Bijvelds beschuldigd van restrictorfraude

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor David Westenbrink » wo feb 22, 2006 11:37

Corsa Kitcar schreef:Vind het een walgelijke actie van van den Heuvel, oke die gast kan rijden hoor, maar zulke figuren kan je beter kwijt dan rijk zijn. Iedereen heeft watt te verbergen, dat is in elke motorsport zo, maar van den Heuvel zal de uitzondering op de regel zijn zeker. Hier zal t laatste woord niet over gesproken zijn denk ik.


Totaal niet mee eens, want er is natuurlijk iemand hier ontzettend stom geweest door die turbo in de handel te laten belanden...

Je met het zo eerlijk mogelijk houden en tsja gesjoemel en autosport hoort misschien ook wel bij elkaar... maar zodra men met anabolen aan komt zetten... en je hebt een potje aangetroffen in de sporttas van je concurrent......

Het zou anders zijn, als het bijvoorbeeld om een niet gehomologeerd aluminium dak ging ofzo...
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor David Westenbrink » wo feb 22, 2006 11:43

John schreef:Hoeveel zou zo een restrictor uitmaken. In het Subaru topic wordt gesproken over +20pk bij een groep A. Moet je hier ook aan denken?
Denk zelf niet dat als het om 20 pk gaat het zo een groot verschil uitmaakt dan het nu is. Okee alle beetjes helpen maar ik twijvel niet aan het talent van Bijvelds.


20 pk geen groot verschil? Heb het zelf mogen meemaken paar jaar terug in exact hetzelfde geprepareerde auto's... kun je laat remmen en sturen wat je wilt, maar als die ander net zo hard remt en stuurt....

En gezien het risico wat je loopt om gesnapt te worden met zo'n turbo gaat het hier wellicht om wel meer pk's.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Biturbo » wo feb 22, 2006 11:53

Beetje zielig gedoe...

De pot verwijt de ketel.....(zie discussies voorgaande jaren over vermeende illegale praktijken tussen beide)

Hoe komt Jasper in godsnaam aan zo'n turbo? Denk niet dat Bijvelds ze te koop aanbied; "Te koop 4 halen, 3 betalen, nu met nog meer power".

En wil dit nu zeggen dat Bijvelds alle wedstrijden heeft gereden hiermee? Lijkt mij wel heel erg dom allemaal. Zeker sinds de vermeende praktijken in Belgie onder de loep zijn genomen. (bijv Ieper 2005 enz)
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor David Westenbrink » wo feb 22, 2006 12:00

Ik denk we ook echt nooit zullen weten hoe het zit.

1 ding weten we wel! Vriendjes zijn ze niet :)
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor StevenK » wo feb 22, 2006 12:12

Iedereen neemt nu maar voetstoots aan dat er sprake was van een actie van Heuvel tegen Bijvelds. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat iemand van bepaalde uitspraken heeft gemaakt dat dit een actie tegen Bijvelds was.

Leden van de technische commissie praten vaak met zoveel mogelijk deelnemers en daarbij komen dan ook de mogelijkheden om te 'foefelen', zoals je dat op het pitstop forum zeggen, zeker aan bod.

Maar dat wil nog niet zeggen dat je daarmee meteen op een specifieke deelnemer doelt ? Misschien heeft Jasper wel met die mensen gesproken over de turbo van Snijers ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Werner » wo feb 22, 2006 12:13

Mischien wordt vd Heuvel-Bijvelds wel een mooie episode in de Nederlandse rallygeschiedenis, vergelijkbaar met Senna-Prost, of Shumacher-Hill in F1, of Feyenoord-Ajax.... Mooi!
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bijvelds met frauduleuze restrictor

Berichtdoor SylviaVisser » wo feb 22, 2006 12:23

StevenK schreef:
SylviaBos schreef:... wie is nou de boosdoener hier eigenlijk? De pers (met een mooi verhaal), vd Heuvel (als zeg maar maten ..) of Bijvelds (die probeert het beste ervan te maken :wink: ).

Ik hou 't op het eerste. Zo'n bericht is natuurlijk de manier om de aandacht af te leiden van het feit dat Jasper de halve Belgische rallytop rijles heeft gegeven...



Mijn idee...

betekent wel dat onze Peter hier meteen weer mega door het slijk getrokken word en Jasper er zo ook niet populairder op wordt.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor StevenK » wo feb 22, 2006 12:35

Aangezien in alle onduidelijk in ieder geval zeker is dat Bijvelds *niet* gepakt is met een illegale restrictor, heb ik de topic-titel maar een beetje aangepast.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor David Westenbrink » wo feb 22, 2006 12:45

Valt me wel op dat Bijvelds altijd netjes in een persbericht glashard ontkent.... en de beschuldigende partij nooit netjes in een persbericht verteld wat er aan de hand is....
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Wolter » wo feb 22, 2006 12:46

Als iedereen voor zich gewoon even gaat turven over ieder dubieus geval, dan kan iedereen voor zichzelf wel een conclusie maken. Ik kan hem niet beschuldigen, want ik heb geen restictor gezien (of wat dan ook), ik kan alleen zeggen dat er steeds iets is...
Vind het van Jasper vd Heuvel wel een knappe actie. Je mag rustig iets zeggen als er dingen niet kloppen.. en Jasper vd Heuvel zal niet zo snel iets zeggen als hij het niet helemaal zeker weet. (denk ik, want om zoiets naar buiten te brengen krijg je veel gedoe over je heen.)
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Biturbo » wo feb 22, 2006 13:01

Natuurlijk mag iemand iets naar buiten brengen, maar doe het dan wel netjes. Niet op deze manier.

Juist in Belgie waar ze al jarenlang de pest hebben aan Bijvelds speelt Jasper even voor klikspaan (zo komt het over in de pers) en rijd zelf opeens in een N4 de sterren van de hemel tegen A8/WRC a la Bijvelds.
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor StevenK » wo feb 22, 2006 13:14

Hier: http://pitstoptv.belbone.be/forum/showp ... stcount=55 heeft Peter Baert geschreven waarom hij het bericht heeft geplaatst.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor StevenK » wo feb 22, 2006 13:15

Biturbo schreef:Natuurlijk mag iemand iets naar buiten brengen, maar doe het dan wel netjes. Niet op deze manier.

Hoe dan wel ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Biturbo » wo feb 22, 2006 13:21

Zoals alle andere bezwaren worden aangekaart? Via de officele wegen?

Nogmaals; ik vind het zeer vreemd dat iemand juist in Belgie (het hol van de leeuw voor Bijvelds) met 4 turbo's op te proppen komt.

- Waarom in Belgie?
- Hoe komt hij aan die turbo's?
- Waarom Jasper die zelf ook niet helemaal vrij is van verdenkingen (stroomverdeler GTR?)
- enz enz enz
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor StevenK » wo feb 22, 2006 13:29

Biturbo schreef:Zoals alle andere bezwaren worden aangekaart? Via de officele wegen?

Dit is juist de manier waarop dit soort bezwaren aangekaart worden. Protesten zijn helemaal niet effectief, omdat je als deelnemer niet kunt bepalen hoe of wanneer er gecontroleerd wordt.
- Hoe komt hij aan die turbo's?

Vraag 't eens aan Jasper of Gert. Die hebben daar geen geheimen over.
- Waarom Jasper die zelf ook niet helemaal vrij is van verdenkingen (stroomverdeler GTR?)
- enz enz enz

Jasper en Evert (en hun navigatoren) waren er toen van overtuigd dat wat zij deden niet verboden was. Kort na die wedstrijd had ik nog een verbaasde Sander aan de lijn, die echt oprecht niet wist dat er een regel overtreden was.

En eerlijk gezegd vind ik iets niet-reglementairs om een kapotte auto te repareren toch echt van een andere orde dan methodes om veel vermogen te winnen door het omzeilen van een regel die juist bedoeld is om het vermogen te beperken.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron