meer voor minder

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Campos » vr apr 11, 2008 8:26

ijsbeer schreef:
Campos schreef:http://www.rallysport.nl/index.php?module=nieuws&id=2508

Als je nou eens begint met serieuze, professionele persberichten te (laten) schrijven, dat lijkt mij al een goede eerste stap.


Om terug te komen op de 2de post van Holkers.

Pak een biertje en lees nou eens wat je net geschreven hebt...

Wees maar niet bang, dat van die biertjes zit wel goed ;)

Ik denk dat anderen mijn punt al wel duidelijk hebben gemaakt. Ik heb het niet over het al dan niet serieus zijn van het doel van jullie persbericht, maar serieus in de trant van gebruikte stijl/taalgebruik/spelling.
Ja ik heb wel HBO gedaan, maar dat zegt echt niks over of je een goed persbericht kan schrijven of niet. Stukje taalgevoel is alles, overigens zijn jullie echt niet de enige hoor, ik zie geregeld tenenkrommende persberichten langskomen :mrgreen: Maar omdat jullie je afvragen waarom jullie zo weinig media-aandacht krijgen, moest ik er wel wat van zeggen ;-)
Kijk anders hier even: http://www.freepublicity.nu/persbericht.php , staan wel een paar bruikbare tips.
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor David Westenbrink » vr apr 11, 2008 8:37

Ik weet niet hoe de anderen het hebben ervaren, maar ik heb het idee dat de sprint de nek is omgedraaid toen destijds (2004/2003?) de dikke auto's in het sprintkampioenschap werden verboden...
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Frevo » vr apr 11, 2008 11:26

Ik denk dat de helft van de bezoekers het verschil niet eens weet tussen een sprint en een rally. Die gaan om een paar mooie auto's te zien langscrossen.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Avatar gebruiker
Frevo
 
Berichten: 411
Geregistreerd: di nov 07, 2006 9:28
Woonplaats: Zoelen

Berichtdoor mmrizio » vr apr 11, 2008 13:46

Campos schreef:Ik denk dat anderen mijn punt al wel duidelijk hebben gemaakt. Ik heb het niet over het al dan niet serieus zijn van het doel van jullie persbericht, maar serieus in de trant van gebruikte stijl/taalgebruik/spelling.
Ja ik heb wel HBO gedaan, maar dat zegt echt niks over of je een goed persbericht kan schrijven of niet. Stukje taalgevoel is alles, overigens zijn jullie echt niet de enige hoor, ik zie geregeld tenenkrommende persberichten langskomen :mrgreen: Maar omdat jullie je afvragen waarom jullie zo weinig media-aandacht krijgen, moest ik er wel wat van zeggen ;-)
Kijk anders hier even: http://www.freepublicity.nu/persbericht.php , staan wel een paar bruikbare tips.


Ik vond het wel een interessant stukje. Meer als weblog posting dan als professioneel persbericht, dat ben ik wel met Martijn eens :wink:
Ik zou zeker de persoonlijke touch erin houden, maar met iemand erbij die wat gevoel heeft voor taal en publiciteit komt er vast wel wat goeds uit.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor mmrizio » vr apr 11, 2008 14:23

In deze discussie vraag ik me af en toe af: is de sprint een doel of een middel? Wat mij betreft is het een middel om aantrekkelijke wedstrijden voor de teams met minder budget of minder ervaring neer te zetten. Als daar andere oplossingen voor zijn (volgens mij zag ik een paar leuke ideeen langskomen) is dat ook prima? Ook al gaat het niet onder de naam van 'rallysprint' ?

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor henk » vr apr 11, 2008 17:29

mmrizio schreef:In deze discussie vraag ik me af en toe af: is de sprint een doel of een middel? Wat mij betreft is het een middel om aantrekkelijke wedstrijden voor de teams met minder budget of minder ervaring neer te zetten. Als daar andere oplossingen voor zijn (volgens mij zag ik een paar leuke ideeen langskomen) is dat ook prima? Ook al gaat het niet onder de naam van 'rallysprint' ?

Maurice


Ik denk niet dat het alleen daaraan ligt, je moet ook de tijd vrij kunnen maken om rally's te kunnen rijden. Het ligt niet aan ervaring, die krijg je juist door rally's te rijden of aan het geld, dat ligt voor niemand gewoon voor het oprapen.....en anders hoor ik dat graag natuurlijk :wink:
Avatar gebruiker
henk
 
Berichten: 1694
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 16:40
Woonplaats: veenendaal

Berichtdoor OPEL RALLY » za apr 12, 2008 19:25

ijsbeer schreef:Daar zit wel wat in. Maar goed, niet iedereen heeft HBO afgerond.

Maar dan nog, wat is niet serieus eraan?

En ja, spreektaal... dat is op zijn Koks! :P


Mischien volgende keer op zijn Russisch dan?:roll:
Of Ali Osram inhuren :lol: :lol:
To finish first, you first have to finish!
RALLYTEAM BORGERS.
Avatar gebruiker
OPEL RALLY
 
Berichten: 170
Geregistreerd: do jan 24, 2008 21:05
Woonplaats: bennekom

Berichtdoor WRC_holten » za apr 12, 2008 22:16

ik vind het helemaal niet gek dat het niet in de pers komt, als je in de kranten kijkt na een rally zie je mischien een klein verslag over de toppers wat al heel veel mensen niet intereseerd. En dan zou je in de krant moeten schrijven over een sprinter die niemand kent, wie leest dat nou? Daar heeft een krant toch niks aan!
WRC_holten
 
Berichten: 62
Geregistreerd: ma mei 14, 2007 12:35
Woonplaats: Holten

Berichtdoor RG-Rallysport » za apr 12, 2008 22:27

WRC_holten schreef:ik vind het helemaal niet gek dat het niet in de pers komt, als je in de kranten kijkt na een rally zie je mischien een klein verslag over de toppers wat al heel veel mensen niet intereseerd. En dan zou je in de krant moeten schrijven over een sprinter die niemand kent, wie leest dat nou? Daar heeft een krant toch niks aan!


Misschien een optie om de redactie van de dagelijkse AD sport krant eens te benaderen voor een vast item na elk evenement en eventuele persberichten van teams .............
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor Ton Van Spanje » za apr 12, 2008 23:17

Een discussie die al ontelbare malen hier is gehouden.

Zoals StevenK ook al ontelbare malen in vergelijkbare bewoordingen heeft gezegd:

Je zult er als team zelf wat aan moeten doen. Zelf de lokale krant benaderen. Zelf je stukjes aanleveren voor en na een rally.

Op je **** blijven zitten en afwachten tot een ander het doet zal niet werken.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor ijsbeer » za apr 12, 2008 23:47

OPEL RALLY schreef:
ijsbeer schreef:Daar zit wel wat in. Maar goed, niet iedereen heeft HBO afgerond.

Maar dan nog, wat is niet serieus eraan?

En ja, spreektaal... dat is op zijn Koks! :P


Mischien volgende keer op zijn Russisch dan?:roll:



Dat kan ook natuurlijk :)
Avatar gebruiker
ijsbeer
 
Berichten: 1162
Geregistreerd: za nov 19, 2005 12:45
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor wimo » zo apr 13, 2008 7:46

WRC_holten schreef:ik vind het helemaal niet gek dat het niet in de pers komt, als je in de kranten kijkt na een rally zie je mischien een klein verslag over de toppers wat al heel veel mensen niet intereseerd. En dan zou je in de krant moeten schrijven over een sprinter die niemand kent, wie leest dat nou? Daar heeft een krant toch niks aan!


Gelukkig denkt "onze" krant daar anders over.
En lezen mensen het wel met veel plezier
wimo
 
Berichten: 439
Geregistreerd: ma jul 01, 2002 19:15

Berichtdoor kokkie » zo apr 13, 2008 14:56

hey
Laatst bijgewerkt door kokkie op zo apr 13, 2008 14:58, in totaal 1 keer bewerkt.
kokkie
 
Berichten: 24
Geregistreerd: zo jun 24, 2007 14:55
Woonplaats: Stroe

Berichtdoor kokkie » zo apr 13, 2008 14:56

He hoi ik lees dat er veel animo is om dus verder te komen met onze sport.
Maar er zit een verschil tussen iemand te helpen met zijn text of dat je mischien niet bedoelde zware aankomende kritiek leverd.
Zoals ik vaak om mij heen hoor is dat mijn texten verschrikkelijk taalkundig gevuld zijn he he he. :lol:
Ik tik toch wel door op me eigen manier maar ik kan me goed indenken dat mensen die er meer verstand van hebben er met kromme tenen naar zitten te kijken, een hoop fouten lezen en denken kok ga lekker rijden en laat het schrijven aan de mensen over die het kunnen... hmmm vind ik best.
Dan verlang ik ook van deze talen wonders dat ze helpen en niet lopen te lullen over texten maar het overnieuw op schrijven en naar me opsturen met uitleg wat ik beter kan doen.

Als je je instelling veranderd van, goed of fout inzicht, naar ,goed en kan beter en ik ga diegene daar bij helpen, dan denk ik dat dat meer vruchten af gaat werpen in de vorm van mooiere texten.
Laten we eens gaan kijken waar er in kranten geschreven word. Dan kun je landelijk kijken waar de rally info terecht komt. En hoe kom je aan die info gewoon vragen aan de deelnemers voor het start podium als ze ook stukjes laten schrijfen in de krant. enz enz
Dat is veel werk en we moeten er maar iemand voor vinden die dat wil doen en er wat mee wil doen.
Greets kokkie

www.rallyteambrk.nl
kokkie
 
Berichten: 24
Geregistreerd: zo jun 24, 2007 14:55
Woonplaats: Stroe

Berichtdoor kokkie » zo apr 13, 2008 15:09

Lees dit eens goed als je moeite hebt met het goed schrijven.

10 tips persbericht schrijven
Een bekend probleem is: "Wij sturen al jaren een persbericht, maar ze worden nooit geplaatst."

Hoe komt dit? Wat zijn eisen voor een persbericht ?
Zorg dat uw informatie nieuwswaardig is. Dat lijkt een open deur, maar dat is het niet, gezien het feit dat veel persberichten direct in de prullenbak verdwijnen.

Zorg voor een invalshoek met nieuwswaarde. Test hier uw kans op publiciteit »
Geef in de kop en eerste alinea van het persbericht een antwoord op de 5 W's + H: wie, wat, waar, waarom, wanneer en hoe.

Geef de details in de volgende alinea.
-Maak een persbericht niet langer dan een A4-tje:
-schrijven is schrappen.
-Maak er geen reclametaal van.
-Schrijf zakelijk.
-Klop uzelf niet teveel op de borst, probeer de tekst objectief te houden.
-Een goed persbericht is in de actieve vorm geschreven.
-Voorkom woorden als 'worden', 'kunnen' en 'zullen'.
-Controleer de tekst goed op spelling- en taalfouten.
-Laat een collega de tekst nog eens kritisch lezen.
-Vermeld onderaan als 'noot voor de redactie' waar nadere informatie is te verkrijgen.
-Verstuur een persbericht op naam van een journalist als je hem kent.

Wanneer u deze tips toepast zal het persbericht minstens twee keer zo veel publiciteit opleveren. Hoewel een goed persbericht schrijven een goede eerste stap is, is publiciteit meer dan het massaal distribueren van persberichten.



Gerelateerde pagina's
» Voorbeeld opbouw persbericht
» Tips voor goede kop persbericht
» Overzichten media
» Aandachtspunten versturen persbericht
» Nep persberichten zorgen voor opschudding
» Sterke stijging aantal persberichten
» Tips voor persconferentie
» Webschrijven: schrijven voor web anders dan voor papier

verdere tips op onderstaande site.

http://www.freepublicity.nu/persbericht.php
kokkie
 
Berichten: 24
Geregistreerd: zo jun 24, 2007 14:55
Woonplaats: Stroe

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten