Marketing

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor BasJBuitendijk » ma feb 06, 2012 12:33

mantaboy schreef:
BasJBuitendijk schreef:@ JP. % weggevallen??


Kreeg ik niet te zien, of ik doe iets verkeerd, kan natuurlijk ook. Sinds google account integratie weet ik nog niet wat ik met YT ga doen.


JP heb je gekeken bij videobeheer en dan analyse? Zou daar wel moeten staan.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor BasJBuitendijk » ma feb 06, 2012 12:36

Martijn_Braat schreef:zijn er eigenlijk trucs om een filmpje op Youtube veel bekeken te laten worden?
Ik heb een filmpje dat er al 3 jaar op staat en een maand geleden 1.000 views had. Recent komen er opeens 10.000 kijkers per dag bij en nu staat de teller op 250.000 kijkers.
Hoe kan dat ?


Er zullen best wel trucs zijn, maar wat heb je er aan. Het gaat toch om de kwaliteit van je bezoekers.

Moet of een heel bijzonder filmpje zijn, of er gaat iets mis met de statistieken.
Kan je een linkje sturen van het filmpje. Ben heel nieuwsgierig.

Verder graag op topic blijven. Lees even terug.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor mmrizio » ma feb 06, 2012 12:43

Als een filmpje op een forum of een blog (Geenstijl) terecht komt dan gaat het natuurlijk erg hard ineens. Of het lijkt volgens YT op een populair filmpje en komt hoog in de recommendations terecht bij dat filmpje.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

bereiken jeugd

Berichtdoor Aeolus » ma feb 06, 2012 12:52

Ik denk inderdaad dat de jeugd niet bereikt wordt.
Zijk hebben inmmers andere zaken te doen (chillen, stappen enz enz)

Inderdaad er jammer want de jeugd heeft de toekomst. Het lijkt wel of het niet de doelgroep is, wat wel zou moeten.

Het ligt niet aan je films hoor bas! :)

PS ik zit in het bestuur van een grote visvereniging en daar ervaren we hetzelfde.

De jeugd zal dus enthousiast gemaakt moeten worden.!

Reinier
Avatar gebruiker
Aeolus
 
Berichten: 437
Geregistreerd: do jan 29, 2009 22:31
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor JoostS » ma feb 06, 2012 14:22

BasJBuitendijk schreef:Ik word wel steeds benieuwder naar de reactie van Joost.

Had het even te druk met spelen in de sneeuw ;)
Er is in de loop van de jaren weinig veranderd qua leeftijdsgroep, grafiekjes blijven ongeveer dezelfde vorm behouden.

Hier actueel screenshotje van de statistieken sinds de start van m'n kanaal:

Afbeelding
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: bereiken jeugd

Berichtdoor Holkers » ma feb 06, 2012 14:29

Aeolus schreef:De jeugd zal dus enthousiast gemaakt moeten worden.!


Waarom? De groep 25-55 jarigen zijn de mensen die je wilt hebben ivm exposure voor het bedrijfleven, je sponsors. In die groep zitten de mensen die geld willen/kunnen uitgeven en tevens zijn dat de bazen van de bedrijven waar je komt om geld te halen. De jeugd kijkt crashes, bikinivrouwen en muziekclips, maar die geven ook veel minder uit in de doelgroep van veel van de sponsoren.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor BasJBuitendijk » ma feb 06, 2012 16:09

Hier actueel screenshotje van de statistieken sinds de start van m'n kanaal:



Mooie spreiding Joost en eigenlijk precies zoals je het zou verwachten. Bedankt dat je reageert. De resultaten zijn nogal verschillend bij de anderen, maar zoals gezegd is rallymedia de benchmark. Gelukkig maar dat er kennelijk toch een breed publiek bereikt wordt ivm de doelgroep, zoals Maarten Holkers al aangeeft. Blijft voor mij de uitdaging om uit te pluizen waar al die 55 plussers in mijn statistieken vandaan komen. Niettemin kan je niet jong genoeg besmet worden met het rallyvirus. Talent first van de KNAF is een goed initatief, maar op het gebied van PR (=exposure) is er nog een lange weg te gaan. Vraag maar eens in je kennisenkring of men zich realiseert dat er (jonge Nederlanders) aan het WRC meedoen en in de top 10 meespelen.
Mocht je binnenkort een Fiat Abarth langs zien komen met sponsoring van omroep Max, dan ben ik het :D
Nu alleen nog even die jonge talenten bij Red Bull/Vodaphone/Apple onderbrengen.
Laatst bijgewerkt door BasJBuitendijk op ma feb 06, 2012 18:57, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Eight_Gear » ma feb 06, 2012 18:50

Ik denk dat er zeker wel een potentieel is voor nieuwe aanwas, maar het probleem ligt aan het feit dat de mensen niet bereikt worden.

Vooral ook nu heel recent met het hele gebeuren rondom de rechten van het WRC is het bijna onmogelijk om beelden op de TV te vinden. Daarnaast, als het al op TV is, is het op Eurosport waar je maar net toevallig langs moet zappen om te weten dat het uitgezonden wordt. Natuurlijk weten de echte fans dat wel, maar mensen die het allemaal wat minder volgen zullen dat niet weten.

Als je kijkt naar de populariteit van Dakar in Nederland (300.000 kijkers, elke avond op RTL7!) moet zoiets ook mogelijk zijn met de rallysport. Rally Report is leuk, maar niet genoeg om een grote doelgroep te bereiken. Nederlands succes op hoog niveau zal ook zeker meehelpen om de sport populairder te maken.

Zoals hier al eerder aangegeven is de jeugd ook naar mijn mening te vinden op sites als dumpert, geenstijl, etc. Dat zijn de grote sites met voornamelijk jongere bezoekers.
Eight_Gear
 
Berichten: 531
Geregistreerd: vr nov 04, 2011 20:59
Woonplaats: Havelte

Berichtdoor BasJBuitendijk » ma feb 06, 2012 19:02

Zoals hier al eerder aangegeven is de jeugd ook naar mijn mening te vinden op sites als dumpert, geenstijl, etc. Dat zijn de grote sites met voornamelijk jongere bezoekers.


Dankjewel Lars. Ik hoop dat de KNAF meeleest.
Welke leeftijdsgroep eet er eigenlijk de meeste drop?
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor JoostS » ma feb 06, 2012 19:13

Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Eight_Gear » ma feb 06, 2012 19:27

JoostS schreef:En op Dumpert.nl komt ook regelmatig rally voorbij.


Voornamelijk crashes dan wel, helaas. Ik heb vorige week de onboard van het testen van Ostberg geupload naar Dumpert, maar ik heb hem (nog) niet zien verschijnen.
Eight_Gear
 
Berichten: 531
Geregistreerd: vr nov 04, 2011 20:59
Woonplaats: Havelte

Berichtdoor mantaboy » wo feb 08, 2012 16:05

Afbeelding

Niet zoveel views als anderen, dit is een overzicht van 2011 op mijn hele kanaal.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor BasJBuitendijk » wo feb 08, 2012 20:20

Bedankt JP, maar het wordt er niet eenvoudiger door met 49,3% tussen 45 en 64 jaar. Zoals gezegd vertrouw ik maar op de cijfers van Rallymedia, de marktleider (ook in social media). Dan hoef ik me niet al te veel zorgen te maken over de toekomst van de rallysport in Nederland.
Op mijn YT kanaal ga ik gewoon door met waar ik mee bezig was. Moderne auto's, gemixed met veel achterwielaandrijvers. Voor iedereen wat. Jong en oud. Wat mij betreft gaan we vooral genieten van divisie 5 autos'.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor JoostS » wo feb 08, 2012 23:07

Over social media gesproken, heb even de statistieken van onze Facebook-pagina bekeken en je ziet daar (vanzelfsprekend) een jonger publiek:

Afbeelding
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor BasJBuitendijk » do feb 09, 2012 10:31

Over social media gesproken, heb even de statistieken van onze Facebook-pagina bekeken en je ziet daar (vanzelfsprekend) een jonger publiek:


Dankjewel Joost. Gelukkig in de lijn der verwachting en waarschijnlijk de verklaring. Hoe actiever op Hyves en Facebook, hoe jonger je publiek...en nu maar hopen dat de KNAF meeleest :wink:
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron