KNAF onderzoekt klasse max

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: groep max

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo sep 02, 2007 20:41

Hans Poortman schreef:
V.D.G Rally team schreef:
Hans Poortman schreef: definitief geen groep max in Nederland


is deze klasse niet op te starten in eigen beheer.
de kalossen zijn toch ook niet gehomologeerd.

ja dat kan(max cup bevoorbeeld)


dus wat is het probleem dan.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor Holkers » zo sep 02, 2007 20:43

Ik denk persoonlijk dat, als de KNAF officeel de 'klasse Max' afgekeurd heeft, deze niet als een cupvorm wel een goedkeuring gaat geven.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor whemink » zo sep 02, 2007 20:49

Maar waar staat dat de KNAF het officieel afgeschoten heeft, en op welke gronden?
whemink
 
Berichten: 260
Geregistreerd: di apr 09, 2002 9:52
Woonplaats: Wezup

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo sep 02, 2007 21:10

whemink schreef:Maar waar staat dat de KNAF het officieel afgeschoten heeft, en op welke gronden?

ik denk dat dhr noord erop tegen is. Een vreemde mijnheer ??
mijn oude navi had twee jaar zijn licentie niet verlengd en belde de hr noord of deze opnieuw verlengd kon worden. daarop moest mijn navi uitleggen bij wie hij zou gaan navigeren daarop vertelde mijn navi bij van de gevel daarop was de vraag met welke auto wij zouden gaan rijden. wat heeft dat ermee te maken vroeg mijn navi . dat had erveel mee te maken of we in een wrc zouden gaan rijden. Wat een stomme uitlating. Er zijn beginnede rijders die met een dikke groep N gaan rijden en die geen ervaring hebben. Voor mij mag de klasse max er komen
dan kom ik ook met iets aan de start.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor Wolter » zo sep 02, 2007 21:20

V.D.G Rally team schreef:
whemink schreef:Maar waar staat dat de KNAF het officieel afgeschoten heeft, en op welke gronden?

ik denk dat dhr noord erop tegen is. Een vreemde mijnheer ??
mijn oude navi had twee jaar zijn licentie niet verlengd en belde de hr noord of deze opnieuw verlengd kon worden. daarop moest mijn navi uitleggen bij wie hij zou gaan navigeren daarop vertelde mijn navi bij van de gevel daarop was de vraag met welke auto wij zouden gaan rijden. wat heeft dat ermee te maken vroeg mijn navi . dat had erveel mee te maken of we in een wrc zouden gaan rijden. Wat een stomme uitlating. Er zijn beginnede rijders die met een dikke groep N gaan rijden en die geen ervaring hebben. Voor mij mag de klasse max er komen
dan kom ik ook met iets aan de start.

Ik ken alleen geen heer Noord die betrokken is bij de KNAF.
En als je wilt proberen om een klasse max in cupverband op te zetten dan wens ik je veel succes.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Re: groep max

Berichtdoor Hein » zo sep 02, 2007 22:23

V.D.G Rally team schreef:de kalossen zijn toch ook niet gehomologeerd.


Hoe kom je daar bij Peter? Natuurlijk zijn de Kalossen wel gehomoleerd. Net als de Colts, BMW 325i, BMW Compact M3, VOCH, Peugeot 205 enz.

Hoe zouden ze anders volgende week in Belgie kunnen starten?
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Re: groep max

Berichtdoor djgando » zo sep 02, 2007 23:20

Hein schreef:
V.D.G Rally team schreef:de kalossen zijn toch ook niet gehomologeerd.


Hoe kom je daar bij Peter? Natuurlijk zijn de Kalossen wel gehomoleerd. Net als de Colts, BMW 325i, BMW Compact M3, VOCH, Peugeot 205 enz.

Hoe zouden ze anders volgende week in Belgie kunnen starten?


Hein, wat Peter bedoeld is dat er een nationale homologatie op de Kalossen zitten en voor de rest geen homologatie op die in het buitenland, Fia homologatie dus. Houd gewoon in dat je met de Kalos nie ver komt in het buitenland.
Vind het wel vreemd, 2 maand geleden daar nog via iemand anders contact overgehad met meneer Noordt, maar blijkt dat er niet genoeg animo voor was. Ik zie dat anders, denk eerder dat het plaatje omtrend de veiligheid niet rond kan krijgen.
Maar de voorbeelden zijn er genoeg en er moet naar mijn mening ook regelmentair ook wel iets op te bouwen zijn zodat deze klasse alsnog aan de start kan verschijnen.
Een maximale pk/kilo verhouding bijvoorbeeld. Anders krijg je inderdaad auto's die veel te snel en veel te ligt zijn, beetje de tijden van de groep B tijdperken.
Mijn conclusie kan dan ook alleen maar luiden dat er nog maar eens driftig over deze klasse na moet worden gedacht, maar aan animo ligt het volgens mij niet.

met vriendelijk groet,

Martijn ter Boo
Boomans Autosport Enschede
djgando
 
Berichten: 361
Geregistreerd: vr okt 25, 2002 9:13
Woonplaats: Enschede

Re: groep max

Berichtdoor pipo » ma sep 03, 2007 7:58

djgando schreef:
Hein schreef:
V.D.G Rally team schreef:de kalossen zijn toch ook niet gehomologeerd.


Hoe kom je daar bij Peter? Natuurlijk zijn de Kalossen wel gehomoleerd. Net als de Colts, BMW 325i, BMW Compact M3, VOCH, Peugeot 205 enz.

Hoe zouden ze anders volgende week in Belgie kunnen starten?


Hein, wat Peter bedoeld is dat er een nationale homologatie op de Kalossen zitten en voor de rest geen homologatie op die in het buitenland, Fia homologatie dus. Houd gewoon in dat je met de Kalos nie ver komt in het buitenland.
Vind het wel vreemd, 2 maand geleden daar nog via iemand anders contact overgehad met meneer Noordt, maar blijkt dat er niet genoeg animo voor was. Ik zie dat anders, denk eerder dat het plaatje omtrend de veiligheid niet rond kan krijgen.
Maar de voorbeelden zijn er genoeg en er moet naar mijn mening ook regelmentair ook wel iets op te bouwen zijn zodat deze klasse alsnog aan de start kan verschijnen.
Een maximale pk/kilo verhouding bijvoorbeeld. Anders krijg je inderdaad auto's die veel te snel en veel te ligt zijn, beetje de tijden van de groep B tijdperken.
Mijn conclusie kan dan ook alleen maar luiden dat er nog maar eens driftig over deze klasse na moet worden gedacht, maar aan animo ligt het volgens mij niet.

met vriendelijk groet,

Martijn ter Boo
Boomans Autosport Enschede

Inderdaad geen Fia keuring , normaal mag de kalos niet in Belgie nationaal starten ,provinciaal wel ..Belgie is wel degelijk het land van uitzonderingen , totdat .. :wink:
pipo
 
Berichten: 1547
Geregistreerd: ma dec 08, 2003 10:44

Berichtdoor paco » ma sep 03, 2007 8:11

Wolter schreef:
V.D.G Rally team schreef:
whemink schreef:Ik ken alleen geen heer Noord die betrokken is bij de KNAF.
En als je wilt proberen om een klasse max in cupverband op te zetten dan wens ik je veel succes.


Kijk een bij Bestuur Sectie Rally's.

Als een cup met een eigen homologatie op wil zetten, beperkje je weer tot 1 model auto, en dat was volgens mij niet het doel.
paco
 
Berichten: 240
Geregistreerd: di nov 14, 2006 17:30
Woonplaats: barneveld

Berichtdoor Armand » ma sep 03, 2007 8:17

Denk niet dat je Groep Max auto's in een cupverband krijgt. Hooguit een eigen kampioenschap in het kampioenschap. (zoals het nu het geval is met de diverse klasses). Veel te divers aan auto's en inderdaad lijkt me het animo gebrek een slecht argument....
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Re: groep max

Berichtdoor Hein » ma sep 03, 2007 8:41

djgando schreef:
Hein, wat Peter bedoeld is dat er een nationale homologatie op de Kalossen zitten en voor de rest geen homologatie op die in het buitenland, Fia homologatie dus. Houd gewoon in dat je met de Kalos nie ver komt in het buitenland.


Martijn,

"Wat Peter bedoelt", staat er niet.

Een Kalos is gewoon gehomologeerd. In dit geval, net als bij de Colts, is het een Nationale KNAF homologatie, maar het is een homologatie. Dan kun je niet plompverloren stellen dat een auto niet gehomologeerd is.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Re: groep max

Berichtdoor V.D.G Rally team » ma sep 03, 2007 16:03

Hein schreef:
djgando schreef:
Hein, wat Peter bedoeld is dat er een nationale homologatie op de Kalossen zitten en voor de rest geen homologatie op die in het buitenland, Fia homologatie dus. Houd gewoon in dat je met de Kalos nie ver komt in het buitenland.


Martijn,

"Wat Peter bedoelt", staat er niet.

Een Kalos is gewoon gehomologeerd. In dit geval, net als bij de Colts, is het een Nationale KNAF homologatie, maar het is een homologatie. Dan kun je niet plompverloren stellen dat een auto niet gehomologeerd is.


We kunnen hier toch gewoon het regelement van frankrijk overnemen.
Als er maar belangstelling is.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Re: groep max

Berichtdoor Amazone » ma sep 03, 2007 16:28

V.D.G Rally team schreef: We kunnen hier toch gewoon het regelement van frankrijk overnemen.
Als er maar belangstelling is.

Waarom onderzoek je de mogelijkheden dan niet? :wink:
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten