Ze mogen meedoen in het Asia-Pacific Rally championship, dus zien we ze binnenkort misschien wel langskomen op MotorsTV.
Het reglement staat op:
http://docs.cams.com.au/Manual/Rally/Group%20AP4%20-%20Technical%20Regulations%20for%20National%20Rally%20Car%20CAMS.pdf- Body moet aan standaardmaten voldoen en door een goedgekeurde leverancier opgebouwd worden.
- Motor van zelfde leverancier als body, of standaardmotor (BMW-Peugeot-... 1.6l T); 34mm restrictor.
- Veel control parts voor ophanging, die dus voor iedereen hetzelfde zijn
Als de bodies goedkoop opgebouwd worden en de control parts betaalbaar zijn, kan het wel goedkoper worden dan R5. Het mooiste zou zijn als een importeur instapt en budget inbrengt, maar dat hebben we de laatste jaren maar heel weinig gezien in NL.
In Australie hebben ze ook nog G4 auto's, met 2.0T 4x4 aandrijflijn van een productieauto (Subaru/Mitsubishi?) in een andere body, maar verder zo dicht mogelijk bij PRC reglement. Of dit N4 is of A8 is me niet helemaal duidelijk.
En dan hebben we natuurlijk nog het Amerikaans kampioenschap, met o.a. de "Open Class": "It is the
intent of these Rules that vehicles competing in the Open Category be
based on production vehicles.
Innovation and modifications within the rules is encouraged." Dat lijkt me ook een prima reglement, maar ik denk niet dat de KNAF de strijd met de verzekeraar aanwil...