Pagina 2 van 4

BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 7:26
door RG-Rallysport
Cinq-Power schreef:Welke 2 WRC's neemt The Autosport Company mee?

Weet dat ze de P2000 hebben maar welke nog meer??



ps: is dit het evenement waar je je collega (mijn buurman) mee wilt laten rijden :P


Ze hebben ook deEx kobus wrc staan nu

BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 17:52
door uw official op stap
Ik weet vanuit Rally for Kids dat er op het circuit behoorlijk strenge geluidseisen zijn. Misschien handig om dat even na te gaan. Een ALS geeft al grote problemen.

BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 18:08
door astra driver
uw official op stap schreef:Ik weet vanuit Rally for Kids dat er op het circuit behoorlijk strenge geluidseisen zijn. Misschien handig om dat even na te gaan. Een ALS geeft al grote problemen.

er is mij een maximaal geluidsniveau van 90 dba gesteld. Dus dit moet makkelijk lukken. Op niederrhein gelden tegenwoordig de zelfde eisen!

BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 18:27
door MartijnB
uw official op stap schreef:Ik weet vanuit Rally for Kids dat er op het circuit behoorlijk strenge geluidseisen zijn. Misschien handig om dat even na te gaan. Een ALS geeft al grote problemen.


Zelfs een Colt van de Colt cup gaf al problemen.
En een Coltje is nou niet echt bepaald erg luidruchtig ook niet in rally uitvoering
http://www.youtube.com/watch?v=UV56RCJhqQs

Word enorm streng gemeten daar.

Een Astra zal nog misschien net gaan.
Maar een WRC of een 350Z kan je keihard vergeten. Die worden er direct afgehaald. Als ze geen extra demper gemonteerd hebben

Heb er destijds eens met de Evo gereden. Zelfs zonder ALS en met turbo uit zaten we er nog dik boven.
Ook een aantal 205jes kwamen er toen ruim boven.

Men meet namelijk precies in een bocht waar het geluid vol tegen de Dba meter aan kaatst. De Dba meter staat namelijk bovenop het dak van dat witte huisje wat er staat

BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 18:29
door briljant
90 dba geen probleem????

ik denk dat je je dan erg vergist!

BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 18:35
door Han
Buiten de dba zou ik ook al wat gras bestellen, zijn ze ook zeer zuinig op.
Wij zijn ook een keer bezig geweest met het circuit.

BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 20:55
door red devil
er ligt bijna geen gras meer
afgelopen zomer hebben ze een stuk erbij geasfalteerd.
scheelt dus weer gras kopen :lol:

BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 21:08
door henk 400rr
Bandengepiep en uitlaatgeluid is zeker iets waar je om denken moet, anders krijg je het grootste gezeur.

Ik weet niet of mensen er wel eens zijn geweest met bijv. de Oval racing dagen, daar wordt de lol niet beperkt door dit soort maatregelen.

BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 21:16
door Jack the Slipper
Wat de norm qua geluid is weet ik niet, maar dat kun je zo navragen natuurlijk!, maar ik weet wel dat voorjaar 2010 er een Evo rondreed met een hele rare extra demper onder/op de bumper. :D

Als drifter kun je het daar helemaal vergeten :cry: want die worden zeker niet meer toegelaten. Rally for Kids is 8 september op Midland en dat van die drifters werd mij in het eerste gesprek al heel duidelijk uitgelegd. (beter vooraf dan achteraf natuurlijk dus ze hebben 100% gelijk hoor). Over geluidsnormen hebben ze het niet gehad met mij.

Maar het is zeker een leuk circuit om een testdag te organiseren. Behoorlijk centraal in Nederland, ruimte genoeg om een rallyvillage te maken, baan groot genoeg om lekker te rijden, tribunes om te zitten/staan en een goede catering voor de inwendige mensch.

Midlandcircuit

BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 21:40
door BasJBuitendijk
De eigenaar van het circuit kan inderdaad 'kritisch' zijn. Bijgaand beelden en geluid van een autoslalom. Gaat eigenlijk altijd goed. Nooit problemen gehad met de Escort (open Webers en Ashley uitlaatsysteem), ook niet op de oval, vol in drie. Jarno van Haren en anderen kwamen altijd goed weg met Escorts BDA/BDG. Die Seat Ibiza heeft ca. 300 pk en een sequentiele bak. Niet echt stil, maar ook geen probleem. Er rijden altijd wel een aantal kitcars (Donkervoort/Westfield) mee met 1200 cc motorfietsmotoren en dat is ook geen probleem. Geen burnouts maken en neem voor de zekerheid iets mee om het uitlaatgeluid zonodig terug te brengen om teleurstelling te voorkomen, zeker als je een 350Z of een WRC bij je hebt. Zonde van je dag als je niet voorbereid bent.
Laat even weten als je hulp nodig hebt bij het uitzetten van een geschikt parcours. Ik heb wel een vrije dag over voor de sport.

Beelden en geluid autoslalom:

http://youtu.be/1SwHcDdBPIU

Meer geluid in een eerder filmpje in dit topic.

BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 23:00
door henk 400rr
Jack the Slipper schreef:Maar het is zeker een leuk circuit om een testdag te organiseren. Behoorlijk centraal in Nederland, ruimte genoeg om een rallyvillage te maken, baan groot genoeg om lekker te rijden, tribunes om te zitten/staan en een goede catering voor de inwendige mensch.


Kan ik alleen maar mee eens zijn.

Alleen wat ik aangaf over ongeoorloofd lawaai op zo'n dag is wel iets waar je rekening mee moet houden, dit kan de lol wat wegnemen, als je dat niet wil, kun je tijdig maatregelen nemen of er rekening mee houden.

BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2012 22:43
door martjhh2108
Hoelaat begint deze testdag ongeveer ..
Wij zijn in ieder geval van plan om te komen

BerichtGeplaatst: di jan 24, 2012 12:23
door astra driver
martjhh2108 schreef:Hoelaat begint deze testdag ongeveer ..
Wij zijn in ieder geval van plan om te komen
er
gaat gereden worden van 10 tot 16 uur

BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 12:30
door astra driver
Ondertussen zijn we weer dichter bij de testdag. Marshalls zijn geregeld en een parcours is uitgezet. Gezorgd dat de kantine open is voor de inwendige mens.

Er zijn ook nog 3 nieuwe aanmeldingen te weten:
- Justin borsboom - peugeot 205
- Hart- peugeot 206
- Hermen Kobus - Ford fiesta s2000

Als er teams zijn die meewillen doen met de testdag is dit nog mogelijk!
voor info of aanmelden graag een mailtje naar: info@lms-rallyteam.nl

BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 13:22
door uw official op stap
De klompjes zijn al weer uit het vet en staan te popelen om er heen te gaan.