Hoge inschrijfgelden

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: re

Berichtdoor nkroeze » do apr 27, 2006 12:32

MartijnB schreef:ik vind de meeste grote wedstrijden best mooi in NL
maar wedstrijden zoals bijvoorbeeld Sullingen en de inschrijfgelden die ze daar vragen maken het toch wel bijzonder aantrekkelijk om buitenland te gaan rijden.
Ook de proeven zijn in veel gevallen vele malen mooier dan hier

Neem nou een Kasterlee een sprintje inschijfgeld was 2 jaar terug 25 euro :lol:
Sullingen 100 euro en voor de Duitsers zelf 350 euro en je kreeg toch 18 fantastische proeven voorgeschoteld waar ze hier jaloers op kunnen zijn.
Waarvan 1 industrieproef.
Ik meen mij te herrineren dat er in het knaf jaarboek iets stond dat inschrijfgeld alleen de verzekeringen mocht dekken


Het zijn ondertussen een stuk minder proeven in Sulingen en ook Duitsers betalen meer Martijn.....

Vergeet niet je als Nederlander in het buitenland OVERAL korting krijgt, en hetzelfde geld voor buitenlanders die hier komen starten, dus dat is oneerlijk vergelijken.

En wat denk je dat de inschrijfgelden dan dekken? Denk je dat wij als organisatoren er prive geld aan over houden? Of sterker nog, denk je dat het ons prive als organisator geen geld KOST?!? Sorry, maar dan heb je het flink mis....
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor pistonpen paultje » do apr 27, 2006 13:33

Voor al die lui die zeggen dat het veel goedkoper kan: Je weet ook wat alles kost voor de organisatoren? Zorg dan eerst dat je daar meer diepgang in hebt. Er zijn vast organisatoren die een draaiboek bijhouden en misschien iets willen vrijgeven. En geef dan daarna pas commentaar waar op bezuinigd kan worden....(niet dat ik het weet...ik ben ook een leek op dat gebied).

En dan is er nog een optie: Organiseer zelf lekker een goedkopere rally. Rondje Texel bijvoorbeeld, of rondje 3 landenpunt...altijd leuk :wink: . Wie het zo 123 even doet, kan bij mij een kratje bier af komen halen :P

Edit: En neee, geen rally op verkeerspark Assen oid :x
pistonpen paultje
 
Berichten: 9
Geregistreerd: vr dec 09, 2005 19:29
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Amazone » do apr 27, 2006 14:40

Weet je dat het inschrijfgeld nog geen 30% van de kosten dekt?

Bedenk dat er een heel team in zijn vrije tijd zijn best doet om alleen al voor jou die overige 70% bijeen te sprokkelen, om JOU de gelegenheid te geven je sport te kunnen uitoefenen!

En ja....daar moeten wij natuurlijk ook de hobby van in zien...dat is zo...
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

re

Berichtdoor MartijnB » do apr 27, 2006 15:21

even voor de duidelijkheid

ik probeer hier niemand af te branden ofzo
het is alleen een feit dat het steeds minder aantrekkelijk word voor kleine low budget teams om te kunnen rijden

en ik heb zo t idee dat een organisatie met alleen de top 20 mannen met budget geen wedstrijd kunnen organiseren
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Amazone » do apr 27, 2006 15:32

Nee, lieve Martijn, ik weet het wel. En ik weet ook wel hoeveel moeite teams zoals jullie doen om te (blijven) rijden...

Maar ik wil alleen maar aangeven dat het voor ons ook moeilijk is. Ook voor ons valt het niet mee elk jaar het budget weer rond te krijgen...ook voor ons kan het zo over zijn...wij proberen zo efficiënt mogelijk met alles om te gaan, echt waar!

Tuurlijk willen jullie korting. Elk jaar bellen er vele teams om korting, allemaal hebben ze heel veel reden om dat te krijgen...vinden ze....
en hahaha, ook juist veel topteams, omdat ze vinden dat ze de publiekstrekkers zijn....
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Re: re

Berichtdoor V.D.G Rally team » do apr 27, 2006 15:49

nkroeze schreef:
MartijnB schreef:ik vind de meeste grote wedstrijden best mooi in NL
maar wedstrijden zoals bijvoorbeeld Sullingen en de inschrijfgelden die ze daar vragen maken het toch wel bijzonder aantrekkelijk om buitenland te gaan rijden.
Ook de proeven zijn in veel gevallen vele malen mooier dan hier

Neem nou een Kasterlee een sprintje inschijfgeld was 2 jaar terug 25 euro :lol:
Sullingen 100 euro en voor de Duitsers zelf 350 euro en je kreeg toch 18 fantastische proeven voorgeschoteld waar ze hier jaloers op kunnen zijn.
Waarvan 1 industrieproef.
Ik meen mij te herrineren dat er in het knaf jaarboek iets stond dat inschrijfgeld alleen de verzekeringen mocht dekken


Het zijn ondertussen een stuk minder proeven in Sulingen en ook Duitsers betalen meer Martijn.....

Vergeet niet je als Nederlander in het buitenland OVERAL korting krijgt, en hetzelfde geld voor buitenlanders die hier komen starten, dus dat is oneerlijk vergelijken.

En wat denk je dat de inschrijfgelden dan dekken? Denk je dat wij als organisatoren er prive geld aan over houden? Of sterker nog, denk je dat het ons prive als organisator geen geld KOST?!? Sorry, maar dan heb je het flink mis....


niels jij als organisator weet wat het kost. Laat dan voor de mensen die het niet weten iets los van wat het kost ,dan hebben we deze vragen niet meer. Het is voor de organisators belangrijk dat ze een goede en gulle sponsor kunnen vinden. Alleen dat vald niet mee in deze tijd. Van de andere kant is het jammer als het zo doorgaat er geen sprints meer zijn.
Om voor 40 of 50 auto's een sprint te organiseren is dan niet haalbaar meer.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Re: re

Berichtdoor Niels2 » do apr 27, 2006 16:05

V.D.G Rally team schreef:
nkroeze schreef:
MartijnB schreef:ik vind de meeste grote wedstrijden best mooi in NL
maar wedstrijden zoals bijvoorbeeld Sullingen en de inschrijfgelden die ze daar vragen maken het toch wel bijzonder aantrekkelijk om buitenland te gaan rijden.
Ook de proeven zijn in veel gevallen vele malen mooier dan hier

Neem nou een Kasterlee een sprintje inschijfgeld was 2 jaar terug 25 euro :lol:
Sullingen 100 euro en voor de Duitsers zelf 350 euro en je kreeg toch 18 fantastische proeven voorgeschoteld waar ze hier jaloers op kunnen zijn.
Waarvan 1 industrieproef.
Ik meen mij te herrineren dat er in het knaf jaarboek iets stond dat inschrijfgeld alleen de verzekeringen mocht dekken


Het zijn ondertussen een stuk minder proeven in Sulingen en ook Duitsers betalen meer Martijn.....

Vergeet niet je als Nederlander in het buitenland OVERAL korting krijgt, en hetzelfde geld voor buitenlanders die hier komen starten, dus dat is oneerlijk vergelijken.

En wat denk je dat de inschrijfgelden dan dekken? Denk je dat wij als organisatoren er prive geld aan over houden? Of sterker nog, denk je dat het ons prive als organisator geen geld KOST?!? Sorry, maar dan heb je het flink mis....


niels jij als organisator weet wat het kost. Laat dan voor de mensen die het niet weten iets los van wat het kost ,dan hebben we deze vragen niet meer. Het is voor de organisators belangrijk dat ze een goede en gulle sponsor kunnen vinden. Alleen dat vald niet mee in deze tijd. Van de andere kant is het jammer als het zo doorgaat er geen sprints meer zijn.
Om voor 40 of 50 auto's een sprint te organiseren is dan niet haalbaar meer.


Volgens mij heeft Niels al wel vaker aangegeven dat rijders de boeken van de Reconsales sprint in mogen zien.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Berichtdoor nkroeze » do apr 27, 2006 17:11

Precies,

Ik ben niet van plan om onze volledige boekhouding openbaar op internet te gooien, maar je bent welkom om onder het genot van een kop koffie of pilsje onze boeken in te zien. Dit geld voor alle rijders en navigatoren....
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor briljant » do apr 27, 2006 21:41

nkroeze schreef:Precies,

Ik ben niet van plan om onze volledige boekhouding openbaar op internet te gooien, maar je bent welkom om onder het genot van een kop koffie of pilsje onze boeken in te zien. Dit geld voor alle rijders en navigatoren....

Of een glaasje water Niels? :wink:
Ook dat staat klaar. :lol:
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Re: re

Berichtdoor van eck » do apr 27, 2006 21:52

MartijnB schreef:ik vind de meeste grote wedstrijden best mooi in NL
maar wedstrijden zoals bijvoorbeeld Sullingen en de inschrijfgelden die ze daar vragen maken het toch wel bijzonder aantrekkelijk om buitenland te gaan rijden.
Ook de proeven zijn in veel gevallen vele malen mooier dan hier

Neem nou een Kasterlee een sprintje inschijfgeld was 2 jaar terug 25 euro :lol:
Sullingen 100 euro en voor de Duitsers zelf 350 euro en je kreeg toch 18 fantastische proeven voorgeschoteld waar ze hier jaloers op kunnen zijn.
Waarvan 1 industrieproef.
Ik meen mij te herrineren dat er in het knaf jaarboek iets stond dat inschrijfgeld alleen de verzekeringen mocht dekken


kijk je even een paar dagen niet en krijg je dit weer!!
Alleen de verzekering voor 1 dag kost al 4900 euro
wat dacht je van 700 lunchpaketten per evenement en evenzoveeel
maaltijden, nog niet gesproken over de kosten van de bebording(parkeer
verboden, afsleepregelingen, voorafsluitingen etc.etc.) vergunningen, drukwerk (want je wil toch ook een route boek nietwaar?) overnachtingen
van officials bij een twee daags evenement, huur van rallypoolmateriaal
lint, veegwagens na afloop, vuilcontainers, chemische toiletten, MOET IK NOG EVEN DOORGAAN WANT DIT ZIJN NOODZAKELIJKE POSTEN !!!!!
En alle medewerkers aan zo'n evenement doen dit ook als hobby en krijgen daar geen vergoeding voor. Organisaties zijn maanden in hun vrije tijd tot diep in de nacht bezig en zijn blij als ze aan het eind van de rit geen schulden hebben. Weet je dat de RAC in wales per kilometer gravel betaald voor elke deelnemer die er overheen rijdt?? tel maar op
dan kun je wel bedenken waarom dat een dure rally is.
:roll:
van eck
 
Berichten: 1064
Geregistreerd: vr jan 24, 2003 21:45
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Turboboost » zo apr 30, 2006 18:06

http://www.passion4wheels.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1478&Itemid=285

:roll: Zien we hier de reden waarom het inschrijfgeld zo omhoog is gegaan?
Lijkt me geen goede zaak, straks gaan de (nu nog) "vrijwillige" officials ook geld vragen voor hun clubkas. Ik snap dat je wat moet doen als je mensen te kort komt, maar het begin van een welbekende cirkel lijkt hier te ontstaan..... :?
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor johanschop » zo apr 30, 2006 18:13

hey jouter,

je hebt gelijk met je opmerking.

gr johan
Avatar gebruiker
johanschop
 
Berichten: 464
Geregistreerd: wo mei 12, 2004 21:14
Woonplaats: Lemmer

Hoge inschrijfgelden

Berichtdoor cvgn » zo apr 30, 2006 18:21

Johan en Jouter,

Jullie opmerking naar aanleiding van het persbericht van de BHV raakt kant noch wal, lees het antwoord van Yvette en ga eens rond tafel zitten met een organisatie om de boeken met onkosten in te kijken.

Naast de BHV zijn er nog verschillende organisaties die vrijwilligers: lees scoutingverenigingen, carnavalsverenigingen aanschrijven om te helpen. Dat daar een vergoeding tegenover staat heeft helemaal niets te maken met de inschrijving maar met fatsoen. Ook zonder hen is het niet mogelijk om een rally te organiseren want ze worden veelal ingezet als verkeersregelaar en aan de toegangswegen naar de rally en zijn ook heel de dag in de weer.

Groeten uit Roosendaal.
ARC lid
Carine van Gaste
cvgn
 
Berichten: 753
Geregistreerd: za jun 15, 2002 12:08
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hoge inschrijfgelden

Berichtdoor StevenK » zo apr 30, 2006 18:27

cvgn schreef:Johan en Jouter,

Jullie opmerking naar aanleiding van het persbericht van de BHV raakt kant noch wal, lees het antwoord van Yvette en ga eens rond tafel zitten met een organisatie om de boeken met onkosten in te kijken.

Bij lang niet elke organisatie kun je de boeken inzien.

Persoonlijk ben ik het met Jouter eens; hier ontstaat een vicieuze cirkel. Of je denk je echt dat er tegenstelling ontstaat tussen officials die wel en die niet betaald krijgen ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Hoge inschrijfgelden

Berichtdoor Paul » zo apr 30, 2006 20:19

StevenK schreef:
cvgn schreef:Johan en Jouter,

Jullie opmerking naar aanleiding van het persbericht van de BHV raakt kant noch wal, lees het antwoord van Yvette en ga eens rond tafel zitten met een organisatie om de boeken met onkosten in te kijken.

Bij lang niet elke organisatie kun je de boeken inzien.

Persoonlijk ben ik het met Jouter eens; hier ontstaat een vicieuze cirkel. Of je denk je echt dat er tegenstelling ontstaat tussen officials die wel en die niet betaald krijgen ?

hmmm, mag ik ook ff. Deze 'betaalde' officials krijgen waarschijnlijk de jobs die de rally-officials niet willen uitvoeren, of waar ze geen rally-officials willen inzetten omdat deze hard OP de proeven nodig zijn. Het zijn (waarschijnlijk) ook niet de meest aantrekkelijke jobs, maar wel noodzakelijk om een evenement te laten slagen. Je kent ze wel maar je ziet ze nooit, de afsluiters op een weg waar geen rally-auto langs komt of bewaking van een service terein. Ik heb nu een aantal maal meegeholpen in A'dam/Almere om officials te werven voor deze buitenposten, en de animo daarvoor is bijzonder laag kan ik je vertellen. Terwijl voor een rally of sprint deze taken wel uitgevoerd moeten worden. Dus kiest deze organisatie ervoor om hiervoor andere verenigingen te vragen om te helpen, en die vragen daarvoor een x bedrag.
Dit is imo niets anders dan het inhuren van een takelbedrijf voor op de proeven, een EHBO club, verkeersregelaars etc.etc.

Dat de totalen kosten van een evenement hiermee omhoog gaan is evident, maar deze jobs moeten worden gedaan anders is er GEEN evenement.
Paul
 
Berichten: 336
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 21:36

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron