeker wil niemand de rallysport zo promoten maar door deze gekkigheid krijg je wel een slecht beeld.

het is een sport waar je al hard mag rijden wat is het dan voor een kleine moeite om je op de verbinding wegen te gedragen.
en niet alleen op verbindings wegen wordt te hard gereden maar zo als geen ander weet gebeurt het ook tijdens de verkenning, als we de sport in een goed daglicht willen zetten moet er gewoon gereden worden volgens de regels dan voor kom je een boel flauwe kul zo als dit.

en het wil niet zeggen dat ik nooit te hard rij maar bij evenementen zoals in onze sport houdt ik er zeker rekening mee.
peter adams

Berichtdoor pedduhwick » di mei 18, 2010 22:14

WRC fan schreef:Erg negatief is het niet. Maar de uitleg dat er aan rally strenge eisen word gesteld had wel wat meer uitgebreid kunnen worden. Bijvoorbeeld dat de auto's een rolkooi hebben en dat de proeven goed afgelind worden. (Met het gebruik van beeldmateriaal uiteraard)

Dan had dit hier onder goed in het programma thuis gepast :P

http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... 293#202293
pedduhwick

Berichtdoor peter adams » di mei 18, 2010 22:16

pedduhwick schreef:
WRC fan schreef:Erg negatief is het niet. Maar de uitleg dat er aan rally strenge eisen word gesteld had wel wat meer uitgebreid kunnen worden. Bijvoorbeeld dat de auto's een rolkooi hebben en dat de proeven goed afgelind worden. (Met het gebruik van beeldmateriaal uiteraard)

Dan had dit hier onder goed in het programma thuis gepast :P

http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... 293#202293

dit ben ik echt met je eens
peter adams

Over veiligheid tussen de proeven

Berichtdoor Aeolus » di mei 18, 2010 22:17

Ik ben ooit wel eens afgesneden door een rally deelnemer! (Barneveld)
Ik snap dat ze haast hebben, ze moeten op tijd zijn. Ik denk ook dat hier een taak ligt bij de organisatoren. Ruimere tijden, scheelt een hoop ellende en asociaal rijgedrag.
Aeolus

Re: Over veiligheid tussen de proeven

Berichtdoor peter adams » di mei 18, 2010 22:19

Aeolus schreef:Ik ben ooit wel eens afgesneden door een rally deelnemer! (Barneveld)

Ik snap dat ze haast hebben, ze moeten op tijd zijn.

Ik denk ook dat hier een taak ligt bij de organisatoren.

Ruimere tijden, scheelt een hoop ellende en asociaal rijgedrag.

ok maar om nachtwerk te voorkomen kan dit soms niet anders.
het is ook geen pretje voor zowel een rijder achter in het startveld en de officials om pas tegen 3 uur in de nacht klaar te zijn
peter adams

Re: Over veiligheid tussen de proeven

Berichtdoor RobinV-Rally » di mei 18, 2010 23:45

Aeolus schreef:Ik ben ooit wel eens afgesneden door een rally deelnemer! (Barneveld)
Ik snap dat ze haast hebben, ze moeten op tijd zijn. Ik denk ook dat hier een taak ligt bij de organisatoren. Ruimere tijden, scheelt een hoop ellende en asociaal rijgedrag.

Dit hadden wij bij de Tank S Rally in het plaatsje Bokzijl, zeer onverantwoord en dom van die rijder.
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor jordysport » wo mei 19, 2010 8:14

peter adams schreef:temmink was fout en zeker wil niemand de rallysport zo promoten maar door deze gekkigheid krijg je wel een slecht beeld.

het is een sport waar je al hard mag rijden wat is het dan voor een kleine moeite om je op de verbinding wegen te gedragen.
en niet alleen op verbindings wegen wordt te hard gereden maar zo als geen ander weet gebeurt het ook tijdens de verkenning, als we de sport in een goed daglicht willen zetten moet er gewoon gereden worden volgens de regels dan voor kom je een boel flauwe kul zo als dit.
. Maar Temmink reed nooit zo hard :lol:
If you can´t fix it with a hammer, you have an electrical problem! :lol:
jordysport

Berichtdoor WRC fan » wo mei 19, 2010 8:24

Ik heb een keer met karten met koude banden gereden. Dan snap je wel dat de rijders er alles aan doen om hun banden warm te houden. Het verschil in grip is enorm groot.
Verder is vind ik het logisch dat ze al hun servicetijd willen benutten. Maar dit is wel een aandachtspunt voor de organisatie.
Maar je houdt het toch altijd, dat gedoe met de politie. Dat zie je ook vaak genoeg in het WRC.
WRC fan

Berichtdoor FocusMSD » wo mei 19, 2010 12:13

Dennis014 schreef:Kan het niet bekijken. Die afspeler doet het om de een of andere reden niet op mijn pc.

Kijk anders gewoon hier even kan je ook gelijk je gal spuien bij de redactie

http://www.blikopdeweg.nl/blikopdeweg/
Afbeelding
FocusMSD

Berichtdoor nkroeze » wo mei 19, 2010 12:47

Waarom galspuien? Ik vind er niks negatiefs aan! De eerste is iemand die een overtreding begaat en daarop wordt aangesproken, de tweede is nou eenmaal een toeschouwer (maar dat ongeluk was zonder de rally ook gebeurt in deze situatie, zoals hij het omschrijft) en het ongeval, tja, dat is nou eenmaal de realiteit.

Van z'n servicetijd is trouwens onzin, er was gewoon een TC Service IN aanwezig :) :) (Dus gaat t niet van z'n servicetijd af)
nkroeze

Berichtdoor Wolter » wo mei 19, 2010 14:48

Ik vond de aflevering opzich vrij aardig. Van mij hadden ze wel nog even 2 auto's op de KP mogen laten zien om het compleet te maken.
Wat betreft Temmink: Juist goed dat het op tv uitgezonden wordt! Je kunt twee gedachten hebben: of je denkt ''heh, weer zo'n nare rallyrijder die overal gevaarlijk rijdt, zie je wel'' of ''kijk, heel goed dat ze de rallyrijders die zich niet aan de regels houden aanpakken''.
Ik denk dat de tweede optie vaker voorkomt dan de eerste.

De aard van het snel rijden op de verbindingsetappe (richting service) is niet zozeer omdat ze de banden op moeten warmen (hij was tenslotte net klaar met rijden) maar omdat hij waarschijnlijk nog erg weinig tijd over had om de TijdControle (TC) serviceIN te halen. Dit was editie 2009, dus kan daar niet over oordelen, maar kan me uit 2008 wel herinneren dat sommige verbindingsetappes erg krap qua tijd waren uitgezet; zelf ook een paar keer op de paar seconden binnen de tijd een KP of service weten te halen. En dan snap ik best dat je dan soms het gas even iets dieper intrapt.

Daarnaast denk ik dat de auto met 4 jongelui die ook op weg waren naar de rally, juist doordat de rally er was, over de kop is geslagen. De gedachte ''da kun'n wie ook wa'' is tijdens een rally veelvoorkomend en wordt dan ook meer dan eens in de praktijk toegepast.
Wolter

Berichtdoor Dennis014 » wo mei 19, 2010 16:28

FocusMSD schreef:
Dennis014 schreef:Kan het niet bekijken. Die afspeler doet het om de een of andere reden niet op mijn pc.

Kijk anders gewoon hier even kan je ook gelijk je gal spuien bij de redactie

http://www.blikopdeweg.nl/blikopdeweg/

Handige link thnx!

Dat gal spuien snap ik nie helemaal. Ligt gewoon aan mijn PC namelijk dat ie het niet doet.

@Wolter: Snap dat je het zegt maar ben zelf wel wat voorzichtiger geworden met dat soort uitspraken. Vond het een raar verhaal van die jonge lui maar je weet het niet, misschien vertelt ie gewoon de waarheid.
Heb het zelf ook mee mogen maken dat ik een auto ongeluk heb gehad buiten mijn schuld om en toen stonden er ook mensen langs de kant die gelijk begonnen te beweren dat wij de hele avond al aan het racen waren en dat het onze verdiende loon was terwijl ik 10 minuten daarvoor gewoon nog op mijn werk was. Kan je vertellen dat zoiets redelijk frustrerend is....
Dennis014

Berichtdoor peter adams » wo mei 19, 2010 17:18

jordysport schreef:
peter adams schreef:temmink was fout en zeker wil niemand de rallysport zo promoten maar door deze gekkigheid krijg je wel een slecht beeld.

. Maar Temmink reed nooit zo hard :lol:

het ging niet hard maar toch wel onverantwoord
peter adams

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia