Nieuwe merkencup

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Rene Markus » do apr 09, 2009 12:16

Holkers schreef:Kun je niet beter een lobby starten om bij de KNAF een universele cup in het leven te laten roepen waarbij ex-cup wagens (lees; Kalos) en cupwagens met een buitenlands regelement in vallen (geen max-klasse!). De regels hoe de wagens aangepast moeten worden zullen dan 1 op 1 overgenomen worden vanuit het land waar de cup wel rijdt, mits deze niet in strijd zijn met de Nederlandse/KNAF regelgeving en mits het niet gevaarlijk wordt.

Je kunt best wel een Panda cup voorstellen maar waar zitten we nu op? C7, C8? De keuze voor een cup is alleen maar om een bepaalde wagen legaal in rallytrim te krijgen, maar het moet geen excuses zijn om een auto die mooi/hip/goedkoop is te gebruiken voor rally's. En er zou, naast het alsmaar starten van cups, eens over een einddatum gesproken moeten worden...



De fiat panda wordt opgebouwd volgens de groep a homoligatie. Ik heb heb het nr. nu even niet bij de hand. Dus geen nieuwe c klasse volgens mij.
Avatar gebruiker
Rene Markus
 
Berichten: 320
Geregistreerd: za maart 24, 2007 12:46
Woonplaats: Steenwijk

re

Berichtdoor MartijnB » do apr 09, 2009 18:30

Campos schreef:
Henry schreef:
official No. 27768 schreef:Let er op dat er al echt heel veel cups zijn (en er ook een aantal het niet gelukt is ondanks genoeg deelname). Tevens denk ik dat de Fiat 500 ook beter oogt / moderner is en dus bij gering prijsverschil veel populairder gaat worden.
Hoeveel van deze panda's zijn er te krijgen en tegen welke prijs?
Welk jaarbudget denk je aan en wordt het een rally of sprint cup?

21500 EURO Aanschaf

Doe er 1500 bij en je rijdt 2 jaar zonder zorgen in de 205Cup.
Met 130pk op 796 kilo en een korte bak nog steeds competitief.. En dit jaar weer minimaal 9 deelnemers.


2 jaar maar :lol: voor 23.000 euro....

daar koop je onderhand een Evo voor
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Cinq-Power » do apr 09, 2009 18:34

rally for ever schreef:
Henry schreef:
official No. 27768 schreef:Let er op dat er al echt heel veel cups zijn (en er ook een aantal het niet gelukt is ondanks genoeg deelname). Tevens denk ik dat de Fiat 500 ook beter oogt / moderner is en dus bij gering prijsverschil veel populairder gaat worden.
Hoeveel van deze panda's zijn er te krijgen en tegen welke prijs?
Welk jaarbudget denk je aan en wordt het een rally of sprint cup?

21500 EURO Aanschaf


Om het betaalbaar te houden misschien iets doen met ombouw gebruikte Pinda's??


De 500 rallyspecs kunnen ook opgebouwd worden in een gebruikte 500, dus waarom de panda niet?


MartijnS schreef:Maar dat heeft meer te maken met inspiratie om nog foto's te maken, het wordt zoveel hetzelfde dan...


Dus in plaats van iets langer blijven staan en de minder gefortuneerde rijders op de kiek te zetten ga jij net zoals alle andere 150 amateur en prof fotograven in galop naar een andere proef zodat je dezelfde 40 auto's weer voorbij ziet komen.

Nee gelukkig is dat niet zoveel hetzelfde dan, zie af en toe 5 foto's langskomen in de topics die op hetzelfde moment uit bijna dezelfde positie gemaakt zijn.

Geef de kleinere teams ook eens leuke foto's, zij rijden ook voor het plezier.

Zo, zegje gedaan d8 ik zo
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor MartijnS » do apr 09, 2009 18:37

LOL..hahaha, tja wat moet ik daar nou op zeggen, volgens mij maak ik ook wel eens foto's van de kleinere teams. Maargoed..ik ga me verder echt niet tegenover jou verdedigen of zo.. :D
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Holkers » do apr 09, 2009 19:24

Cinq-Power schreef:Dus in plaats van iets langer blijven staan en de minder gefortuneerde rijders op de kiek te zetten ga jij net zoals alle andere 150 amateur en prof fotograven in galop naar een andere proef zodat je dezelfde 40 auto's weer voorbij ziet komen.

Nee gelukkig is dat niet zoveel hetzelfde dan, zie af en toe 5 foto's langskomen in de topics die op hetzelfde moment uit bijna dezelfde positie gemaakt zijn.

Geef de kleinere teams ook eens leuke foto's, zij rijden ook voor het plezier.


Afbeelding
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Hein » do apr 09, 2009 19:34

Cinq-Power schreef:
MartijnS schreef:Maar dat heeft meer te maken met inspiratie om nog foto's te maken, het wordt zoveel hetzelfde dan...


Dus in plaats van iets langer blijven staan en de minder gefortuneerde rijders op de kiek te zetten ga jij net zoals alle andere 150 amateur en prof fotograven in galop naar een andere proef zodat je dezelfde 40 auto's weer voorbij ziet komen.


Daar zit, met alle respect voor de minder bedeelde teams, wel meer spektakel in.

Cinq-Power schreef:Nee gelukkig is dat niet zoveel hetzelfde dan, zie af en toe 5 foto's langskomen in de topics die op hetzelfde moment uit bijna dezelfde positie gemaakt zijn.


En toch is iedere foto anders. Zet 10 vrachtwagens van een transportbedrijf naast elkaar en je haalt er toch verschillen uit. één stapje naar links of rechts kan al een wereld van verschil maken.

Cinq-Power schreef:Geef de kleinere teams ook eens leuke foto's, zij rijden ook voor het plezier.


Wil ik best doen en doe ik trouwens ook. Maar dan wil ik ook geen persberichten meer ontvangen waar een foto bij zit die van mijn site geript is ondanks dat ik de rechtermuisknop heb uitgeschakeld en er een copyright melding verschijnt, mijn copyright vermelding er in laten staan terwijl ik me geen vraag om een foto af te nemen kan herinneren en dus nop willen betalen onder het mom van wij zijn een low budget rallyteam. Sorry daar zakt mijn broek ook een beetje vanaf.

Cinq-Power schreef:Zo, zegje gedaan d8 ik zo


ook mijn zegje gedaan.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Cinq-Power » do apr 09, 2009 21:12

Hein schreef:Wil ik best doen en doe ik trouwens ook. Maar dan wil ik ook geen persberichten meer ontvangen waar een foto bij zit die van mijn site geript is ondanks dat ik de rechtermuisknop heb uitgeschakeld en er een copyright melding verschijnt, mijn copyright vermelding er in laten staan terwijl ik me geen vraag om een foto af te nemen kan herinneren en dus nop willen betalen onder het mom van wij zijn een low budget rallyteam. Sorry daar zakt mijn broek ook een beetje vanaf.


Ben ik helemaal met je eens, je moet niet zomaar iemands foto van een site halen en gebruiken op je eigen.

Zelf vraag ik de foto's van 2 teams op om deze daarna door te sturen naar de teams zelf, mocht de afzender er een bericht in de mail erbij getikt hebben zoals bv. Alexander Voorberg doet, dan stuur ik dat stukje tekst compleet mee.

Dan kunnen de teams kijken wat ze doen, en dan diegene er ook voor benaderen.

Zo helpen de fotograven de teams aan foto's en de teams geven bewijs voor accreditatie terug aan de fotograven.

Win win situatie
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Collin » do apr 09, 2009 21:19

Zelf webmaster/fotograaf geweest van klein rallyteam en heb bijna van iedere rally wel een foto mogen gebruiken van Martijn, Hein en vele andere fotograven die hier aanwezig zijn.

Je moet alleen soms zelf effe de moeite nemen om ze bij elkaar te zoeken. En als je dan netjes vraagt of je de foto mag gebruiken zijn deze heren echt de moeilijkste niet (maar dat is dan mijn ervaring) :P
Avatar gebruiker
Collin
 
Berichten: 341
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 18:12
Woonplaats: Dinteloord

Berichtdoor briljant » do apr 09, 2009 21:32

MartijnS schreef:Hmm..dat weet ik niet hoor..;) Vind mezelf toch wel een fan, maar na 40/50 auto's op hetzelfde punt heb ik het toch wel gehad meestal.

Maar dat heeft meer te maken met inspiratie om nog foto's te maken, het wordt zoveel hetzelfde dan...
Daarom staan jullie gezellig met 25 "pers fotografen" op een kluitje? :roll:
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Holkers » do apr 09, 2009 21:41

Het zit je echt dwars he Bastiaan?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor briljant » do apr 09, 2009 21:47

Holkers schreef:Het zit je echt dwars he Bastiaan?
Nee dat valt wel mee.
Maar ik stoor me er wel aan dat er dan steeds weer gesproken word dat fotografen na 30 of 40 auto's naar de volgende kp gaan omdat ze anders "teveel" de zelfde foto's krijgen.
Als er 1 of 2 pers fotografen voor het publiek staan heeft het publiek er weinig moeite mee dat ze voor het lint staan.
Als er 25 voor het publiek gaan staan baalt het publiek omdat ze niets meer zien.
Dat reageren ze wel eens af aan b.v. officials.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Holkers » do apr 09, 2009 21:52

Dus de pers heeft het toch weer gedaan... ;) (geintje)

Maar de reden dat iedereen altijd bij elkaar staat is omdat er zo gigantisch veel verschillende mooie punten zijn in Nederland om foto's te maken... Oke, nu zonder cynisme. Als je als fotograaf de proeven rijdt als verkenning voor de rally kom je per rally (maakt niet uit welke) gemiddeld met 3 a 4 punten terug (over de gehele rally! alle kp's opgeteld!) welke interessant zijn om naar toe te gaan (omgeving, zon, publiek of niet, iets speciaals). Daardoor zie je altijd iedereen bij elkaar staan. Het is geen excuses, slechts een constatering...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: re

Berichtdoor mastersevius » do apr 09, 2009 21:56

MartijnB schreef:
Campos schreef:
Henry schreef:
official No. 27768 schreef:Let er op dat er al echt heel veel cups zijn (en er ook een aantal het niet gelukt is ondanks genoeg deelname). Tevens denk ik dat de Fiat 500 ook beter oogt / moderner is en dus bij gering prijsverschil veel populairder gaat worden.
Hoeveel van deze panda's zijn er te krijgen en tegen welke prijs?
Welk jaarbudget denk je aan en wordt het een rally of sprint cup?

21500 EURO Aanschaf

Doe er 1500 bij en je rijdt 2 jaar zonder zorgen in de 205Cup.
Met 130pk op 796 kilo en een korte bak nog steeds competitief.. En dit jaar weer minimaal 9 deelnemers.


2 jaar maar :lol: voor 23.000 euro....

daar koop je onderhand een Evo voor


maar rijd je dan zonder zorgen :roll:
Avatar gebruiker
mastersevius
 
Berichten: 1181
Geregistreerd: zo mei 21, 2006 16:10
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor briljant » do apr 09, 2009 21:58

Holkers schreef:Dus de pers heeft het toch weer gedaan... ;) (geintje)

Maar de reden dat iedereen altijd bij elkaar staat is omdat er zo gigantisch veel verschillende mooie punten zijn in Nederland om foto's te maken... Oke, nu zonder cynisme. Als je als fotograaf de proeven rijdt als verkenning voor de rally kom je per rally (maakt niet uit welke) gemiddeld met 3 a 4 punten terug (over de gehele rally! alle kp's opgeteld!) welke interessant zijn om naar toe te gaan (omgeving, zon, publiek of niet, iets speciaals). Daardoor zie je altijd iedereen bij elkaar staan. Het is geen excuses, slechts een constatering...
Ik dacht dat echte creatieve geesten dan juist dat andere plekje opzoeken :wink:
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor actionmedia4all.com » do apr 09, 2009 22:12

Ik zou die Fiat Panda Cup in Nederland wel zien zitten. Dit is de goedkoopste manier om moderne een 4x4 rallyauto te rijden.
Het basis model is namelijk de "Panda Panda".
Jong rallytalent zou dan al snel kunnen wennen aan het weggedrag van een 4x4.
Afbeelding
Avatar gebruiker
actionmedia4all.com
 
Berichten: 270
Geregistreerd: vr apr 20, 2007 22:07
Woonplaats: Sneek

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten