KNAF onderzoekt klasse max

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

.

Berichtdoor johanschop » ma dec 11, 2006 11:58

deze klasse lijkt mij erg aantrekkelijk.

zou er best aan mee willen doen als ik budget had.
Avatar gebruiker
johanschop
 
Berichten: 464
Geregistreerd: wo mei 12, 2004 21:14
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Turboboost » ma dec 11, 2006 12:21

zoiets kan ook, een 205 met toyota supra blok erin


Gaaf project, maar ben benieuwd in hoeverre dit soort auto's "veilig" zijn.
De regels zullen toch wel erg helder moeten zijn.

Wel is het super als je gewoon zou kunnen deelnemen in een niet gehomologeerde auto. Weet er nog wel een paar. :wink: :D
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Martijn_Braat » ma dec 11, 2006 13:11

Volgens mij zullen die niet zo veilig zijn. Als je onder een soort F2000 regelement gaat rijden, waar nu aan wordt gedacht, dan zul je zelf je wielophanging bijvoorbeeld moeten gaan ontwerpen om je wielen een beetje vullend in een brede koets te krijgen. benieuwd wat dat op een jump gaat doen. Daarnaast kost het veel tijd, kennis en materiaal om zoiets te bouwen waardoor de groep potentiële gegadigden niet zo enorm zal zijn.
Mij lijkt het beter om grotere motoren toe te staan onder een groep N regelement. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen starten met een Golf VR6, R32, Alfa 147 GTA, BMW M3 E36, etc. De kosten blijven laag, het gaat toch hard en best veilig aangezien een grote fabriek de auto heeft ontworpen en niet iemand ergens in een schuurtje.
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

re

Berichtdoor MartijnB » ma dec 11, 2006 13:25

zo ken ik ook wel wat leuks

een 205 met een 405 T16 motor beetje turbo klussen en je zit op ruim 250 pk in een koekblik van 900 kg of dat nog veilig is
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor ChrisZW » ma dec 11, 2006 14:18

20 jaar geleden nog wel ja

de potentie van de klasse vind ik wel tof
het is misschien een idee om een maximum te stellen aan de motorinhoud ofzo om groep b achtige praktijken te voorkomen
Avatar gebruiker
ChrisZW
 
Berichten: 548
Geregistreerd: zo maart 19, 2006 11:47
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor V.D.G Rally team » ma dec 11, 2006 16:58

ChrisZW schreef:20 jaar geleden nog wel ja

de potentie van de klasse vind ik wel tof
het is misschien een idee om een maximum te stellen aan de motorinhoud ofzo om groep b achtige praktijken te voorkomen


Hoezo 20 jaar geleden nog wel ?
Met de huidige regels van rolkooien en stoelen gordels enzo
waarom zou dit niet veilig zijn.
Als ze de klasse gaan invoeren moeten ze een limid stellen van b.v
max 2000 cc zonder turbo.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor RallyMatti » ma dec 11, 2006 17:25

V.D.G Rally team schreef:
ChrisZW schreef:20 jaar geleden nog wel ja

de potentie van de klasse vind ik wel tof
het is misschien een idee om een maximum te stellen aan de motorinhoud ofzo om groep b achtige praktijken te voorkomen


Hoezo 20 jaar geleden nog wel ?
Met de huidige regels van rolkooien en stoelen gordels enzo
waarom zou dit niet veilig zijn.
Als ze de klasse gaan invoeren moeten ze een limid stellen van b.v
max 2000 cc zonder turbo.


Waarom nou weer tot 2000 cc zonder turbo???
Laat vrij en stel dan strengere eisen aan de rolkooi en leeftijd
van de auto. Max 12 jaar oud. :roll:
NEW NEW NEW
All the best and a great Rally year
Avatar gebruiker
RallyMatti
 
Berichten: 73
Geregistreerd: za mei 07, 2005 12:30
Woonplaats: Twente

Berichtdoor kraats » ma dec 11, 2006 18:05

Ik vind dit een klasse waarover velen reeds velen malen hebben zitten "zeuren". Hoe vaak is hier op het forum niet geroepen dat het belachelijk is dat er geen Porsche GT3 of Nissan 350Z zouden mogen starten. Velen vinden het jammer dat de Groep B auto's verbannen zijn. En nu lees ik ineens dat er mensen tegen zijn, ik denk dat ik maar eens ga kijken hoe hun meningen aangaande de GT3 en de 350Z toendertijd waren......

Nee, ik zie deze klasse wel zitten. Niemand zal gaan rijden met een 205 met skyline blok erin, wees maar niet bang. Rijders zijn vreemde wezens maar ze zijn echt niet gek, hoor!!
Ik dacht meer aan een Colt met Evo blok. :lol:
Als je de bodemplaat maar genoeg vernield kunnen we gaan voor de achterwielaandrijving of 4x4. :lol:

Nee zonder dollen ik denk dat dit voor een aantal mensen een hele mooie uitkomst is. Als andere landen dit ook doen is het starten daar met een nationale homologatie ook geen probleem lijkt me zo.

En om nou onder de 2000cc te blijven en zonder turbo maakt het echt niet veiliger. Met een 900cc autootje kan het misschien wel sneller fout gaan. Want als je gegeven de omstandigheden te hard gaat, kun je zelfs op de fiets problemen verwachten.....
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor whity » ma dec 11, 2006 18:54

Jeroen schreef:Ik vind die klasse niet echt nodig. Ik kan me niet voorstellen dat er binnen de huidige klassen niet een leuke auto te vinden is die voldoet aan je wensen. Als er nog meer klassen bij komen, dan worden de overigen klassen kleiner. Ik kan me overigens ook voorstellen dat bepaalde rally´s dat soort auto´s ook niet toe laten. Overigens is het zelf bouwen van zo´n auto ook iets dat niet onderschat mag worden. Je kunt wel een sterkere motor in een 205 zetten, maar dan gaat de bak er aan en als je dan een sterkere bak hebt, houden de aandrijfassen het niet en grotere remmen etc. Je moet echt wel verstand van zaken hebben wil je een "nieuwe" auto kunnen bouwen waarbij veiligheid en duurzaamheid goed geregeld zijn. Als er allemaal bmw compact achtige auto´s komen, dan kan het goedkomen, maar ik vrees dat er auto´s komen die minder goed uitgebalanceerd zullen zijn. Oh ja en al dat speciale spul is alles behalve low budget...

Nou noem eens een leuke auto!!! Wil je dit jaar weer kijken naar die kolonne Evo's en Kalossen wees blij dat er een beetje variatie komt.
whity
 

Berichtdoor Peer » ma dec 11, 2006 22:56

kraats schreef:Ik vind dit een klasse waarover velen reeds velen malen hebben zitten "zeuren". Hoe vaak is hier op het forum niet geroepen dat het belachelijk is dat er geen Porsche GT3 of Nissan 350Z zouden mogen starten. Velen vinden het jammer dat de Groep B auto's verbannen zijn.

Ik ben niet tegen maar ik denk vind wel dat er door velen op dit forum wel erg makkelijk over gedacht wordt.
Jeroen haalt een paar hele goeie punten aan.

Verders worden hier de mooie foto's uit Frankrijk getoond, zo zijn er ook mooie foto's hier uit Australie te tonen. Wie echter ooit in Frankrijk gekeken heeft, weet echter ook dat er voor elke strakke bak 10 lijken rond rijden. Toegegeven, het is 3 jaar geleden voor mij dat ik in Frankrijk was maar ik kan me niet voorstellen dat het inmiddels zo sterk veranderd is.
Laatst bijgewerkt door Peer op di dec 12, 2006 6:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor Armand » ma dec 11, 2006 23:12

begin eens om te kijken in Nederland. Hier is het startveld met een cijfer 10 omhoog gegaan qua kwaliteit van de auto's en rijders....
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo dec 17, 2006 20:24

Waneer word er iets meer bekend over het hoe en wat met de klasse max.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor Eric B » zo dec 24, 2006 12:23

Toivonen schreef:Volgens mij zullen die niet zo veilig zijn. Als je onder een soort F2000 regelement gaat rijden, waar nu aan wordt gedacht, dan zul je zelf je wielophanging bijvoorbeeld moeten gaan ontwerpen om je wielen een beetje vullend in een brede koets te krijgen. benieuwd wat dat op een jump gaat doen. .......................................het gaat toch hard en best veilig aangezien een grote fabriek de auto heeft ontworpen en niet iemand ergens in een schuurtje.







Hoe denk je dat ALLE grote tuners ooit begonnen zijn,Prodrive,M-Sport,v/d Heuvel enz,enz neem maar van mij aan............
Allemaal in een schuurtje met een lasapparaat en een slijptol.
Ze doen nu nog steeds hetzelfde alleen is het schuurtje wat groter en profesioneler ingericht
Eric B
 
Berichten: 131
Geregistreerd: wo jun 19, 2002 0:09

Berichtdoor rally106rallye » zo dec 24, 2006 12:34

denk niet dat de KNAF zomaar iets onveiligs toe gaat staan, ze zullen heus wel de regeltjes goed voor mekaar hebben. zeker na wat er allemaal vorig jaar is gebeurd. Als er nu ineens een hoop onveilige wagens de weg opgaan kan je erop wachten dat het weer fout gaat. misschien beter om even af te wachten wat de knaf ervan gaat zeggen en welke regels er komen voordat we met zijn allen mini's met een daf turbo twin blok erin gaan maken.
rally106rallye
 
Berichten: 79
Geregistreerd: za apr 15, 2006 16:45
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo dec 24, 2006 13:11

Als je onder een soort F2000 regelement gaat rijden, waar nu aan wordt gedacht, dan zul je zelf je wielophanging bijvoorbeeld moeten gaan ontwerpen om je wielen een beetje vullend in een brede koets te krijgen. benieuwd wat dat op een jump gaat doen.

Welke jump, we rijden in nederland. De klasse max geld toch alleen voor nederland. Er zullen wel regels komen alles is nog in een begin stadium.
We zullen wel horen of het doorgaat.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten