meer voor minder

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor borkentio » do apr 10, 2008 14:31

Rally in de nederlandse media is inderdaad verschrikkijk, daarom moeten we ook blij zijn de inspanningen van Rallyreport, rallyworld andere media die wel hun best doen om de sport bekender te krijgen.

Toch denk ik dat dit een verantwoordelijkheid is van de KNAF. Misschien doen zij ook hun best alleen zie ik er niets van.

Ik weet bijvoorbeeld dat er twee jaar geleden een nederlander in het WK team van Subaru kon stappen als navigator. Dit werd echter tegengehouden door de KNAF. Jammer, was een gemiste kans volgens mij.
borkentio
 
Berichten: 119
Geregistreerd: do aug 17, 2006 14:21
Woonplaats: hengelo

Berichtdoor David Westenbrink » do apr 10, 2008 14:37

joostkusters schreef:misschien is het ook een idee om nieuwe mensen makkelijker in een rallywagen te laten stappen, ik weet ook wel dat veel mensen niet helemaal weten hoe het zit met verkrijgen van de juiste licenties, en het bouwen van een auto............


Leuk initiatief Joost, maar als het bovenstaande voor bepaalde mensen al een te hoge drempel is...

Mensen die echt enthousiast zijn moeten niet teveel te snel willen en gewoon eens een jaartje ECHT meelopen... halve enthousiastelingen heb je niks aan..
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor David Westenbrink » do apr 10, 2008 14:47

Berto schreef:
kokkie schreef:.
En (nu ga ik iets heeeeeel gevaarlijks doen) misschien is het wel een idee om de zogenaamde "nieuwe aanwas" eerst minimaal 10 sprints te laten rijden voordat ze een rallylicentie krijgen. :oops: (sorry) en misschien is het een idee dat men ook niet meteen met een zeer potente auto kan beginnen. :oops: (...............

amen



Helemaal met je eens Berto, echter waarom doen we het dan niet zoals met de racelicenties? Dus dat tijdens het examen op basis van kunnen een rijder de mogelijkheid krijgt om een bepaalde licentie aan te vragen.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor ferry bakker » do apr 10, 2008 16:02

Nou dames nu weer lekker gaan rallyrijden en niet te veel lullen. :wink:

lekker sprintjes of rally,s !!!

trouwens kijken is ook leuk
:lol:
ferry bakker
 
Berichten: 767
Geregistreerd: ma sep 20, 2004 16:56
Woonplaats: Putten

Berichtdoor kokkie » do apr 10, 2008 17:11

hey oke dat gaat lekker. :lol: Dus waar het op neer komt is dat iedereen wel een ding heb voor de rally nu moeten we het er alleen uitvilteren wat dan gedaan moet worden.

Ik hoor dat er langer sprint gereden moet worden voor dat je een rally licentie krijgt.

Dat (bijv) er 1 iemand moet komen voor het uitreiken van de bekers en dat iedereen krijgt wat hem toekomt. Niet ingeschreven jammer de bammer krijg je ook niks, ,klaar.

En dit is iets van Belgie wat ik ook een goed idee vind is om met de langzaamste te starten, waarom? je bouwt voor de leken de spaning op en loopt de jeugt te kloten zoals in barneveld (das een rally dat weet ik ook wel) worden ze ook niet beloond met het snellere spul.
Mischien werkt het mischien ook niet. Maar als we niks doet staan we stil.
Ook de bestaande garde van fans moeten we met nieuwe dingen geintereseerd houden bijv: RAM festival van nico. kreeg veeel negatieve praat van de rijders en terecht soms maar het is een voorbeeld om iets nieuws in nederland op poten te zetten en daarin zijn we (de rest) veelste voorzichtig.

Ik ga weer kijken wat er komt aan discussie en probeer er weer de positieve dingen uit te vilteren greeets kokkie
kokkie
 
Berichten: 24
Geregistreerd: zo jun 24, 2007 14:55
Woonplaats: Stroe

Berichtdoor OPEL RALLY » do apr 10, 2008 18:21

kokkie schreef:hey oke dat gaat lekker. :lol: Dus waar het op neer komt is dat iedereen wel een ding heb voor de rally nu moeten we het er alleen uitvilteren wat dan gedaan moet worden.

Ik hoor dat er langer sprint gereden moet worden voor dat je een rally licentie krijgt.

Dat (bijv) er 1 iemand moet komen voor het uitreiken van de bekers en dat iedereen krijgt wat hem toekomt. Niet ingeschreven jammer de bammer krijg je ook niks, ,klaar.

En dit is iets van Belgie wat ik ook een goed idee vind is om met de langzaamste te starten, waarom? je bouwt voor de leken de spaning op en loopt de jeugt te kloten zoals in barneveld (das een rally dat weet ik ook wel) worden ze ook niet beloond met het snellere spul.
Mischien werkt het mischien ook niet. Maar als we niks doet staan we stil.
Ook de bestaande garde van fans moeten we met nieuwe dingen geintereseerd houden bijv: RAM festival van nico. kreeg veeel negatieve praat van de rijders en terecht soms maar het is een voorbeeld om iets nieuws in nederland op poten te zetten en daarin zijn we (de rest) veelste voorzichtig.

Ik ga weer kijken wat er komt aan discussie en probeer er weer de positieve dingen uit te vilteren greeets kokkie


Goed bezeg kokkie, als je hulp nodig hebt hoor ik t wel.

groetjes.
To finish first, you first have to finish!
RALLYTEAM BORGERS.
Avatar gebruiker
OPEL RALLY
 
Berichten: 170
Geregistreerd: do jan 24, 2008 21:05
Woonplaats: bennekom

Berichtdoor briljant » do apr 10, 2008 21:59

Berto schreef:En (nu ga ik iets heeeeeel gevaarlijks doen) misschien is het wel een idee om de zogenaamde "nieuwe aanwas" eerst minimaal 10 sprints te laten rijden voordat ze een rallylicentie krijgen. :oops: (sorry) en misschien is het een idee dat men ook niet meteen met een zeer potente auto kan beginnen. :oops: (sorry)

Als je nu wil en het geld hebt kun je in no-time met een dikke EVO of Subaru gewoon aan de start van een rally staan met 0 tot niks aan ervaring.

Dus mijn idee: :oops: (sorry) beginnende rijders eerst 10 sprints in een "normale"rallyauto en na enige ervaring pas doorstromen naar Rally's en eventueel een potente auto.

Dit is toch altijd nog een ervarings sport, dit kun je niet leren uit een boekje of van een cursus. :oops: (sorry)

Ik weet dat heeeeel veel mensen dit niet met mij eens zijn, maar laten we er eens over denken.
We houden dan in ieder geval het aantal sprinters op peil.

amen
Helemaal met je eens Berto.

Bijvoorbeeld 1e seizoen sprint rijden 2e seizoen rally's.
Maar wel minimaal 2 jaar in een 2wiel aangedreven wagen met een beperkt vermogen (dus geen Turbo!)
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor joostkusters » do apr 10, 2008 22:57

ben ik het niet eens mee bastiaan, je weet zelf dat als je je zinnen zet op iets anders bv 4x4 turbo, het niet helpt als je dat de eerste 2 jaar niet mag,

de regels zwaarder maken om te beginnen werkt alleen maar tegen, ik denk dat de sprint gewoon interessanter moet worden.

Ik zou eerder zeggen makkelijker in de sprint kunnen stappen, en misschien wat zwaardere regels in de rally

dus sprint met een theorie, en een goedkope afrijexamen, en de rally met volledige kursus of bv 6 of 10 sprints met goed gevolg.

anyway, ik had al een idee stukje op mijn website gezet met goedkope auto's voor mensen die starten, of navigatoren die een x zelf willen rijden
joostkusters.nl en ja dit is reclame, maar ook om de sport te bevorderen.

vanaf van de zomer wil ik ook veel beurzen en andere publiekdrukke dingen gaan bezoeken, dus als iemand ideen heeft, en wil helpen publiek informatie over de rally wil geven, laat het weten.
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor ijsbeer » do apr 10, 2008 23:22

Campos schreef:http://www.rallysport.nl/index.php?module=nieuws&id=2508

Als je nou eens begint met serieuze, professionele persberichten te (laten) schrijven, dat lijkt mij al een goede eerste stap.


Om terug te komen op de 2de post van Holkers.

Pak een biertje en lees nou eens wat je net geschreven hebt...
Avatar gebruiker
ijsbeer
 
Berichten: 1162
Geregistreerd: za nov 19, 2005 12:45
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor Jan » do apr 10, 2008 23:31

Wat wil je daarmee precies zeggen Alex?
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor Sevius » do apr 10, 2008 23:32

joostkusters schreef:ben ik het niet eens mee bastiaan, je weet zelf dat als je je zinnen zet op iets anders bv 4x4 turbo, het niet helpt als je dat de eerste 2 jaar niet mag,

de regels zwaarder maken om te beginnen werkt alleen maar tegen, ik denk dat de sprint gewoon interessanter moet worden.

Ik zou eerder zeggen makkelijker in de sprint kunnen stappen, en misschien wat zwaardere regels in de rally

dus sprint met een theorie, en een goedkope afrijexamen, en de rally met volledige kursus of bv 6 of 10 sprints met goed gevolg.

anyway, ik had al een idee stukje op mijn website gezet met goedkope auto's voor mensen die starten, of navigatoren die een x zelf willen rijden
joostkusters.nl en ja dit is reclame, maar ook om de sport te bevorderen.

vanaf van de zomer wil ik ook veel beurzen en andere publiekdrukke dingen gaan bezoeken, dus als iemand ideen heeft, en wil helpen publiek informatie over de rally wil geven, laat het weten.


Ik ben het helemaal met je eens, op 1 ding na...

Je zegt dat voor sprinters een complete cursus niet nodig zou zijn maar een examen voldoende en pas voor de rally een cursus.

Echter zijn sprints (BHV/Hengelo/Vechtdal/Tank S etc) vaak over echte rallyproeven en niet alleen industrieterreinen. De rijder moet dezelfde rijkwaliteiten bezitten en eveneens voldoende wagenbeheersing om het allemaal veilig te houden... Ik vind dat de cursus wel gewoon voor iedereen verplicht zou moeten zijn...
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius
 
Berichten: 773
Geregistreerd: vr okt 22, 2004 20:44
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor ijsbeer » do apr 10, 2008 23:46

Jan schreef:Wat wil je daarmee precies zeggen Alex?


Ik denk dat het wel duidelijk is.

Serieuzere persberichten posten?
Wat is niet serieus in ons persberichtje dan?

Of komt het omdat het geen "standaard" pers berichtje is?

Anyway, ik dwaal weer af. :wink:
Avatar gebruiker
ijsbeer
 
Berichten: 1162
Geregistreerd: za nov 19, 2005 12:45
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor MartijnS » do apr 10, 2008 23:54

Spelling/spreektaal, hoofdletters e.d.

Maargoed, als jullie daar tevreden mee zijn :)
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor ijsbeer » do apr 10, 2008 23:56

Daar zit wel wat in. Maar goed, niet iedereen heeft HBO afgerond.

Maar dan nog, wat is niet serieus eraan?

En ja, spreektaal... dat is op zijn Koks! :P
Avatar gebruiker
ijsbeer
 
Berichten: 1162
Geregistreerd: za nov 19, 2005 12:45
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor Armand » vr apr 11, 2008 8:15

Heeft niet zoveel met het hebben van een HBO diploma. Is meer sprekend hoe er met dit soort zaken in de rallysport wordt omgesprongen. Dat is ook weer de charme van de sport, maar is wel tekenend.



Helaas....
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten