Nieuwe BMW 325i Challenge

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Veiligheid

Berichtdoor Stig » wo jan 11, 2006 22:18

Standaardbanden zijn veiliger, in sommige landen is het inschrijfgeld zelfs lager bij gebruik van standaardbanden aangezien de verzekeringspremie omlaag kan.
Stig
 

Berichtdoor Boefke » wo jan 11, 2006 22:29

Eric B schreef:
Wolter schreef:
Campos schreef:
Eric B schreef:Nou trap is af met wat namen.......
of is dat niet de bedoeling :?: ,,,,,,,weet er 2 maar hou me nog maar ff op de vlakte 8)

Als het goed is weet je er al 4 van de... ;)
Of je moet de site niet goed gevolgd hebben :D

Ik weet er al 5 :wink:


Kijk eens aan dan weten "we" er al 11...............
of weten we allemaal dezelfde :lol: :lol: :lol: :lol: ,
Maar idd ik heb de site niet gevolgd dus ik blijf bij 2 stuks.

@ Cellie,hebben we donderdag BIER in het bussie?? :mrgreen: :mrgreen:


hey Brinksma als je een keer van huis mag moet je er niet gelijk een zuip party van maken :lol: :lol:
Boefke
 
Berichten: 37
Geregistreerd: ma dec 05, 2005 19:47
Woonplaats: Brakel

Berichtdoor Campos » wo jan 11, 2006 22:48

Jaccoooo schreef:Een stoere bikkel in een gele Ascona,hij had wel gelijk vind ik,want in een links of rechts 1 met bomen langs de kant(en die stonden er genoeg rond Hardenberg) kun je nooit teveel grip hebben,in een haakse bocht is wat minder grip natuurlijk feest!!!

Voordat je een bocht in gaat weet je hoeveel grip je met de banden/auto hebt en weet je dus hoe hard je er doorheen kan. Meer grip door rallybanden betekent alleen hoeveel sneller je er door kan...
En wat anders, wat denkt die gele Ascona piloot er van als onder die bomen opeens een beetje water ligt? Of als het vlak voor de proef opeens begint te regenen? Waar rijd je dan liever op?

Een reden die je wel aan zou kunnen dragen is dat de wangen minder hard zijn dan bij een rallyband en je zo wat minder gevoel hebt met de auto.
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Jaccoooo » do jan 12, 2006 21:03

Ik had het over mijn eerste sprint toen wist ik nog niet zoveel,alleen dat ik heelhuids de finish wilde halen,en dan neem ik advies van een ervaren rijder graag aan.(die bikkel had trouwens weleens genavigeerd in een WRC)maar dit begint op een discussie over banden uittelopen en daar gaat dit onderwerp niet over.

Om weer terug te keren naar het onderwerp.Wat waren de tijden van Maaskant in de Euregio??hij was voorrijder maar iemand heeft dit vast wel geklokt.ik weet dat het vooral om het spektakel ging maar dwarsgaan word pas echt spektaculair als het ook nog hard gaat.
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Wolter » do jan 12, 2006 21:26

Jaccoooo schreef:Om weer terug te keren naar het onderwerp.Wat waren de tijden van Maaskant in de Euregio??hij was voorrijder maar iemand heeft dit vast wel geklokt.ik weet dat het vooral om het spektakel ging maar dwarsgaan word pas echt spektaculair als het ook nog hard gaat.

Het gaat inderdaad over banden, maar wel banden die gebruikt gaan worden in de 325i Challenge. Ik denk dat het wel degelijk thuis mag horen in dit topic.

En als ik me niet vergis zei Dennis Masselink tegen mij dat er een 27e of 28e tijd mee was gereden? (correct me als ik het verkeerd verstond :wink: )
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor erikjan » do jan 12, 2006 21:55

het lijkt me inderdaad logisch dat we 't in dit topic ook nog over de banden van de 325 blijven praten :wink:



Afbeelding
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Wolter » wo feb 01, 2006 12:49

Zo.. mijn plannen voor 2006 zijn rond.

Ik ga dit jaar bij Marcel Borkent in de 325i challenge navigeren. Zal voor mij een leerjaar worden en we hopen dat we heel veel plezier zullen hebben.
Daarnaast heb ik me op aanraden van Pierre Krieger en Simone Krieger ingeschreven voor Knaf Talent First. Ik ben benieuwd wat het gaat worden, niet geschoten is tenslotte altijd mis. :wink:
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Maple » wo feb 01, 2006 13:51

Leuk nieuws voor je Wolter! Naar mijn mening is een cup een hele goede manier om de eerste ervaringen op te doen. Iedereen zal bereid zijn (indien nodig) om je een handje te helpen.

Veel succes en vooral plezier! u2 Marcel
Maple
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr okt 22, 2004 19:10
Woonplaats: Ede

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten