Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
joostkusters schreef:misschien is het ook een idee om nieuwe mensen makkelijker in een rallywagen te laten stappen, ik weet ook wel dat veel mensen niet helemaal weten hoe het zit met verkrijgen van de juiste licenties, en het bouwen van een auto............
Berto schreef:kokkie schreef:.
En (nu ga ik iets heeeeeel gevaarlijks doen) misschien is het wel een idee om de zogenaamde "nieuwe aanwas" eerst minimaal 10 sprints te laten rijden voordat ze een rallylicentie krijgen. (sorry) en misschien is het een idee dat men ook niet meteen met een zeer potente auto kan beginnen. (...............
amen
kokkie schreef:hey oke dat gaat lekker. Dus waar het op neer komt is dat iedereen wel een ding heb voor de rally nu moeten we het er alleen uitvilteren wat dan gedaan moet worden.
Ik hoor dat er langer sprint gereden moet worden voor dat je een rally licentie krijgt.
Dat (bijv) er 1 iemand moet komen voor het uitreiken van de bekers en dat iedereen krijgt wat hem toekomt. Niet ingeschreven jammer de bammer krijg je ook niks, ,klaar.
En dit is iets van Belgie wat ik ook een goed idee vind is om met de langzaamste te starten, waarom? je bouwt voor de leken de spaning op en loopt de jeugt te kloten zoals in barneveld (das een rally dat weet ik ook wel) worden ze ook niet beloond met het snellere spul.
Mischien werkt het mischien ook niet. Maar als we niks doet staan we stil.
Ook de bestaande garde van fans moeten we met nieuwe dingen geintereseerd houden bijv: RAM festival van nico. kreeg veeel negatieve praat van de rijders en terecht soms maar het is een voorbeeld om iets nieuws in nederland op poten te zetten en daarin zijn we (de rest) veelste voorzichtig.
Ik ga weer kijken wat er komt aan discussie en probeer er weer de positieve dingen uit te vilteren greeets kokkie
Helemaal met je eens Berto.Berto schreef:En (nu ga ik iets heeeeeel gevaarlijks doen) misschien is het wel een idee om de zogenaamde "nieuwe aanwas" eerst minimaal 10 sprints te laten rijden voordat ze een rallylicentie krijgen. (sorry) en misschien is het een idee dat men ook niet meteen met een zeer potente auto kan beginnen. (sorry)
Als je nu wil en het geld hebt kun je in no-time met een dikke EVO of Subaru gewoon aan de start van een rally staan met 0 tot niks aan ervaring.
Dus mijn idee: (sorry) beginnende rijders eerst 10 sprints in een "normale"rallyauto en na enige ervaring pas doorstromen naar Rally's en eventueel een potente auto.
Dit is toch altijd nog een ervarings sport, dit kun je niet leren uit een boekje of van een cursus. (sorry)
Ik weet dat heeeeel veel mensen dit niet met mij eens zijn, maar laten we er eens over denken.
We houden dan in ieder geval het aantal sprinters op peil.
amen
Campos schreef:http://www.rallysport.nl/index.php?module=nieuws&id=2508
Als je nou eens begint met serieuze, professionele persberichten te (laten) schrijven, dat lijkt mij al een goede eerste stap.
joostkusters schreef:ben ik het niet eens mee bastiaan, je weet zelf dat als je je zinnen zet op iets anders bv 4x4 turbo, het niet helpt als je dat de eerste 2 jaar niet mag,
de regels zwaarder maken om te beginnen werkt alleen maar tegen, ik denk dat de sprint gewoon interessanter moet worden.
Ik zou eerder zeggen makkelijker in de sprint kunnen stappen, en misschien wat zwaardere regels in de rally
dus sprint met een theorie, en een goedkope afrijexamen, en de rally met volledige kursus of bv 6 of 10 sprints met goed gevolg.
anyway, ik had al een idee stukje op mijn website gezet met goedkope auto's voor mensen die starten, of navigatoren die een x zelf willen rijden
joostkusters.nl en ja dit is reclame, maar ook om de sport te bevorderen.
vanaf van de zomer wil ik ook veel beurzen en andere publiekdrukke dingen gaan bezoeken, dus als iemand ideen heeft, en wil helpen publiek informatie over de rally wil geven, laat het weten.
Jan schreef:Wat wil je daarmee precies zeggen Alex?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten