Turboboost schreef:Geweldig initiatief natuurlijk
Ik vraag me wel af hoe veel cups er daadwerkelijk in 2006 van start zullen gaan. Van mij mogen ze allemaal, maar of het haalbare kaart is?
Ik hoop niet dat we cups krijgen met maar 4 deelnemers aan de start.
Ik denk dat deze Challenge trouwens een goede kans van slagen heeft.
Maar zoals Steven al aangaf: "wat kost het?" is wel 1 van de eerste vragen waar we graag een antwoord op zien.
Ga er maar vanuit dat deze cup gewoon doorgaat, zo ver zijn de plannen en de uitwerking daarvan al wel!
M.b.t. de kosten; er wordt op dit moment berekend wat een auto door Molenaar gebouwd gaat kosten. Voor zelfbouw kun je zelf al wel een berekening maken.
De Euregio was een soort van testwedstrijd hoe een standaard 'drift' 325i zich op de rallyproeven zou houden. Ik heb begrepen dat er qua onderstel en grip (deze was wellicht zelfs iets te veel) nog wat kleine aanpassingen te doen zijn.
De kosten (en dit is even naar eigen inzicht) zijn natuurlijk afhankelijk van hoe je de auto gaat opbouwen natuurlijk. Je kunt een circuit 325i van 3 à 4000 euro aanpassen naar rally (+/- 2000 erbij). Of je bouwt er 1 volledig opnieuw op, dan ben je altijd wat duurder uit natuurlijk. Op de site van sponsor Dutch Powertrading (.nl) staat al een concept overzicht van de kosten voor de onderdelen. Tel daarbij de aanschafprijs van een 325i (marktplaats.nl), reviseren van het motorblok, las- en spuitwerk en je hebt de prijs voor nieuwbouw.
Voordeel is dat vermogen en gewicht gekoppeld gaan worden; er komen eisen voor wat de verhouding moet zijn, dus 20.000 euro pompen in een dikke auto heeft geen zin. Een auto van €5.000 komt dan ook net zo goed mee als één van €20.000!