Hoge inschrijfgelden

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mmrizio » zo apr 30, 2006 21:40

Turboboost schreef:http://www.passion4wheels.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1478&Itemid=285

:roll: Zien we hier de reden waarom het inschrijfgeld zo omhoog is gegaan?
Lijkt me geen goede zaak, straks gaan de (nu nog) "vrijwillige" officials ook geld vragen voor hun clubkas. Ik snap dat je wat moet doen als je mensen te kort komt, maar het begin van een welbekende cirkel lijkt hier te ontstaan..... :?


Ik neem aan dat dit de mensen zijn die moeten zorgen dat het publiek keurig de entreegelden voldoet. Daar denken ze er in Roosendaal nogal wat van nodig te hebben. Andere rallies kunnen met minder toe.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor Peer » ma mei 01, 2006 1:00

Een ander aspect dat hier nog over het hoofd gezien wordt is dat Achtmaalse rally officials vaak ook assistentie verlenen bij evenementen die door andere niet-rally verenigingen georganiseerd worden waarvoor deze verenigingen geld in de rally-clubkas storten. Het is wellicht niet helemaal een zero-sum game, maar de soep wordt duidelijk niet zo heet gegeten als ie hier gepresenteerd wordt.
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor Turboboost » ma mei 01, 2006 8:55

Het is zeker niet mijn bedoeling de organisatie van de BHV in een kwaad daglicht te stellen. :!:
Ik ken niet alle ins en outs, en ben blij dat er mensen reageren en wellicht het beeld dat er bij mij, en wellicht enkele anderen, leeft bij te stellen.
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor mantaboy » ma mei 01, 2006 14:53

Jouter, probleem is meer om officials te vinden. Aangezien het tekort steeds groter word zal er geschoven moeten worden. Als voorbeeld: 10 jaar geleden kon je met de officials van de ARC nog de buitenposten grotendeels bemannen. Nu is er een dusdanig tekort op de proeven dat je eigen officials op de proeven nodig hebt. Dan moet je de buitenafsluitingen op een andere manier invullen.

Maar dat is niet de enige reden van de stijging. Ook de kosten voor overnachtingen zijn gestegen en ook niet zo makkelijk meer te vinden. Reken op 27,50 pppn gemiddeld inclusief ontbijt. Als je dan weet dat er minimaal 220 officials overnachten....

Dan heb ik het alleen nog maar over officials en niet eens over de rest van de kosten. Huur rallypool materiaal, afzettingen, vergunningen, bedenk maar wat. Er word wel gesponserd maar dat is in de loop van de jaren aardig terug gelopen!

Toch vind ik nog steeds dat we vermaak voor iemand bieden, het publiek dus. Iedereen die daarom vind dat de entree te hoog is moet ook eens nadenken over wat het kost om te zorgen dat ze op een redelijke veilige manier kunnen kijken. Ik zeg express redelijk want je weet het nooit met de snelheidssport als de onze. Natuurlijk moet je dit niet te ver doortrekken, immers zonder publiek, geen sponsoring etc. Cirkel is dan rond....

Je begrijpt dat het zo toch steeds moeilijker word.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor briljant » ma mei 01, 2006 20:59

mantaboy schreef:Toch vind ik nog steeds dat we vermaak voor iemand bieden, het publiek dus. Iedereen die daarom vind dat de entree te hoog is moet ook eens nadenken over wat het kost om te zorgen dat ze op een redelijke veilige manier kunnen kijken. Ik zeg express redelijk want je weet het nooit met de snelheidssport als de onze.

Natuurlijk moet je dit niet te ver doortrekken,

Precies "niet te ver doortrekken"
En dat vinden veel rallyliefhebbers dat bij de BHV wel het geval is.
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor mantaboy » ma mei 01, 2006 22:48

Dat is een aparte discussie Bastiaan en staat weer los van wat er nu besproken word. Ik haal dit aan omdat ik vind dat niet alleen de deelnemers hoeven op te draaien voor de kosten die gemaakt worden voor de beveiliging van het publiek. LET OP: dit is mijn persoonlijke mening.

Die discussie of dat iemand vind dat daar door de BHV in doorgeschoten word ga ik niet eens aan. Is pure verspilling van energie!!
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Re: re

Berichtdoor whity » zo aug 06, 2006 8:28

nkroeze schreef:
MartijnB schreef:ik vind de meeste grote wedstrijden best mooi in NL
maar wedstrijden zoals bijvoorbeeld Sullingen en de inschrijfgelden die ze daar vragen maken het toch wel bijzonder aantrekkelijk om buitenland te gaan rijden.
Ook de proeven zijn in veel gevallen vele malen mooier dan hier

Neem nou een Kasterlee een sprintje inschijfgeld was 2 jaar terug 25 euro :lol:
Sullingen 100 euro en voor de Duitsers zelf 350 euro en je kreeg toch 18 fantastische proeven voorgeschoteld waar ze hier jaloers op kunnen zijn.
Waarvan 1 industrieproef.
Ik meen mij te herrineren dat er in het knaf jaarboek iets stond dat inschrijfgeld alleen de verzekeringen mocht dekken


Het zijn ondertussen een stuk minder proeven in Sulingen en ook Duitsers betalen meer Martijn.....

Vergeet niet je als Nederlander in het buitenland OVERAL korting krijgt, en hetzelfde geld voor buitenlanders die hier komen starten, dus dat is oneerlijk vergelijken.

En wat denk je dat de inschrijfgelden dan dekken? Denk je dat wij als organisatoren er prive geld aan over houden? Of sterker nog, denk je dat het ons prive als organisator geen geld KOST?!? Sorry, maar dan heb je het flink mis....

Niels ik geloof je op het woord, maar je moet niet zeggen dat buitenlanders altijd korting krijgen in Duitsland in Oberehe b.v. is het inschrijfgeld voor iedereen 100 euro en zonder reclame 150 euro zie deze link hoe verklaar jij dan hoe de duitsers dat doen. http://www.msc-oberehe.de/index.php?opt ... 6&Itemid=5
whity
 

Re: re

Berichtdoor Gerrit Euverman » zo aug 06, 2006 8:46

whity schreef:Niels ik geloof je op het woord, maar je moet niet zeggen dat buitenlanders altijd korting krijgen in Duitsland in Oberehe b.v. is het inschrijfgeld voor iedereen 100 euro en zonder reclame 150 euro zie deze link hoe verklaar jij dan hoe de duitsers dat doen. http://www.msc-oberehe.de/index.php?opt ... 6&Itemid=5


Uitzonderingen zijn er altijd :)
Avatar gebruiker
Gerrit Euverman
 
Berichten: 349
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 16:43
Woonplaats: Zwolle

Re: re

Berichtdoor StevenK » zo aug 06, 2006 9:31

whity schreef:Niels ik geloof je op het woord, maar je moet niet zeggen dat buitenlanders altijd korting krijgen in Duitsland in Oberehe b.v. is het inschrijfgeld voor iedereen 100 euro en zonder reclame 150 euro zie deze link hoe verklaar jij dan hoe de duitsers dat doen. http://www.msc-oberehe.de/index.php?opt ... 6&Itemid=5

Dat zou ermee te maken kunnen hebben dat je het hebt over 31 km proef en 170 (!!) km verbinding.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: re

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo aug 06, 2006 18:30

StevenK schreef:
whity schreef:Niels ik geloof je op het woord, maar je moet niet zeggen dat buitenlanders altijd korting krijgen in Duitsland in Oberehe b.v. is het inschrijfgeld voor iedereen 100 euro en zonder reclame 150 euro zie deze link hoe verklaar jij dan hoe de duitsers dat doen. http://www.msc-oberehe.de/index.php?opt ... 6&Itemid=5

Dat zou ermee te maken kunnen hebben dat je het hebt over 31 km proef en 170 (!!) km verbinding.


in nederland rijden we ook meer over de openbare weg dan kp kilometers.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Re: re

Berichtdoor Niels2 » zo aug 06, 2006 18:37

V.D.G Rally team schreef:
StevenK schreef:
whity schreef:Niels ik geloof je op het woord, maar je moet niet zeggen dat buitenlanders altijd korting krijgen in Duitsland in Oberehe b.v. is het inschrijfgeld voor iedereen 100 euro en zonder reclame 150 euro zie deze link hoe verklaar jij dan hoe de duitsers dat doen. http://www.msc-oberehe.de/index.php?opt ... 6&Itemid=5

Dat zou ermee te maken kunnen hebben dat je het hebt over 31 km proef en 170 (!!) km verbinding.


in nederland rijden we ook meer over de openbare weg dan kp kilometers.


Ja, maar ook 5,5x zoveel?
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: re

Berichtdoor whity » zo aug 06, 2006 20:44

StevenK schreef:
whity schreef:Niels ik geloof je op het woord, maar je moet niet zeggen dat buitenlanders altijd korting krijgen in Duitsland in Oberehe b.v. is het inschrijfgeld voor iedereen 100 euro en zonder reclame 150 euro zie deze link hoe verklaar jij dan hoe de duitsers dat doen. http://www.msc-oberehe.de/index.php?opt ... 6&Itemid=5

Dat zou ermee te maken kunnen hebben dat je het hebt over 31 km proef en 170 (!!) km verbinding.

Steven ik word er een klein beetje zat van dat gezeur van jou wat hebben wij nou te bieden hier in Nederland vergeleken met Duitsland toch helemaal niets.De BHV bijvoorbeeld als je met een modaal gezin een dagje uit wil naar deze rally ben je gewoon 80 euro kwijt Het is is toch allemaal peanuts wat wij hier doen, deze rally"s in Duitsland waar ze niet zoveel zeuren en gewoon zeggen Viel Spass
daar kunnen wij nog veel van leren. Ik weet nou kom jij met een weerwoord van dit en dat ik wil de Nederlandse rally,s niet helemaal afkraken maar wat hebben wij nog te bieden,Koln Ahrweiler die rally is al meer dan 20 jaar oud de Eifelrally ook al 20 jaar oud misschien nog wel ouder,maar wat hebben de Duitsers vergeleken met ons veel meer te bieden en ze doen niet zo moeilijk.Kijk alleen al hoeveel Nederlandse deelnemers er mee doen in Oberehe. Het enigste wat ik wil zeggen Belgie heeft al 2 WK rijders voort gebracht en wij??? Alstublieft zeg.
whity
 

Berichtdoor Niels2 » zo aug 06, 2006 20:57

Waarom kan jij het niet hebben dat er ook mensen zijn met een andere mening dan jij?

Ik vind het best dat jij het daar mooier vind, wil nog niet zeggen dat de rest hier dat ook vindt. Als jij dus komt met redenen waarom jij het daar beter/mooier/goedkoper vindt komen anderen (in dit geval Steven) met redenen waarom ze het daar minder vinden. Zulke discussies horen op een forum.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: re

Berichtdoor John Raven » zo aug 06, 2006 21:15

V.D.G Rally team schreef:
StevenK schreef:
whity schreef:Niels ik geloof je op het woord, maar je moet niet zeggen dat buitenlanders altijd korting krijgen in Duitsland in Oberehe b.v. is het inschrijfgeld voor iedereen 100 euro en zonder reclame 150 euro zie deze link hoe verklaar jij dan hoe de duitsers dat doen. http://www.msc-oberehe.de/index.php?opt ... 6&Itemid=5

Dat zou ermee te maken kunnen hebben dat je het hebt over 31 km proef en 170 (!!) km verbinding.


in nederland rijden we ook meer over de openbare weg dan kp kilometers.


Zonder lullig te willen doen: WK Duitsland: ruim 800 km neutraal t.o.v. 350 km KP. En wij hier maar zeuren dat we te veel neutraal rijden???
Avatar gebruiker
John Raven
 
Berichten: 396
Geregistreerd: zo jun 23, 2002 22:04

Re: re

Berichtdoor John Raven » zo aug 06, 2006 21:22

whity schreef:
StevenK schreef:
whity schreef:Niels ik geloof je op het woord, maar je moet niet zeggen dat buitenlanders altijd korting krijgen in Duitsland in Oberehe b.v. is het inschrijfgeld voor iedereen 100 euro en zonder reclame 150 euro zie deze link hoe verklaar jij dan hoe de duitsers dat doen. http://www.msc-oberehe.de/index.php?opt ... 6&Itemid=5

Dat zou ermee te maken kunnen hebben dat je het hebt over 31 km proef en 170 (!!) km verbinding.

Steven ik word er een klein beetje zat van dat gezeur van jou wat hebben wij nou te bieden hier in Nederland vergeleken met Duitsland toch helemaal niets.De BHV bijvoorbeeld als je met een modaal gezin een dagje uit wil naar deze rally ben je gewoon 80 euro kwijt Het is is toch allemaal peanuts wat wij hier doen, deze rally"s in Duitsland waar ze niet zoveel zeuren en gewoon zeggen Viel Spass
daar kunnen wij nog veel van leren. Ik weet nou kom jij met een weerwoord van dit en dat ik wil de Nederlandse rally,s niet helemaal afkraken maar wat hebben wij nog te bieden,Koln Ahrweiler die rally is al meer dan 20 jaar oud de Eifelrally ook al 20 jaar oud misschien nog wel ouder,maar wat hebben de Duitsers vergeleken met ons veel meer te bieden en ze doen niet zo moeilijk.Kijk alleen al hoeveel Nederlandse deelnemers er mee doen in Oberehe. Het enigste wat ik wil zeggen Belgie heeft al 2 WK rijders voort gebracht en wij??? Alstublieft zeg.


Ik heb genoeg rallykilometers in Duitsland gereden en inderdaad... het is daar anders. Andere proeven, andere omgeving, maar ook... vaak veel minder publiek dan in Nederland (even de WK Rally hierbuiten gelaten!). Je noemt nu de BHV en dat is nu juist een voorbeeld van een rally die overal entree vraagt. Volgens mij is dat verder in Nederland niet zo, dus gaat jouw vergelijking volledig mank. Verder vind ik dat ze bij de meeste rally's veel minder zwaar lijken te tillen aan de factor "veiligheid" dan wij hier in Nederland. Ik moet ook zeggen dat ik hier in Nederland veel meer alcohol nuttigend "publiek" langs de proeven zie staan als bij onze oosterburen. En dát is nu juist wat de meeste organisaties proberen te weren. En dan de leeftijd van de verschillende rally's. Hier in Nederland zijn genoeg rally's die al héél lang bestaan, vergis je daar absoluut niet in! Zelfs rond Emmeloord wordt al 20 jaar gereden.

Maar... als je het in Duitsland allemaal mooier en beter vindt... prima! Maar daar krijg je toch veel mindere startvelden dan hier voorgeschoteld...
En geloof me: ik rij ook graag in Duitsland, maar ook in Nederland omdat ik nu eenmaal de Nederlandse rallysport OOK een warm hart toedraag!
Avatar gebruiker
John Raven
 
Berichten: 396
Geregistreerd: zo jun 23, 2002 22:04

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten