Euregio rally 2008

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Euregio rally 2008

Berichtdoor mastersevius » wo apr 02, 2008 11:25

Misschien een beetje vroeg om hier al een topic over te openen maar ik zag een opmerkelijk nieuwtje op de site staan

De rally heeft een lengte van ca. 275 km waarvan ca. 130 km klassementsproef verdeeld over 14 klassementsproeven in 2 etappes. Er is geen onverhard wegdek.

Dan zijn ze het zeker helemaal zat na de problemen van vorig jaar op kp3

Dan is er trouwens wel heel erg aan de proeven gesleuteld
Avatar gebruiker
mastersevius
 
Berichten: 1181
Geregistreerd: zo mei 21, 2006 16:10
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor Trudie » wo apr 02, 2008 13:33

dat denk ik ook en rond dat gebied waar het vorig jaar gebeurde zijn veel mooie stuurwegen dus een proef zonder onverhard, dat is wel te doen daar.
maar jammer onverhard hoort er een beetje bij vind ik.
Avatar gebruiker
Trudie
 
Berichten: 292
Geregistreerd: zo apr 01, 2007 9:25
Woonplaats: haaksbergen

Berichtdoor TWENGELTJE » wo apr 02, 2008 15:55

ik zeg (nog) niks :shock: :lol:
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor Sjeik1981 » wo apr 02, 2008 18:23

opzich ben ik het ermee eens dat een rally onverhard moet bevatten, maar we hebben er natuurlijk niets aan als er tientallen autos niet meer uit kunnen komen. Dus tja wat is wijsheid dan zul je zeggen.
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor Berto » wo apr 02, 2008 18:36

TWENGELTJE schreef:ik zeg (nog) niks :shock: :lol:


Ook geen tipjes van sluiers ofzo Engelbert??
Denk het niet hè... :wink:

Kun je wel vertellen wanneer eventuele veranderingen bekent worden gemaakt, of moeten we even een paar dagen wwachten.........tot oktober ofzo :oops: :lol: 8)
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Pruttel » wo apr 02, 2008 18:40

Topic op pauze :P
Avatar gebruiker
Pruttel
 
Berichten: 402
Geregistreerd: zo jan 06, 2008 20:38
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor TWENGELTJE » wo apr 02, 2008 22:02

Berto schreef:
TWENGELTJE schreef:ik zeg (nog) niks :shock: :lol:


Ook geen tipjes van sluiers ofzo Engelbert??
Denk het niet hè... :wink:

Kun je wel vertellen wanneer eventuele veranderingen bekent worden gemaakt, of moeten we even een paar dagen wwachten.........tot oktober ofzo :oops: :lol: 8)


Als je er zaterdag bent spreek ik je dan wel
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor Mark Verhoeven » do apr 03, 2008 21:52

Sjeik1981 schreef:opzich ben ik het ermee eens dat een rally onverhard moet bevatten, maar we hebben er natuurlijk niets aan als er tientallen autos niet meer uit kunnen komen. Dus tja wat is wijsheid dan zul je zeggen.


Met de hedendaagse auto's is dat helemaal niet meer zo vanzelfsprekend... In het WK gebruikt men al tijden andere auto's voor gravel evenementen dan voor asfalt. Daar zie je dus ook geen zandpaden in een asfaltrally. Ik rij graag op onverhard, maar ik ben absoluut geen fan van "doe dit (rechte) zandpaadje er ook nog maar in, want dan hebben we weer wat meer onverhard in de rally" Daar wordt de rally voor de deelnemers niet leuker van, integendeel in mijn ogen. Ook van die stukken met veel kuilen en/of diepe sporen mogen van mij voor de autocross gebruikt worden, maar niet voor de rally... Maar goed dat is mijn mening... :wink:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor nkroeze » do apr 03, 2008 22:03

Precies... Vooral dat laatste ben ik dan weer niet met je eens Mark...

Hoe dieper hoe beter! 8) :lol: 8) (overgehouden aan het Volvo tijdperk... HEERLIJK!)
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor mmrizio » do apr 03, 2008 22:29

Mark Verhoeven schreef:In het WK gebruikt men al tijden andere auto's voor gravel evenementen dan voor asfalt. Daar zie je dus ook geen zandpaden in een asfaltrally.


Dat zal best een hele hoop praktische voordelen hebben, maar (als relatieve buitenstaander) vind ik dat geen goede zaak. Juist de beperkingen en compromissen die een gemengd evenement oplegt aan de auto's, biedt de teams de mogelijkheid om de kwaliteiten te tonen. Ik hoop van harte dat de plannen om in het WK gemengde evenementen te doen uitkomen.

Mark Verhoeven schreef:Ik rij graag op onverhard, maar ik ben absoluut geen fan van "doe dit (rechte) zandpaadje er ook nog maar in, want dan hebben we weer wat meer onverhard in de rally" Daar wordt de rally voor de deelnemers niet leuker van, integendeel in mijn ogen.

Voor het publiek wel (iets). Gelukkig kent 'Almere' ook onverharde bochten.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

tja ik moet mijn proef nog indienen

Berichtdoor Starkoo » do apr 03, 2008 23:02

tja ik moet mijn proef nog indienen, een proef tussen Hengelvelde en Neede Gelderland, er zit een zandwegtje in :D :P
Avatar gebruiker
Starkoo
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 23:40
Woonplaats: Neede

Berichtdoor polle » zo okt 12, 2008 14:32

Dag,
Wordt er terug in de Diamantstraat gereden voor de showproef zoals verleden jaar ?
polle
 
Berichten: 48
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 11:58
Woonplaats: Ieper

Berichtdoor ExTaxi » zo okt 12, 2008 14:34

polle schreef:Dag,
Wordt er terug in de Diamantstraat gereden voor de showproef zoals verleden jaar ?


wat? :?
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Berichtdoor TWENGELTJE » zo okt 12, 2008 17:11

polle schreef:Dag,
Wordt er terug in de Diamantstraat gereden voor de showproef zoals verleden jaar ?


Als word bedoelt of er weer op de diamantstraat word gereden dan is het antwoord ja maar een showproef is het niet

P.S waarom zijn er twee topics over deze wedstrijd??
Hoewel we de publiciteit niet erg vinden hoor :wink: :wink:
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor stefan » zo okt 12, 2008 17:18

TWENGELTJE schreef:
polle schreef:Dag,
Wordt er terug in de Diamantstraat gereden voor de showproef zoals verleden jaar ?


Als word bedoelt of er weer op de diamantstraat word gereden dan is het antwoord ja maar een showproef is het niet

P.S waarom zijn er twee topics over deze wedstrijd??
Hoewel we de publiciteit niet erg vinden hoor :wink: :wink:


paar jaar geleden was er wel een showproef op deze weg hoor, toen reden er o.a. nog een porsche tegen een rallycross wagen. zeeer spectaculair was dat toen!
stefan
 
Berichten: 678
Geregistreerd: di okt 26, 2004 17:16
Woonplaats: Delden

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten