Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Corne schreef:gisissi schreef:Is b.v. een top n3 ( CTR/Ragnotti ) in staat om 0 - 100 Km/h binnen 5 seconden af te ronden. En hoeveel sneller is een groep A in dat geval?
Dat lijkt me niet, een wrc doet er zo'n 4 seconden over..
(hoe ik dat weet, 2 jaar geleden op corsica met de virtual spectator lieten ze dat zien, geloof dat de ford de snelste was met iets boven de 4 seconden)
Corne schreef:gisissi schreef:Is b.v. een top n3 ( CTR/Ragnotti ) in staat om 0 - 100 Km/h binnen 5 seconden af te ronden. En hoeveel sneller is een groep A in dat geval?
Dat lijkt me niet, een wrc doet er zo'n 4 seconden over..
(hoe ik dat weet, 2 jaar geleden op corsica met de virtual spectator lieten ze dat zien, geloof dat de ford de snelste was met iets boven de 4 seconden)
kraats schreef:Eigenlijk is het heel simpel, het acceleratie vermogen van welke auto dan ook is afhankelijk van de overbrengingsverhouding, motorkoppel, toerentallen en bijvoorbeeld onder andere de eindoverbrenging.
kraats schreef:Zo zou je het zelf ook gewoon uit kunnen rekenen.
Je kunt niet zeggen wat er beter accelereerd bij het één of het andere type auto.
Ooit sleutelde ik aan een escort Cossie waarvoor er voor de zeven versnellingsbak een eindoverbrenging verkrijgbaar was die een top haalde van 298Km/u. Die werden gebruikt op het circuit. Maar er was ook een hele korte verhouding waarmee de ford de 200 niet haalde, het verschil in acceleratie hoeft men aan niemand uit te leggen.
stefanjonas schreef:
groep N kan ook wel, verschil in vermogen tussen rally en straat auto is niet zo heel groot, dus misschien binnen groep n regels wel mogelijk die 20 pk er extra uit te halen. (maar daar ben ik niet zo goed in thuis)
en dan de factor gewicht nog, rallyauto is gestript, wel een rolkooi, maar uiteindelijk wat minder gewicht als de straatauto denk ik.
als je kijkt naar de straatauto en de rallyauto dan is de rallyvariant nog niet zo heel veel sneller, het gewichts/pk voordeel van de rallyauto is misschien al voldoende voor de extra snelheid...
en misschien lijkt het gewoon niet zo snel omdat deze auto niet zo snel klinkt als de clio S1600 van de Winkel, en wat hoger is dus gwoon minder snel/sportief oogt.
stefanjonas schreef:En wat die clio betreft, Renault Clio Sport 2,0 16V, de straatvariant van de Clio N3: 1000kg, 182pk, 0-100 in 7,2 sec, en een top van 222kmh.
stefanjonas schreef:Dat van die restrictor wist ik niet, wat is dat precies? welke regels gelden er voor, en wanneer?
kan iemand dat mij uitleggen? ik ben sowieso niet goed thuis in de regels die wat minder bekend zijn als redelijk bekend...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten