Misschien dient men op een of andere wijze te gaan 'downsizen'.
Hoe en waar ?
Bij de auto's - ophanging - banden wellicht ?
Bij de piloten ?
Ik denk daar hetzelfde over. Wellicht moeten we wel af van 4WD en zeker van electronisch gestuurde diffs. Veiliger voor de rijders en leuker voor het publiek. Daarnaast, hoeveel % van de autoverkoop is eigenlijk 4WD, afgezien van terreinwagens e.d.. De massa rijdt met een voorwielaandrijver en gelukkig zijn er ook nog een paar merken met achterwielaandrijving.
4WD's zijn interessant voor marketingafdelingen, omdat ze er rally's mee winnen. Het grote publiek ziet een Fabia of Polo winnen en denkt: 'he mijn auto', zonder er bij stil te staan dat er in die auto technieken worden gebruikt (zoals 4WD) waar zijn auto'tje nog niet eens aan geroken heeft.
Dat zo'n rally auto een factor 50 meer kost realiseert men zich ook niet.
Marketeers zouden m.i. wat meer naar de kosten en de beleving van de sport moeten kijken. De 1600 turbo uit het WTCC is er al voor het WRC; nu alleen nog terug naar tweewielaandrijvers en de 4WD's alleen nog voor rally (racing) cross inzetten.