Rallykalender NL 2006

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Walter Geuzebroek » zo nov 13, 2005 15:40

Nog even lachen voor dat je gaat zitten blokken:
A man went to a brain store to get some brain to complete a study. He sees a sign remarking on the quality of professional brain offerred at this particular brain store. He begins to question the butcher about the cost of these brains.

"How much does it cost for engineer brain?"
"Three dollars an ounce."
"How much does it cost for programmer brain?"
"Four dollars an ounce."
"How much for lawyer brain?"
"$1,000 an ounce."
"Why is lawyer brain so much more?"
"Do you know how many lawyers we had to kill to get one ounce of brain?"
Walter Geuzebroek
(in '59 opgericht maar sinds '83 aktief in DE sport)
Avatar gebruiker
Walter Geuzebroek
 
Berichten: 366
Geregistreerd: wo maart 13, 2002 19:28
Woonplaats: Houten

Berichtdoor StevenK » zo nov 13, 2005 16:05

ROFL
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: SPRINT

Berichtdoor Peer » ma nov 14, 2005 2:09

ferry bakker schreef:nou ik denk dat sprint een in de hoek gedrukt kindje is van de rally

Ajax krijgt ook meer publiciteit dan "Bal achter het net III" uit Lutjebroek. En het maakt niet uit hoe hard "BAHN3" roept dat het niet eerlijk is, als je Ajax publiciteit wil, zal je moeten proberen of bij Ajax te komen, of op zijn minst tegen Ajax te spelen.

Groeten Peer
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor SylviaVisser » ma nov 14, 2005 9:01

Ik denk dat je de rally niet als Ajax aan kunt melden en dan de sprint als AHN Lutjebroek......sterker nog, het vergelijk gaat niet op.

Bij de sprinters zitten er ook die "rally geld" uitgeven om kampioen te kunnen worden daar.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Re: SPRINT

Berichtdoor StevenK » ma nov 14, 2005 10:21

Peer schreef:
ferry bakker schreef:nou ik denk dat sprint een in de hoek gedrukt kindje is van de rally

Ajax krijgt ook meer publiciteit dan "Bal achter het net III" uit Lutjebroek. En het maakt niet uit hoe hard "BAHN3" roept dat het niet eerlijk is, als je Ajax publiciteit wil, zal je moeten proberen of bij Ajax te komen, of op zijn minst tegen Ajax te spelen.

Groeten Peer

Ik vind dit een slechte vergelijking. Je kunt rally en sprint beter als ere- vs. eerste divisie zien...
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: SPRINT

Berichtdoor briljant » ma nov 14, 2005 10:57

StevenK schreef:
Peer schreef:
ferry bakker schreef:nou ik denk dat sprint een in de hoek gedrukt kindje is van de rally

Ajax krijgt ook meer publiciteit dan "Bal achter het net III" uit Lutjebroek. En het maakt niet uit hoe hard "BAHN3" roept dat het niet eerlijk is, als je Ajax publiciteit wil, zal je moeten proberen of bij Ajax te komen, of op zijn minst tegen Ajax te spelen.

Groeten Peer

Ik vind dit een slechte vergelijking. Je kunt rally en sprint beter als ere- vs. eerste divisie zien...


Ik ben het volkomen met Steven en Silvia eens.
Maar op de nederlandse tv zie je tegenwoordig meer eerste- dan ere- divisie voetbal.
Maar ik vind ook dat er zeker meer aandacht voor de sprinters moet komen

En ik vind ook dat een startende rijder of navigator eerst een aantal sprints moet rijden, en het moet niet zo zijn dat als je aan een cup meedoet dat je dan direct in een rally mag rijden.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Re: SPRINT

Berichtdoor Peer » ma nov 14, 2005 11:34

StevenK schreef:Je kunt rally en sprint beter als ere- vs. eerste divisie zien...

Je hebt wellicht gelijk hier, ik houd wel van een beetje chargeren om een punt duidelijk te maken.
Ook de gemiddelde eerste divisie club zal nooit de publiciteit halen die Ajax haalt. Ik vind dat die vergelijking wel degelijk op gaat.
Hoe veel geld een rallyteam in zijn avonturen stopt is volslagen irrelevant. Als publiciteit halen je hoogste doel is, dan gaat er om hoe je die euro's investeert en niet hoe veel het er zijn.
Als rallysporters in Nederland zullen we (helaas) zelf onze publiciteit moeten creeren, of je nu Jan de Winkel heet of Peter Gommers en of je nu sprints rijd of rallies. Gelukkig is dat niet zo moeilijk als hier vaak voorgesteld wordt.
Enkele tips:
- Zorg dat er een persbericht uit gaat voor EN na elke rally(sprint)
- Maak verschillende versies van dat bericht, voor Start84 en de rallysites kan dat erg rallygeorienteerd zijn voor de huis aan huisbladen moet het duidelijk zijn dat je de lokale rally held bent
- Zorg dat het bericht op maandag bij de regionale dagbladen ligt en NIET op zondag, op zondag is er een overaanbod van sport en sneuvelt je bericht bijna zeker, op maandag is er nauwelijks aanbod en maak je veel meer kans op publicatie in de dinsdagkrant
- Zorg dat je weet wie er schrijven in Start84, Driver enz. en houd deze mensen op de hoogte van ontwikkelingen (nieuwe auto, buitenlands avontuur enz)
- Zorg dat je een fotograaf in het team hebt, een perskaart is echt geen vereiste om mooie foto's te kunnen maken
- enz. enz.

Je moet er zelf iets voor doen, maar je kunt echt wel publiciteit genereren, ook als je rallysprints rijd.

groeten Peer
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor Turboboost » ma nov 14, 2005 12:35

En ik vind ook dat een startende rijder of navigator eerst een aantal sprints moet rijden, en het moet niet zo zijn dat als je aan een cup meedoet dat je dan direct in een rally mag rijden.


Dit is toch al geregeld middels de licenties? 8)

In bv. de 205cup heb je 3 sprints, en 3 rallies zodat ook een beginner het hele seizoen zou kunnen rijden. :D
Kijk ik nu even naar mijzelf; heb voordat we aan de start van de GTR stonden slechts 2 sprintjes gereden, alhoewel mijn navi al wel meer wedstrijdervaring had opgedaan. Dit heeft ons geen enkel probleem opgeleverd. Sterker nog, in een rally heb je meer km's en tijd om je ritme te pakken, en ervaring op te doen.
Een Hans Weijs jr. heeft de sprints ook overgeslagen met als reden meer kilometers ervaring opdoen. :)

En bij de meeste sprints rijdt je over exact dezelfde proeven als de rally, dus hierin zit geen verschil. :!:
Denk trouwens dat bijv. de Reconsales rallysprint proeven een hogere moeilijkheidsgraad hebben dan industrieterrein proeven bij andere rally's. :wink:

Mocht je het dan echt willen veranderen dan zal er veel moeten veranderen in de gehele wijze waarop het in Nederland geregeld is. 8) :wink:
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Aart » ma nov 14, 2005 13:37

17 / 18 maart Van Staveren Zuiderzeerally
18 maart Van Staveren Zuiderzeesprint

08 april LG Almere Rallysprint
09 april LG Almere Rally

06 mei Hulst Rally en Rallysprint

10 / 11 juni Paradigit ELE Rally

25 juni Vechtdal Rallysprint (onder voorbehoud)

08 / 09 juli BHV Expogroep Rally
09 juli Plus Rallysprint

03 sept. LG Amsterdam Rallysprint

15 / 16 sept. ???? Rally

14 okt. Vierhouten Nederland Rally

05 nov. Conrad Euregiorally en Twente rallysprint
Avatar gebruiker
Aart
 
Berichten: 772
Geregistreerd: za jan 26, 2002 0:42

Berichtdoor Jan » ma nov 14, 2005 14:19

Aart schreef:17 / 18 maart Van Staveren Zuiderzeerally

15 / 16 sept. ???? Rally



Dat wordt dan de Bp Hellendoorn Rally denk ik :wink:

Trouwens mijn naam is verandert van Subaru Rullezzz naar gewoon Jan :D
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor John Raven » ma nov 14, 2005 14:51

Aart schreef:17 / 18 maart Tank S Rally
18 maart Tans S Rallysprint


Als we dan tóch naar details kijken...
Avatar gebruiker
John Raven
 
Berichten: 396
Geregistreerd: zo jun 23, 2002 22:04

Berichtdoor nkroeze » ma nov 14, 2005 15:10

Aart schreef:25 juni Reconsales Vechtdal Rallysprint (onder voorbehoud)



Ik ga met John mee, graag de juiste namen gebruiken!
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor Aart » ma nov 14, 2005 18:45

BP Ultimate?
Avatar gebruiker
Aart
 
Berichten: 772
Geregistreerd: za jan 26, 2002 0:42

Berichtdoor Ascona » ma nov 14, 2005 19:45

Niels duidt op "Reconsales" Vechtdal Rallysprint
Ascona
 
Berichten: 342
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 20:09

Berichtdoor Coyote1 » ma nov 14, 2005 22:01

nkroeze schreef:
Aart schreef:25 juni Reconsales Vechtdal Rallysprint (onder voorbehoud)



Ik ga met John mee, graag de juiste namen gebruiken!


Deze datum kan niet, valt tegelijk met het Grote Goorse School en Volksfeest.

Jan
Coyote1
 
Berichten: 39
Geregistreerd: zo maart 23, 2003 15:32
Woonplaats: Hof van Twente

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten