Nieuwe BMW 325i Challenge

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » do nov 10, 2005 8:16

Yep, ik had wat grotere filmpjes ook wel aardig gevonden; zit hier op een 1400 x 1050 scherm te kijken en dan heb je bijna een loep nodig :)

Voor de rest: ziet er super uit ! Iemand een Evo kopen ? Met deze auto's in het veld lijkt kijken me leuker dan rijden !
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Filppjes

Berichtdoor Stig » do nov 10, 2005 8:18

Zal deze week resolutie aanpassen en meerdere filmpjes plaatsen. Heb nog aantal uren aan materiaal..
Stig
 

Berichtdoor kraats » vr nov 11, 2005 18:31

Hmm,lijkt me een geweldige cup om aan deel te nemen...
Als deze cup niet gaat slagen, slaagt er nooit meer wat, naar mijn mening.

Ik denk dat het totale plaatje er goed uit ziet. En relatief goed te betalen.
Nu maar hopen dat de, nog reglementair vast te leggen, banden een goede keus worden voor het betere (controleerbare) spektakel.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor erikjan » vr nov 11, 2005 21:21

bij mijn weten rijdt er in Duitsland een BMW rally-cup op Vredestein Quatrac 195/65 R15 Reinforced.....
Laatst bijgewerkt door erikjan op vr nov 11, 2005 21:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor erikjan » vr nov 11, 2005 21:26

Vredestein unterstützt beliebten Youngtimer-Cup


Ein nationaler Cup mit älteren, aber trotzdem äußerst sportlichen BMW 318is-Fahrzeugen erfreut sich seit mittlerweile zwei Jahren großer Beliebtheit innerhalb der nationalen Rallyeszene.

Vredestein unterstützt die umfangreichen Aktivitäten der zahlreichen BMW-Youngtimer und ist stolz auf deren engagierte Rallyeeinsätze sowie auf eine große mediale Berichterstattung, die diesem besonderen Motorsport an seiner Basis bislang zuteil wurde.

Das Grundkonzept dieser Serie ist relativ schnell erklärt: Das Rallyefahrzeug, oftmals ein gebrauchter BMW 318is der E30-Reihe ist recht günstig erhältlich. Alle Cup-Autos sind fast identisch aufgebaut und unterscheiden sich häufig nur in kleinen Details. Neben den aufwendigen Sicherheitseinrichtungen sind nur bestimmte Modifikationen wie beispielsweise am Motor, der Kupplung und dem Fahrwerk erlaubt. Die Steuergeräte der Motoren sind identisch und werden ständig von der Cup-Organisation überwacht. Außerdem finden regelmäßig Termine auf einem Leistungsprüfstand statt, bei denen sich bislang eine bemerkenswerte Leistungsdichte herausstellte: Dabei wurden jeweils zwischen 103 und 105 Kilowatt gemessen. Das Gewicht der BMW-Youngtimer pendelte sich in der Vergangenheit etwa bei 1095 Kilogramm ein.


Es ist sehr erfreulich, dass auf ausgeprägte Fairness unter den IG 318is-Mitgliedern sehr viel Wert gelegt wird. So wurde unter anderem in der umfangreichen Satzung festgeschrieben, dass sich jeder Fahrer dazu verpflichtet, seinen Autoschlüssel jederzeit für eine eventuelle Kontrolle an andere IG- Teilnehmer und Kontrahenten herauszugeben.



Doch der besondere Clou für die große Schar der Zuschauer und IG 318is-Freunde ist ein ganz anderer: Es wird das ganze Jahr auf einheitlichen Vredestein- Reifen gefahren! „Wir haben ausgiebig verschiedene Reifenfabrikate beim Querfahren und in wilden Drifts getestet und uns danach für den Vredestein Quatrac 2 in der Größe 195/65 R15 95 T RF entschieden“, erklärt Cup-Organisator Andreas Gerst, der lange Jahre in der Deutschen Ralllyemeisterschaft mit einem Skoda Kitcar für Furore sorgte. „Das Profil des Quatrac 2 bietet vor allem auf losem Untergrund viel Grip und die stärkeren Flanken der Kleintransporterversion verfügen über größere Seitenstabilität als herkömmliche Serienreifen“. Teure Rallyereifen scheiden im BMW 318is-Cup somit als Kostenverursacher von vornherein aus.






Gefahren wird mit den sportlichen 3er BMWs der ersten Stunde überall dort, wo es Spaß macht und die Einsatzkosten nicht zu hoch sind. Deshalb kommen überwiegend nationale Rallyes mit möglichst hohem Schotteranteil in Frage. „ .... damit die Fuhre richtig quer geht, der Copilot mehr aus dem Seitenfenster als durch die Frontscheibe hindurchsieht und auf losem Untergrund der Hecktriebler spektakulär über die Piste tanzt,“ so nochmals Andreas Gerst mit leuchtenden Augen.





Für die Saison des kommenden Jahres 2005 stehen folgende Cup – Läufe bislang fest


12. Februar 2005 - Taunus Rallye

23. April 2005 - Gravelland Rallye in Franken

07. Mai 2005 - Rallye Wallhalla

20. August 2005 - Rallye Blankenheim

24. September 2005 - Rallye Koblenz

15. Oktober 2005 - Rallye Siegerland
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Campos » za nov 12, 2005 14:44

In Hengelo werd gereden op een 'nieuw' (budget) merk; Indy Sport banden. Deze worden nog geëvalueerd, aangezien ze iets te veel grip gaven :D
Maar wellicht dat met bandenspanning nog e.e.a. aangepast kan worden.
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

filmpjes op site

Berichtdoor Stig » za nov 12, 2005 21:45

Bentelo III in hogere resolutie staat op de site
Stig
 

Berichtdoor erikjan » wo jan 04, 2006 21:50

Toch prettig om te lezen in de pas geopende nieuwsrubriek van deze site:

behalve Maaskant jr. gaat ook Maaskant sr. in 2006 deelnemen in de 325 Cup :D
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Re: filmpjes op site

Berichtdoor ExTaxi » do jan 05, 2006 23:55

Stig schreef:Bentelo III in hogere resolutie staat op de site


wat een rust in de auto! Super!
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Berichtdoor SylviaVisser » vr jan 06, 2006 10:41

Ja , zeker Dick, maar deze proef kon dat ook prima.
Ik word nu ook nieuwsgierig naar andere onboard beelden op andere proeven van dit duo....
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Beelden

Berichtdoor Stig » vr jan 06, 2006 10:46

Zal proberen om meer beelden op de site te plaatsen. Boldershoek bijvoorbeeld in zijn geheel, met de beelden achteruit de auto.

Het gaat trouwens redelijk aardig met de aanmeldingen, deze blijven komen. Ik denk dat we de een van de meest competitieve rallyklasse krijgen in de vorm van de 325ichallenge met een hoog nivo rijders
Stig
 

Berichtdoor Eric B » ma jan 09, 2006 0:04

Nou trap is af met wat namen.......
of is dat niet de bedoeling :?: ,,,,,,,weet er 2 maar hou me nog maar ff op de vlakte 8)
Eric B
 
Berichten: 131
Geregistreerd: wo jun 19, 2002 0:09

Berichtdoor cellie » ma jan 09, 2006 12:55

Eric B schreef:Nou trap is af met wat namen.......
of is dat niet de bedoeling :?: ,,,,,,,weet er 2 maar hou me nog maar ff op de vlakte 8)

ik weet er ook nog een paar?
(hebben er het wel een donderdag wel over) :wink:
cellie
 
Berichten: 307
Geregistreerd: zo jun 12, 2005 20:35
Woonplaats: andel

Berichtdoor Campos » ma jan 09, 2006 12:57

Eric B schreef:Nou trap is af met wat namen.......
of is dat niet de bedoeling :?: ,,,,,,,weet er 2 maar hou me nog maar ff op de vlakte 8)

Als het goed is weet je er al 4 van de... ;)
Of je moet de site niet goed gevolgd hebben :D
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Wout de Klerk » ma jan 09, 2006 16:59

Eric B schreef:Nou trap is af met wat namen.......
of is dat niet de bedoeling :?: ,,,,,,,weet er 2 maar hou me nog maar ff op de vlakte 8)


maaskant,
Avatar gebruiker
Wout de Klerk
 
Berichten: 614
Geregistreerd: di okt 19, 2004 12:52

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten