Marketing

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Patrickdeh » do feb 09, 2012 13:52

Ik maak me vooral zorgen om het aantal jonge vrouwelijke kijkers:

Afbeelding

Vraag me toch nog steeds af wat de Knaf met deze info moet tbh....

Een jaarlijks rally concert organiseren?
Op de EO jongere dag staan?
Feesten organiseren tijdens een rally? (dronke jongeren bij een rally is namelijk altijd al zo'n succes geweest...)

Wat ik me ook afvraag...
Hoeveel jonge lui kunnen een rally auto betalen of hebben het ondernemerschap in hun om sponsoren te vinden voor hun wagen. En zelfs dan nog heb je een hoop eigen geld nodig.

We moeten het hebben van jongens als Dennis Kuipers, Bob de Jong, Timo van der Marel, Hans Weijs Jr en Kevin Abbring en zelfs nu vergeet ik er nog een hoop!
Allemaal jonge lui die in hun vaders voetstappen treden.
En naar mijn weten hebben ze bij vd Heuvel ook nog een Nederlands Kampioen klaarstaan om zijn rijbewijs te halen.

En over publiciteit naar de jeugd toe ivm een evenement...
Laat ze lekker thuis blijven. Ze bezorgen altijd meer overlast dan dat ze gezellig rally publiek zijn.
En ik kan zeggen dat ik uit ervaring spreek.
Volg me op Facebook, Twitter, en YouTube om nooit een video te missen!
Avatar gebruiker
Patrickdeh
 
Berichten: 472
Geregistreerd: vr jun 13, 2008 12:06
Woonplaats: Nootdorp

Berichtdoor Eight_Gear » do feb 09, 2012 17:20

Dat laatste stuk slaat nergens op. Je denkt echt dat er geen serieuze jongere rallyliefhebbers zijn? Dan zou ik toch even verder kijken. Wat betreft jonger publiek hoeft dat ook niet te gaan om leeftijden waar men alcohol bij drinkt. Jonge kinderen kunnen ook besmet raken met het rallyvirus.
Eight_Gear
 
Berichten: 531
Geregistreerd: vr nov 04, 2011 20:59
Woonplaats: Havelte

Berichtdoor TWENGELTJE » do feb 09, 2012 17:38

Alsof je zelf al zo`n ouwe ... bent patrick
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor BasJBuitendijk » do feb 09, 2012 18:28

Laat ze lekker thuis blijven. Ze bezorgen altijd meer overlast dan dat ze gezellig rally publiek zijn.
En ik kan zeggen dat ik uit ervaring spreek.


Er is een groot verschil tussen jeugdige autosport liefhebbers en lokale jeugd die rally's bezoekt bij gebrek aan een kermis. Het is die eerste groep die niet vroeg genoeg kennis kan maken met de rallysport en verder...I rest my case..
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Sponsor » do feb 09, 2012 18:46

Denk even praktisch en ga eens bij jezelf te rade hoe jij in aanrakening kwam met de rallysport.
Veelal door het bijwonen van een rally in de buurt...en meestal dankzij familie die jou meenam naar een rally.
Dus wat is dan je doelgroep? Juist de ouders van nu.In het verleden verscheen er ruim voor elke rally een lokalekrant over dat evenement. Door zo'n krant worden de o.a. ook ouders bereikt. Kleurplaatje erin en of een leuke prijsvraag waarbij je een Xbox met Dirt kunt winnen...ik zeg maar wat.
Conclusie: wil je jongeren betrekken bij de rallysport...begin dan bij de ouders....maar ja, die hebben het al zo druk. :roll:
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor
 
Berichten: 624
Geregistreerd: wo jan 25, 2006 19:41
Woonplaats: twente

Berichtdoor BasJBuitendijk » do feb 09, 2012 19:58

Conclusie: wil je jongeren betrekken bij de rallysport...begin dan bij de ouders....maar ja, die hebben het al zo druk


Ik had de spreekwoordelijke grote broer die mij in de jaren vijftig meenam naar Zandvoort. Op mijn 8e verjaardag stond ik op een viaduct in Rotterdam in de hoop een glimp op te vangen van Mini Coopers (met daklamp, super!), onderweg naar de Monte. Op mijn 12e zat ik in een kart. Daarna had ik het druk met puberen en het opvoeren van brommers, maar dat was vroeger!
Tegenwoordig zijn daar de social media om jeugd (voor mij iedereen tot 25 jr) te bereiken, en dan vooral die jeugd, die geen autosportminnende familie heeft en dus niet van huis uit met het virus aangestoken wordt. En de jeugd die op een plek woont waar nooit een rally plaatsvindt en die dus nooit met pa naar de rally gaat ( vandaag de dag de hele Randstad, Flevoland, Noord Holland (behalve A'dam), Limburg, Groningen, Friesland, Drenthe, Zeeuws Vlaanderen, Zeeland.)
Ik wil maar zeggen: Door nieuwe bronnen aan te boren ontstaan groei, continuiteit en wellicht mogelijkheden in nieuwe gebieden. Van de TV moeten we het in ieder geval niet hebben.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Eight_Gear » do feb 09, 2012 20:03

Eeeeeuuuhh, Tank S is toch echt in Flevoland. :)
Eight_Gear
 
Berichten: 531
Geregistreerd: vr nov 04, 2011 20:59
Woonplaats: Havelte

Berichtdoor TWENGELTJE » do feb 09, 2012 20:47

Ja en zeeuwsvlaanderen ligt volgens mij in zeeland en daar hadden tot voor kort nog een rally
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor BasJBuitendijk » do feb 09, 2012 20:59

Dit wordt een beetje flauw, maar Emmeloord ligt in de Noord Oostpolder
en een groot gedeelte van de Tank S wordt in Overijssel gereden. Ik doelde met Flevoland op Almere (mijn woonplaats) en Lelystad (Zuiderzeerally).
Ik schreef waar vandaag de dag niet meer gereden wordt, uiteraard doelend op Hulst. Lekker belangrijk.

Discussieer gerust door, maar wat mij betreft mag dit topic afgesloten worden. Ik heb -dankzij Joost- antwoord op al mijn vragen. Er is hoop.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor V.D.G Rally team » do feb 09, 2012 21:07

Sponsor schreef:Denk even praktisch en ga eens bij jezelf te rade hoe jij in aanrakening kwam met de rallysport.
Veelal door het bijwonen van een rally in de buurt...en meestal dankzij familie die jou meenam naar een rally.
Dus wat is dan je doelgroep? Juist de ouders van nu.In het verleden verscheen er ruim voor elke rally een lokalekrant over dat evenement. Door zo'n krant worden de o.a. ook ouders bereikt. Kleurplaatje erin en of een leuke prijsvraag waarbij je een Xbox met Dirt kunt winnen...ik zeg maar wat.
Conclusie: wil je jongeren betrekken bij de rallysport...begin dan bij de ouders....maar ja, die hebben het al zo druk. :roll:


Goede uitspraak begin bij de ouders ??
De jongeren van tegenwoordig kunnn het gewoon niet betalen .
En sponsors zijn ver te zoeken. Iedereen roept kom maar langs als je alles voor elkaar hebt. En als ze dan alles bij elkaar hebben geschraapt om een auto te kopen dan begind de elende sponsors haken af.
Er zijn genoeg beginnende rijders die het einde van het seizoen niet halen en moeten stoppen.De rallysport van nu is voor beginnede rijders niet te doen. Iedereen wel rallyrijder worden.
War betreft PR krijg je niet gratis Alleen als je verhoeven betaald word je naam genoemd als je geluk hebt.
Of je komt met een dikke WRC.
Het startveld van de wedstrijden worden ook elk jaar zienderwijs minder.
Zo word het voor de organisators ook moeilijker om een wedstrijd te organiseren.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor JoostS » ma feb 13, 2012 18:09

Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor BasJBuitendijk » ma feb 13, 2012 18:17

@ Joost

En nog wat lokaal gerallyrij (omgeving Hoorn :evil: ) met af en toe wel heel creatief commentaar :wink:
maar ja, de jeugd heeft de toekomst he...

http://www.dumpert.nl/mediabase/2000361 ... _2012.html
Laatst bijgewerkt door BasJBuitendijk op ma feb 13, 2012 18:33, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor briljant » ma feb 13, 2012 18:23

BasJBuitendijk schreef:Dit wordt een beetje flauw, maar Emmeloord ligt in de Noord Oostpolder
en een groot gedeelte van de Tank S wordt in Overijssel gereden. Ik doelde met Flevoland op Almere (mijn woonplaats) en Lelystad (Zuiderzeerally).
Ik schreef waar vandaag de dag niet meer gereden wordt, uiteraard doelend op Hulst. Lekker belangrijk.

Discussieer gerust door, maar wat mij betreft mag dit topic afgesloten worden. Ik heb -dankzij Joost- antwoord op al mijn vragen. Er is hoop.
Dit is een beetje flauw Bas.
Als je tegen gesproken wordt dan zijn wij flauw en vraag je om een topic te sluiten.
En als je graag wilt dat de KNAF er iets mee doet neem eens contact met ze op, in plaats van "hopen" dat ze meelezen.

(en in Drente ligt een van de kp's van de Autosoft Vechtdalrally)
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor BasJBuitendijk » ma feb 13, 2012 18:53

Nog een laatste reactie dan, want ik was kennelijk niet duidelijk.
Ik probeerde aan te geven dat de jeugd in grote delen van NL nooit 'live' met de sport in aanraking komt, simpelweg omdat er in hun buurt geen rally's meer georganiseerd worden. Geen zout leggen op slakjes nabij provinciegrensjes aub. Wat is er al niet verdwenen? Al snel denk ik aan Almere, Lelystad, Hulst, Zoetermeer, Rotterdam (2x), Barneveld (?) en langer geleden Oss, Valkenburg, Gouda en noem maar op. En nog meer...
Ik had niet het gevoel dat ik daarin werd tegengesproken en dat was ook niet de reden om wat mij betreft het topic te sluiten. De reden was dat wat mij betreft mijn vragen beantwoord zijn. Rallymedia scoort goed bij de jeugd, gezien de cijfers die Joost met ons wilde delen (nogmaals chapeau). De les die ik er uit geleerd heb is, dat ik meer promo moet doen op al die social media die door de jeugd bezocht worden. Denk aan Hyves, Facebook
en bijvoorbeeld :D geenstijl. Dan maar online, als het live niet meer kan.
Anderen mogen/kunnen/zouden dit idee kunnen volgen. Niets moet.
Ik heb geen contacten met de KNAF, maar wat niet is kan nog komen.
Over 2 jaar ga ik met pensioen. Wie weet?
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor leor888 » ma feb 13, 2012 20:46

Wat leuk om de statistiek terug te zien. hierbij de kijkers van mijn rally filmpje van de SSR in 2009:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/jWhvd2TCFkI59vHORs6pIMmlrI4bv8uj7Xbd_J-lOt0?feat=directlink

Ook mijn doelgroep is wat ouder dan "de jeugd" ;) maar dan in Zweden
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron