Nieuwe BMW 325i Challenge

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Nieuwe BMW 325i Challenge

Berichtdoor Stig » vr nov 04, 2005 23:36

vanaf vandaag is de site actief. Mark Maaskant zal komende zondag in de Euregio het publiek vermaken met een dwarse rijstijl. Toegangelijke competitie voor beginners en gevordenden tegen een zeer betaalbare prijs.

Graag jullie reactie!

Dennis Masselink
Stig
 

Berichtdoor erikjan » vr nov 04, 2005 23:38

Al het dwarse spul is van harte welkom :wink:


dat wordt dus weer genieten zondag a.s.
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor StevenK » za nov 05, 2005 8:47

Gezien het spektakel wat met de Nord Cargo BMW neergezet wordt, lijkt mij ook deze cup van harte welkom !

Op de site wordt wel gesproken van huren en/of kopen, maar bedragen staan er niet bij ?

Dat zal toch één van de eerste dingen zijn waar naar gevraagd wordt.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Aart » za nov 05, 2005 18:51

Op marktplaats staan er een aantal te koop, weliswaar circuitauto's voor de ZomerAvondCompetitie.

Voor zo'n 3 a 4000 euro heb je er een.
Avatar gebruiker
Aart
 
Berichten: 772
Geregistreerd: za jan 26, 2002 0:42

Berichtdoor ExTaxi » ma nov 07, 2005 8:33

Nou Mark ging lekker hoor! Kom maar op met die 325i's volgend jaar!
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Berichtdoor Turboboost » ma nov 07, 2005 9:18

Geweldig initiatief natuurlijk :!: Ik vraag me wel af hoe veel cups er daadwerkelijk in 2006 van start zullen gaan. Van mij mogen ze allemaal, maar of het haalbare kaart is?

Ik hoop niet dat we cups krijgen met maar 4 deelnemers aan de start. :(

Ik denk dat deze Challenge trouwens een goede kans van slagen heeft.
Maar zoals Steven al aangaf: "wat kost het?" is wel 1 van de eerste vragen waar we graag een antwoord op zien. :)
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Campos » ma nov 07, 2005 12:58

Turboboost schreef:Geweldig initiatief natuurlijk :!: Ik vraag me wel af hoe veel cups er daadwerkelijk in 2006 van start zullen gaan. Van mij mogen ze allemaal, maar of het haalbare kaart is?

Ik hoop niet dat we cups krijgen met maar 4 deelnemers aan de start. :(

Ik denk dat deze Challenge trouwens een goede kans van slagen heeft.
Maar zoals Steven al aangaf: "wat kost het?" is wel 1 van de eerste vragen waar we graag een antwoord op zien. :)

Ga er maar vanuit dat deze cup gewoon doorgaat, zo ver zijn de plannen en de uitwerking daarvan al wel!

M.b.t. de kosten; er wordt op dit moment berekend wat een auto door Molenaar gebouwd gaat kosten. Voor zelfbouw kun je zelf al wel een berekening maken.

De Euregio was een soort van testwedstrijd hoe een standaard 'drift' 325i zich op de rallyproeven zou houden. Ik heb begrepen dat er qua onderstel en grip (deze was wellicht zelfs iets te veel) nog wat kleine aanpassingen te doen zijn.

De kosten (en dit is even naar eigen inzicht) zijn natuurlijk afhankelijk van hoe je de auto gaat opbouwen natuurlijk. Je kunt een circuit 325i van 3 à 4000 euro aanpassen naar rally (+/- 2000 erbij). Of je bouwt er 1 volledig opnieuw op, dan ben je altijd wat duurder uit natuurlijk. Op de site van sponsor Dutch Powertrading (.nl) staat al een concept overzicht van de kosten voor de onderdelen. Tel daarbij de aanschafprijs van een 325i (marktplaats.nl), reviseren van het motorblok, las- en spuitwerk en je hebt de prijs voor nieuwbouw.

Voordeel is dat vermogen en gewicht gekoppeld gaan worden; er komen eisen voor wat de verhouding moet zijn, dus 20.000 euro pompen in een dikke auto heeft geen zin. Een auto van €5.000 komt dan ook net zo goed mee als één van €20.000!
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor StevenK » ma nov 07, 2005 13:05

Campos schreef:Voordeel is dat vermogen en gewicht gekoppeld gaan worden; er komen eisen voor wat de verhouding moet zijn, dus 20.000 euro pompen in een dikke auto heeft geen zin. Een auto van €5.000 komt dan ook net zo goed mee als één van €20.000!

Dat gaat niet helemaal op: 1200 kg/200 pk gaat sneller dan 1080 kg/180 pk, omdat je vermogen niet alleen je gewicht, maar ook de bij beide auto's gelijke luchtweerstand te verwerken heeft.

En dat extra gewicht kun je dan weer gebruiken voor een veel stijver chassis, waardoor je effectief voor 20k toch een snellere auto hebt.

Eea is natuurlijk wel afhankelijk van de remmen..
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Werner » ma nov 07, 2005 14:44

Maar een lichtere auto gaat, gegeven de stijfheid, banden e.d. (voor academici en latinisten, ceteris paribus) toch harder door de bocht, wat het weer minder aantrekkelijk maakt om hem zwaarder te maken...
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor StevenK » ma nov 07, 2005 14:47

Werner schreef:Maar een lichtere auto gaat, gegeven de stijfheid,

Maar het is juist de stijfheid waar je met een lichte auto vaak op inlevert.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Campos » ma nov 07, 2005 18:00

StevenK schreef:
Werner schreef:Maar een lichtere auto gaat, gegeven de stijfheid,

Maar het is juist de stijfheid waar je met een lichte auto vaak op inlevert.

Ik doelde meer op het gebruikte materiaal bij de kooi en zaken als verwijderen van kit. Doorlassen en een goede kooi lijken me eigenlijk vanzelfsprekend als je met een dergelijke auto gaat rijden?

Natuurlijk kun je veel theoriën loslaten op hoeveel het zou schelen, ik denk persoonlijk dat het weinig uitmaakt op het moment dat er regels voor opbouw (van een motorblok) gesteld worden.
Het gaat dan om een auto die bijv. 10pk meer zou heeft door iets netter opbouwen/reviseren dan een ander, wat dan weer gecompenseerd wordt door iets meer gewicht.
Je zult geen verschillen van 50pk, of 200 kilo tegenkomen, dat is binnen de regels niet mogelijk.

Ik denk dat het een goede regel is om 'wildgroei' tegen te gaan en om relatief makkelijk te controleren of iedereen vergelijkbaar is.
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Net Dennis Masselink aan de tel gehad.

Berichtdoor johanschop » di nov 08, 2005 20:32

De 325I cup lijkt me zeer gaaf.

Nu op zoek naar onderdelen en sponsoren.

Maar eerst mijn Eclipse verkopen.

Dus als iemand nog intresse heeft in een Opknapper Eclipse D22a neem dan even contact op.

Gr johan
Avatar gebruiker
johanschop
 
Berichten: 464
Geregistreerd: wo mei 12, 2004 21:14
Woonplaats: Lemmer

Re: Net Dennis Masselink aan de tel gehad.

Berichtdoor Berto » di nov 08, 2005 23:01

johanschop schreef:De 325I cup lijkt me zeer gaaf.


Gr johan


Lijkt me het projekt van Jan Nijhof wel net zo leuk, al ben je daar wel meer budget voor nodig.

Ach, eigenlijk is het allemaal leuk, als het maar RWD is. :D :D
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Filmpjes

Berichtdoor Stig » do nov 10, 2005 1:24

De eerste filmpjes staan op de 325ichallenge site. Wordt vervolgd..
Stig
 

Berichtdoor johanschop » do nov 10, 2005 7:29

mooie filmpjes.

Maar ik geef wel een aantal tips.

Probeer de filmpjes iets groter te maken, en wat meer geluid van de auto in plaats van navi.

Maar voor de rest ziet er goed en snel uit.


Met vriendelijke groet,
Johan
Avatar gebruiker
johanschop
 
Berichten: 464
Geregistreerd: wo mei 12, 2004 21:14
Woonplaats: Lemmer

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten