Rookie of the Year 2005

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Campos » vr nov 25, 2005 18:32

kraats schreef:
Wout de Klerk schreef:Marco Schapers, BHV sprint, Amsterdam, en dan de tweede plaats N3 weten te pakken in de Euregio ( toch Kraats ? )

daar heb je immers een Renault of een Honda voor nodig.

Daar zou ik niet te zeker van zijn! Let maar op komend seizoen.. ;) ;)
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor kraats » vr nov 25, 2005 19:09

Campos schreef:
kraats schreef:
Wout de Klerk schreef:Marco Schapers, BHV sprint, Amsterdam, en dan de tweede plaats N3 weten te pakken in de Euregio ( toch Kraats ? )

daar heb je immers een Renault of een Honda voor nodig.

Daar zou ik niet te zeker van zijn! Let maar op komend seizoen.. ;) ;)


Ik ben nooit ergens zeker van... :lol:
Maar ik kan me niet voorstellen dat er een auto is met een N3 homologatie die verder gaat dan die van de Clio Ragnotti of de Honda Civic. En dat bepaald in de N3 voor het grootste deel de toptijden. Denk maar niet dat je met een astra N3 of een Peugeot N3 bij die gasten in de buurt kunt blijven, en het spul heel te houden. Ik heb het dan wel over auto's die aan de homologatie voldoen.
Maar je mag me best wijzer maken, hoor! Ik heb dat trouwens het liefst. :lol:
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor StevenK » vr nov 25, 2005 19:40

kraats schreef:
Campos schreef:
kraats schreef:
Wout de Klerk schreef:Marco Schapers, BHV sprint, Amsterdam, en dan de tweede plaats N3 weten te pakken in de Euregio ( toch Kraats ? )

daar heb je immers een Renault of een Honda voor nodig.

Daar zou ik niet te zeker van zijn! Let maar op komend seizoen.. ;) ;)


Ik ben nooit ergens zeker van... :lol:
Maar ik kan me niet voorstellen dat er een auto is met een N3 homologatie die verder gaat dan die van de Clio Ragnotti of de Honda Civic. En dat bepaald in de N3 voor het grootste deel de toptijden. Denk maar niet dat je met een astra N3 of een Peugeot N3 bij die gasten in de buurt kunt blijven, en het spul heel te houden. Ik heb het dan wel over auto's die aan de homologatie voldoen.
Maar je mag me best wijzer maken, hoor! Ik heb dat trouwens het liefst. :lol:

De vraag is vooral wat er vanaf 1/1 gehomologeerd gaat worden. Op zich biedt de clio niet echt een bijzondere homologatie en de mogelijkheden met de motor zijn zelfs heel beperkt omdat op de flowbank heel goed te zien is dat de kop veel meer kan, het in- en uitlaatspruitstuk de beperkende faktoren zijn, maar het is het geheel van die auto dat hem een heel goede auto maakt. Er zijn grN homologaties waar veel meer in gehomologeerd is.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Martijn_Braat » vr nov 25, 2005 21:28

In Ieper dit jaar kon Melissa Debackere met de 206RC goed het tempo bijhouden van Vanneste in de fabrieks Ragnotti.
Ook een Astra Opc is bijhoorlijk snel te maken als je naar de tijden van Frank Schroder kijkt in België.

overigens staat de full spec 206 van Debackere nu te koop. (echter wel voor bijna een halve ton)

en toch geloof ik er geen klap van (Steven) dat Princen die tijden kan rijden met minder dan 190pk.

om even terug te keren bij het topic. Ben ik overigens een rookie? heb in 1993 drie wedstrijden genavigeerd en vervolgens pas in Hulst 2004 mijn rijdersdebuut gemaakt. Wat zijn de criteria voor een rookie? lijkt mij een debuut in 2005 en de criteria voor "of the year"zouden spetterende prestaties moeten zijn die ik door geen enkele rookie geleverd heb zien worden.

groetjes, Martijn Braat
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

Berichtdoor StevenK » vr nov 25, 2005 21:47

Toivonen schreef:en toch geloof ik er geen klap van (Steven) dat Princen die tijden kan rijden met minder dan 190pk.

Tja, dat heb je altijd, zodra mensen snel zijn, wordt aan hun legaliteit getwijfeld. Ik weet in ieder geval zeker dat de auto van Princen een volledig legale motor heeft. De exacte woorden van zijn tuner (maar overigens ook van de andere Belgische Renault tuners): 'reken op 185 pk/235Nm. Wil je meer, dan moet je aan de andere kant van het reglement gaan zitten.

En het is juist dat hoge koppel, over een breed toerengebied, dat de motor van de Clio zo fijn maakt.

Het is niet voor niets dat de laatste versie van de Clio op papier 10 en in de praktijk 15 pk wint met juist andere in- en uitlaatspruitstukken.
om even terug te keren bij het topic. Ben ik overigens een rookie? heb in 1993 drie wedstrijden genavigeerd en vervolgens pas in Hulst 2004 mijn rijdersdebuut gemaakt. Wat zijn de criteria voor een rookie? lijkt mij een debuut in 2005 en de criteria voor "of the year"zouden spetterende prestaties moeten zijn die ik door geen enkele rookie geleverd heb zien worden.

Ja, volgens mij ben jij dan ook een rookie, want er wordt afaik gekeken naar alle rijders die in 2004 en 2005 begonnen zijn met rijden.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Campos » za nov 26, 2005 0:28

kraats schreef:Ik ben nooit ergens zeker van... :lol:
Maar ik kan me niet voorstellen dat er een auto is met een N3 homologatie die verder gaat dan die van de Clio Ragnotti of de Honda Civic. En dat bepaald in de N3 voor het grootste deel de toptijden. Denk maar niet dat je met een astra N3 of een Peugeot N3 bij die gasten in de buurt kunt blijven, en het spul heel te houden. Ik heb het dan wel over auto's die aan de homologatie voldoen.
Maar je mag me best wijzer maken, hoor! Ik heb dat trouwens het liefst. :lol:

Ik zou niet durven.. ;)

Maar... ik ben wel eigenwijs :D :wink:
Ik heb in Almere staan kijken naar Eddie Borgers die daar 2e N3 wordt in een Astra, voor Piepers. Goed, wel op een minuut van Heutink, maar als je naar de tijden kijkt is het niet zo dat hij constant hetzelfde verliest; Eddie rijdt minder constant en is af en toe een stuk langzamer, maar ook soms even snel of sneller dan Heutink.

Ben nog even gaan zoeken naar tijden die je (een beetje) met elkaar mag vergelijken; die van de Roosendaal rallysprint en etappe 2 van de BHV rally:
Code: Selecteer alles
           Heutink Borgers
Wouws. 1   8:50    8:57
Steen. 1   6:08    6:13
Borch. 1   4:43    4:43
Wouws. 2   9:00    8:59
Steen. 2   6:07    6:08
Borch. 2   4:43    4:41


Natuurlijk zit er ook nog een variabele rijder/navigator in de wagen en zal in de basis een Clio best sneller zijn, maar ik denk dat je toch kan stellen dat je met een andere N3 wel bij die gasten in de buurt kan blijven. Dus moet dat ook kunnen met vergelijkbare andere merken/types.
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Wout de Klerk » za nov 26, 2005 11:31

Campos schreef:
kraats schreef:de Clio Ragnotti of de Honda Civic. En dat bepaald in de N3 voor het grootste deel de toptijden. Denk maar niet dat je met een astra N3 of een Peugeot N3 bij die gasten in de buurt kunt blijven, en het spul heel te houden. Ik heb het dan wel over auto's die aan de homologatie voldoen.
Maar je mag me best wijzer maken, hoor! Ik heb dat trouwens het liefst. :lol:

Ik zou niet durven.. ;)

Maar... ik ben wel eigenwijs :D :wink:
Ik heb in Almere staan kijken naar Eddie Borgers die daar 2e N3 wordt in een Astra, voor Piepers. Goed, wel op een minuut van Heutink, maar als je naar de tijden kijkt is het niet zo dat hij constant hetzelfde verliest; Eddie rijdt minder constant en is af en toe een stuk langzamer, maar ook soms even snel of sneller dan Heutink.

Ben nog even gaan zoeken naar tijden die je (een beetje) met elkaar mag vergelijken; die van de Roosendaal rallysprint en etappe 2 van de BHV rally:
Code: Selecteer alles
           Heutink Borgers
Wouws. 1   8:50    8:57
Steen. 1   6:08    6:13
Borch. 1   4:43    4:43
Wouws. 2   9:00    8:59
Steen. 2   6:07    6:08
Borch. 2   4:43    4:41


Natuurlijk zit er ook nog een variabele rijder/navigator in de wagen en zal in de basis een Clio best sneller zijn, maar ik denk dat je toch kan stellen dat je met een andere N3 wel bij die gasten in de buurt kan blijven. Dus moet dat ook kunnen met vergelijkbare andere merken/types.


Ik denk dat een Civic met Clio kwaliteit onverslaanbaar is, maar vergis je niet in een Astra, wij reden in 2004 in de Zuiderzee met een nagenoeg straat Astra, alleen kooi gordel en stoelen waren zo'n beetje de rallyaanpassing, we reden zelfs op keiharde banden, en daarmee hadden we, als we niet 1 keer normtijd en 1 keer langdurig stil hadden gestaan, mogelijk de N3 kunnen winnen, dus voor Piepers ( peugeot ) en Kuitert ( clio ).
Avatar gebruiker
Wout de Klerk
 
Berichten: 614
Geregistreerd: di okt 19, 2004 12:52

Berichtdoor kraats » za nov 26, 2005 12:19

Campos schreef:
kraats schreef:Ik ben nooit ergens zeker van... :lol:
Maar ik kan me niet voorstellen dat er een auto is met een N3 homologatie die verder gaat dan die van de Clio Ragnotti of de Honda Civic. En dat bepaald in de N3 voor het grootste deel de toptijden. Denk maar niet dat je met een astra N3 of een Peugeot N3 bij die gasten in de buurt kunt blijven, en het spul heel te houden. Ik heb het dan wel over auto's die aan de homologatie voldoen.
Maar je mag me best wijzer maken, hoor! Ik heb dat trouwens het liefst. :lol:

Ik zou niet durven.. ;)

Maar... ik ben wel eigenwijs :D :wink:
Ik heb in Almere staan kijken naar Eddie Borgers die daar 2e N3 wordt in een Astra, voor Piepers. Goed, wel op een minuut van Heutink, maar als je naar de tijden kijkt is het niet zo dat hij constant hetzelfde verliest; Eddie rijdt minder constant en is af en toe een stuk langzamer, maar ook soms even snel of sneller dan Heutink.

Ben nog even gaan zoeken naar tijden die je (een beetje) met elkaar mag vergelijken; die van de Roosendaal rallysprint en etappe 2 van de BHV rally:
Code: Selecteer alles
           Heutink Borgers
Wouws. 1   8:50    8:57
Steen. 1   6:08    6:13
Borch. 1   4:43    4:43
Wouws. 2   9:00    8:59
Steen. 2   6:07    6:08
Borch. 2   4:43    4:41


Natuurlijk zit er ook nog een variabele rijder/navigator in de wagen en zal in de basis een Clio best sneller zijn, maar ik denk dat je toch kan stellen dat je met een andere N3 wel bij die gasten in de buurt kan blijven. Dus moet dat ook kunnen met vergelijkbare andere merken/types.


Ja uitschieters en uitzonderingen hou je altijd, maar je moet wel goed lezen wat ik schrijf....

En dan nog: Borgers wint dan 3 seconden, maar veliest er 14. En dan heb je het over tijden die bij elkaar in de buurt zitten..... En dan wil ik het verschil wel eens zien over een heel seizoen, kortom een lachwekkend vergelijk.
Laatst bijgewerkt door kraats op za nov 26, 2005 12:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor kraats » za nov 26, 2005 12:21

Ik denk dat een Civic met Clio kwaliteit onverslaanbaar is, maar vergis je niet in een Astra, wij reden in 2004 in de Zuiderzee met een nagenoeg straat Astra, alleen kooi gordel en stoelen waren zo'n beetje de rallyaanpassing, we reden zelfs op keiharde banden, en daarmee hadden we, als we niet 1 keer normtijd en 1 keer langdurig stil hadden gestaan, mogelijk de N3 kunnen winnen, dus voor Piepers ( peugeot ) en Kuitert ( clio ).
============
Blijkt toch maar weer dat het weer niet gelukt is.....
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor Wout de Klerk » za nov 26, 2005 14:25

kraats schreef:Ik denk dat een Civic met Clio kwaliteit onverslaanbaar is, maar vergis je niet in een Astra, wij reden in 2004 in de Zuiderzee met een nagenoeg straat Astra, alleen kooi gordel en stoelen waren zo'n beetje de rallyaanpassing, we reden zelfs op keiharde banden, en daarmee hadden we, als we niet 1 keer normtijd en 1 keer langdurig stil hadden gestaan, mogelijk de N3 kunnen winnen, dus voor Piepers ( peugeot ) en Kuitert ( clio ).
============
Blijkt toch maar weer dat het weer niet gelukt is.....


Hadden we een auto met wegligging ( bijv. die van Eddie ), en had Gert-Jan geluisterd, met 2 vingers ......
Avatar gebruiker
Wout de Klerk
 
Berichten: 614
Geregistreerd: di okt 19, 2004 12:52

Berichtdoor Campos » za nov 26, 2005 19:49

kraats schreef:Ja uitschieters en uitzonderingen hou je altijd, maar je moet wel goed lezen wat ik schrijf....

En dan nog: Borgers wint dan 3 seconden, maar veliest er 14. En dan heb je het over tijden die bij elkaar in de buurt zitten..... En dan wil ik het verschil wel eens zien over een heel seizoen, kortom een lachwekkend vergelijk.

Als ik Eddie zie die de snelste N3 tijd rijdt tussen top-Clio's en een Civic die geen problemen lijken te hebben gehad, dan weet ik dat een Astra dus in staat moet zijn om ze bij te houden. Dat ze dat in die wedstrijd maar op een paar proeven doen en op de rest verliezen dat boeit mij dan niet zo, want het potentieel is er, dat is bewezen.
Over een seizoen heb ik het dan ook helemaal niet, mij gaat het om het potentieel.
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor kraats » za nov 26, 2005 22:33

Campos schreef:
kraats schreef:Ja uitschieters en uitzonderingen hou je altijd, maar je moet wel goed lezen wat ik schrijf....

En dan nog: Borgers wint dan 3 seconden, maar veliest er 14. En dan heb je het over tijden die bij elkaar in de buurt zitten..... En dan wil ik het verschil wel eens zien over een heel seizoen, kortom een lachwekkend vergelijk.

Als ik Eddie zie die de snelste N3 tijd rijdt tussen top-Clio's en een Civic die geen problemen lijken te hebben gehad, dan weet ik dat een Astra dus in staat moet zijn om ze bij te houden. Dat ze dat in die wedstrijd maar op een paar proeven doen en op de rest verliezen dat boeit mij dan niet zo, want het potentieel is er, dat is bewezen.
Over een seizoen heb ik het dan ook helemaal niet, mij gaat het om het potentieel.


Het begon met de volgende tekst van mij:
Ja hij heeft daar aardig gereden, maar of je daardoor de titel van Rookie of the Year moet krijgen betwijfel ik. Vond m de rest van de wedstrijden niet sterk genoeg voor die titel. Het mooie ervan is wel dat er een stijgende lijn in het geheel zit. En hij zal vaker naar voren komen is de N3 volgend jaar,...
Ik bedoel hiermee te zeggen dat dit over het volgende jaar gaat, niet over anderhalve proef.
Ik denk trouwens dat het een minder zinvolle discussie is, we zullen het wel ervaren volgend jaar. Nu maar weer ontopic? Zo niet doe het dan maar via PB....
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor Campos » zo nov 27, 2005 1:56

kraats schreef:Het begon met de volgende tekst van mij:
Ja hij heeft daar aardig gereden, maar of je daardoor de titel van Rookie of the Year moet krijgen betwijfel ik. Vond m de rest van de wedstrijden niet sterk genoeg voor die titel. Het mooie ervan is wel dat er een stijgende lijn in het geheel zit. En hij zal vaker naar voren komen is de N3 volgend jaar,...
Ik bedoel hiermee te zeggen dat dit over het volgende jaar gaat, niet over anderhalve proef.
Ik denk trouwens dat het een minder zinvolle discussie is, we zullen het wel ervaren volgend jaar. Nu maar weer ontopic? Zo niet doe het dan maar via PB....

Haha wij hebben het echt niet over hetzelfde... hahaha :D
Lijkt me verstandig, ontopic please :mrgreen: :mrgreen:
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Re: ja ik denk dat het er maar 1 kan zijn

Berichtdoor ExTaxi » di nov 29, 2005 15:08

StevenK schreef:
ferry bakker schreef:ik denk dat alleen Eddie Borgers het kan zijn.

wint alle sprint ,op de laatse na ,daar wilde hij Henk en Mij laten zien wat voor kuntsjes hij geleerd heeft (beetje rollen met asrma en zo ) knap hoor .
zonder dollen hij mar het van mij worden!!!!

Denk je ? Wanneer is Eddie begonnen met rijden ?


Eddie voldoet toch niet aan de eisen? Die rijdt toch al te lang?
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Re: ja ik denk dat het er maar 1 kan zijn

Berichtdoor StevenK » di nov 29, 2005 15:13

ExTaxi schreef:
StevenK schreef:
ferry bakker schreef:ik denk dat alleen Eddie Borgers het kan zijn.

wint alle sprint ,op de laatse na ,daar wilde hij Henk en Mij laten zien wat voor kuntsjes hij geleerd heeft (beetje rollen met asrma en zo ) knap hoor .
zonder dollen hij mar het van mij worden!!!!

Denk je ? Wanneer is Eddie begonnen met rijden ?


Eddie voldoet toch niet aan de eisen? Die rijdt toch al te lang?

Dat bedoel ik.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron