V.D.G Rally team schreef:Is het dan niet zo dat we dan richting de oude groep B auto's gaan.
Dan kan ik b.v een AX ombouwen met motor achterin die in england laten keuren . e die vervolgens op nederland kent zetten.
Dan heb ik 650 kg bij 235 pk zonder turbo.
Neem aan dat bij alle auto's in de klasse Max.
het aantal cylinders hetzelfde moet zijn als op het kenteken,de aangedreven wielen de orginele zijn, en de motor op de zelfdeplaats moet blijven..
Het idee bij een klasse Max is denk ik dat er bijv. altijd losse gaskleppen gemonteerd mogen worden, en een vrij programmeerbaar managment,versnellingsbak vrij net zolas de achteras en dat de remmen zo groot mogen zijn zolang ze in de velg passen.
en als het jou lukt om van die 2 liter een 2,4 te maken is er niemand die je tegenhoud.. ook een 16v kop ipv 8v moet geen probleem zijn.. zo ook plastic schermen/motorkap/ruiten..
het wijzigen van een ongeblaze motor in een geblaze type lijkt me uit den boze.