Berto schreef:erikjan schreef:waarom is er in NL nog een N-GT klasse ?
ik bedoel, op Zandvoort rijdt er wel een horde 911 GT3's in een cup.
qua budget zal een rallyauto niet veel duurder uitpakken; op een circuit wordt waarschijnlijk meer schade gereden...
(kijk op maandagavond maar eens naar RTL Autosport)
Steven??
Jij weet nogal eens e.e.a.
Ik neem aan dat erikjan bedoelt 'waarom is er nog
geen N-GT klasse ?'.
Het FIA reglement schrijft expliciet voor 'max 3.0 liter voor 2 kleps-motoren en 2,5 liter voor meerkleppers', daar waar het de rallysport betreft.
Het invoeren van een N-GT reglement, net zoals een groep RMS overigens, houdt een expliciete afwijking van de FIA reglementen in en aan een afwijking van de FIA reglementen zitten allerlei haken en ogen. Denk daarbij aan problemen met vergunningen of verzekeringen omdat je je er niet langer op kunt beroepen conform FIA reglementen te werken.
Aan de andere kant zijn de beperkingen in het FIA reglement er eigenlijk alleen maar voor de grote kampioenschappen (EK/WK) en vanuit die optiek zie ik niet direct in waarom er op nationaal niveau, liefst in samenwerking met de RACB, geen RMS / N-GT faciliteiten zouden kunnen zijn. Uiteraard is het daarbij dan wel zaak te zorgen dat de veiligheidsregels uit grN/A volledig nageleefd worden.
Als wij in Nederland op dit moment een RMS reglement hadden gehad was ik ook zeker niet met een evo gaan rijden, maar was er nu waarschijnlijk een Golf Rallye met een 2.0 TFSI, of een soortgelijke auto, in opbouw geweest.
En zoals Maarten al aangeeft: BPM kan zeker bij de N-GT ook een issue zijn, hoewel in zo'n geval een Duits kenteken heel praktisch is, aangezien de NL douane daar een heel mooie regeling voor heeft.