StevenK schreef:Je kunt rally en sprint beter als ere- vs. eerste divisie zien...
Je hebt wellicht gelijk hier, ik houd wel van een beetje chargeren om een punt duidelijk te maken.
Ook de gemiddelde eerste divisie club zal nooit de publiciteit halen die Ajax haalt. Ik vind dat die vergelijking wel degelijk op gaat.
Hoe veel geld een rallyteam in zijn avonturen stopt is volslagen irrelevant. Als publiciteit halen je hoogste doel is, dan gaat er om hoe je die euro's investeert en niet hoe veel het er zijn.
Als rallysporters in Nederland zullen we (helaas) zelf onze publiciteit moeten creeren, of je nu Jan de Winkel heet of Peter Gommers en of je nu sprints rijd of rallies. Gelukkig is dat niet zo moeilijk als hier vaak voorgesteld wordt.
Enkele tips:
- Zorg dat er een persbericht uit gaat voor EN na elke rally(sprint)
- Maak verschillende versies van dat bericht, voor Start84 en de rallysites kan dat erg rallygeorienteerd zijn voor de huis aan huisbladen moet het duidelijk zijn dat je de lokale rally held bent
- Zorg dat het bericht op maandag bij de regionale dagbladen ligt en NIET op zondag, op zondag is er een overaanbod van sport en sneuvelt je bericht bijna zeker, op maandag is er nauwelijks aanbod en maak je veel meer kans op publicatie in de dinsdagkrant
- Zorg dat je weet wie er schrijven in Start84, Driver enz. en houd deze mensen op de hoogte van ontwikkelingen (nieuwe auto, buitenlands avontuur enz)
- Zorg dat je een fotograaf in het team hebt, een perskaart is echt geen vereiste om mooie foto's te kunnen maken
- enz. enz.
Je moet er zelf iets voor doen, maar je kunt echt wel publiciteit genereren, ook als je rallysprints rijd.
groeten Peer