Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
zoiets kan ook, een 205 met toyota supra blok erin
ChrisZW schreef:20 jaar geleden nog wel ja
de potentie van de klasse vind ik wel tof
het is misschien een idee om een maximum te stellen aan de motorinhoud ofzo om groep b achtige praktijken te voorkomen
V.D.G Rally team schreef:ChrisZW schreef:20 jaar geleden nog wel ja
de potentie van de klasse vind ik wel tof
het is misschien een idee om een maximum te stellen aan de motorinhoud ofzo om groep b achtige praktijken te voorkomen
Hoezo 20 jaar geleden nog wel ?
Met de huidige regels van rolkooien en stoelen gordels enzo
waarom zou dit niet veilig zijn.
Als ze de klasse gaan invoeren moeten ze een limid stellen van b.v
max 2000 cc zonder turbo.
Jeroen schreef:Ik vind die klasse niet echt nodig. Ik kan me niet voorstellen dat er binnen de huidige klassen niet een leuke auto te vinden is die voldoet aan je wensen. Als er nog meer klassen bij komen, dan worden de overigen klassen kleiner. Ik kan me overigens ook voorstellen dat bepaalde rally´s dat soort auto´s ook niet toe laten. Overigens is het zelf bouwen van zo´n auto ook iets dat niet onderschat mag worden. Je kunt wel een sterkere motor in een 205 zetten, maar dan gaat de bak er aan en als je dan een sterkere bak hebt, houden de aandrijfassen het niet en grotere remmen etc. Je moet echt wel verstand van zaken hebben wil je een "nieuwe" auto kunnen bouwen waarbij veiligheid en duurzaamheid goed geregeld zijn. Als er allemaal bmw compact achtige auto´s komen, dan kan het goedkomen, maar ik vrees dat er auto´s komen die minder goed uitgebalanceerd zullen zijn. Oh ja en al dat speciale spul is alles behalve low budget...
kraats schreef:Ik vind dit een klasse waarover velen reeds velen malen hebben zitten "zeuren". Hoe vaak is hier op het forum niet geroepen dat het belachelijk is dat er geen Porsche GT3 of Nissan 350Z zouden mogen starten. Velen vinden het jammer dat de Groep B auto's verbannen zijn.
Toivonen schreef:Volgens mij zullen die niet zo veilig zijn. Als je onder een soort F2000 regelement gaat rijden, waar nu aan wordt gedacht, dan zul je zelf je wielophanging bijvoorbeeld moeten gaan ontwerpen om je wielen een beetje vullend in een brede koets te krijgen. benieuwd wat dat op een jump gaat doen. .......................................het gaat toch hard en best veilig aangezien een grote fabriek de auto heeft ontworpen en niet iemand ergens in een schuurtje.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten