Landmacht werft personeel met racingteam

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Landmacht werft personeel met racingteam

Berichtdoor Wolter » wo maart 16, 2005 14:20

OIRSCHOT - De Landmacht gaat nieuw personeel werven met een eigen Racing Team Koninklijke Landmacht. Plaatsvervangend bevelhebber van de landstrijdkrachten, generaal T. Diepenbrugge, heeft dit woensdag bekendgemaakt op de Generaal-majoor de Ruyter-Van Steveninckkazerne in Oirschot.

De landmacht heeft jaarlijks 4000 nieuwe mensen nodig en in 2005 en 2006 zelfs 5000. De inzet van het raceteam is een nieuw onderdeel van de bestaande wervingscampagne, die onder meer gebruik maakt van advertenties, radio- en televisiespotjes en billboards.

Defensie steekt jaarlijks 140.000 euro in de sponsoring van het team. Er zijn geen afspraken over de duur van de sponsoring.

_____________________________________________________bron: www.nu.nl

Binnenkort een leger-Jeep over de rallypaden? Het lijkt mij eerlijk gezegd het meest logisch dat ze rally's gaan rijden denk ik. Als je een raceteam op wilt zetten om op Zandvoort en op Assen mee te gaan rijden ben je volgens mij snel veel meer dan 140.000 euro kwijt.
Wolter

Re: Landmacht werft personeel met racingteam

Berichtdoor StevenK » wo maart 16, 2005 14:22

Wolter schreef:OIRSCHOT - De Landmacht gaat nieuw personeel werven met een eigen Racing Team Koninklijke Landmacht. Plaatsvervangend bevelhebber van de landstrijdkrachten, generaal T. Diepenbrugge, heeft dit woensdag bekendgemaakt op de Generaal-majoor de Ruyter-Van Steveninckkazerne in Oirschot.

De landmacht heeft jaarlijks 4000 nieuwe mensen nodig en in 2005 en 2006 zelfs 5000. De inzet van het raceteam is een nieuw onderdeel van de bestaande wervingscampagne, die onder meer gebruik maakt van advertenties, radio- en televisiespotjes en billboards.

Defensie steekt jaarlijks 140.000 euro in de sponsoring van het team. Er zijn geen afspraken over de duur van de sponsoring.

_____________________________________________________bron: www.nu.nl

Binnenkort een leger-Jeep over de rallypaden? Het lijkt mij eerlijk gezegd het meest logisch dat ze rally's gaan rijden denk ik. Als je een raceteam op wilt zetten om op Zandvoort en op Assen mee te gaan rijden ben je volgens mij snel veel meer dan 140.000 euro kwijt.

Ik denk dat dit hoe dan ook door de TK heel snel teruggefloten wordt. Als je kijkt naar de reactie op 'Team Stoppen' en als je kijkt naar het percentage ongevallen met legervoertuigen, alleen al op de kazernes, dan denk ik niet dat zo'n plan heel lang stand zal houden.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Wolter » wo maart 16, 2005 14:28

Dat van die Jeep was eigenlijk ook een grapje van me. Geeft niets hoor Steven :wink:
Wolter

Berichtdoor Maarten » wo maart 16, 2005 15:24

Met een Mercedes G-klasse door de Sahara op weg naar Dakar zou ook een mogelijkheid zijn :wink:
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor Sunny Gti-r » wo maart 16, 2005 16:10

En als ze nu ook eens wat van hun grongebied te beschikking stellen voor de rallysport. Denk dat je daar een aantal mooie kp kan uitzetten.
Sunny Gti-r

Berichtdoor kraats » wo maart 16, 2005 16:50

En als ze nu ook eens wat van hun grongebied te beschikking stellen voor de rallysport. Denk dat je daar een aantal mooie kp kan uitzetten.
=======================
Als je zelf eens gaat informeren bij het ministerie zul je te horen krijgen dat zij daar weinig of nooit wat van hebben afgewezen. Maar ik denk dat je zomaar wat roept?

Nu dat Raceteam. Eigenlijk allemaal oud nieuws maar als je het echt weten wilt; ze hebben 2 auto's (seat ibiza) gehuurd voor het hele seizoen en men is bij het eigen personeel een coourreur aan het verwerven. Het gaat hierbij om een geheel dames team en een geheel heren team. Dit geld voor zowel de rijders als de monteurs.... gezellig.

Maar aangezien dit verhaal 140.000€ per jaar mag kosten is het weer ruim betaald en bereiken ze niet de eigenlijke doelgroep. Immers doen zij dit om personeel te werven. Echter ben ik van mening dat jeugd niet zoveel te besteden heeft en dus sneller bereikt zou worden in de rallysport. Maarja de zendtijd gaf weer eens de doorslag.

1 voordeel zit er wel aan:
Aangezien we geen kogel meer hebben om mee te schieten en alle leopard tanks die het nog deden hebben verkocht, behalve waarover nog geen belasting is betaald en dus duitsland niet uit mogen, kunnen we die seats altijd nog afghanistan sturen om terroristjes aan vellen te rijden:D:D:D
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Jan » wo maart 16, 2005 17:03

1 voordeel zit er wel aan:
Aangezien we geen kogel meer hebben om mee te schieten en alle leopard tanks die het nog deden hebben verkocht, behalve waarover nog geen belasting is betaald en dus duitsland niet uit mogen, kunnen we die seats altijd nog afghanistan sturen om terroristjes aan vellen te rijden:D:D:D

Het is maar hoe je het bekijkt :P
Jan

Berichtdoor Turboboost » wo maart 16, 2005 18:10

Ik vind het een belachelijk idee, mocht dit doorgaan.

Wij betalen dus met zijn allen als belasting betaler dat raceteam :!: Nu weet ik wel dat er duizenden euro's over de balk gesmeten worden, over onze rug, maar om op deze wijze nieuw personeel te werven? :roll:

....toch maar eens zo'n plannetje aan mijn werkgever voorleggen. :twisted: :wink:
Turboboost

Berichtdoor Smakkie » wo maart 16, 2005 18:15

kraats schreef:En als ze nu ook eens wat van hun grongebied te beschikking stellen voor de rallysport. Denk dat je daar een aantal mooie kp kan uitzetten.
=======================
Als je zelf eens gaat informeren bij het ministerie zul je te horen krijgen dat zij daar weinig of nooit wat van hebben afgewezen.

Op de kazerne in Oirschot ligt het vervangende oefenterrein voor het oude PIROC. Het schijnt uitermate goed geschikt te zijn om een KP uit te zetten. Ik begreep van iemand uit de organisatie van de ELE dat zij vorig jaar dan ook een verzoek hebben gedaan om op dat nieuwe terrein een KP uit te mogen zetten. Dat verzoek schijnt van hogerhand afgewezen te zijn nadat de commandant van de kazerne al accoord was. Dus er wordt wel eens wat afgewezen helaas...

...maar misschien is dat raceteam net het duwtje om het dit jaar wel door te laten gaan. Ik ben alleen bang dat het publiek ook hier niet veel van kan zien.
Smakkie

Berichtdoor nkroeze » wo maart 16, 2005 18:34

De coureurs zijn al bekend gemaakt!

De dames zijn Sandra vd Sloot en Sheila Verschuur (idd, dochter van)

En de mannen zijn Michel Schaap (volgens mij) en XXX (weet ik zo ff niet meer).
nkroeze

Berichtdoor Turboboost » wo maart 16, 2005 18:44

Dus niet eens mensen van het leger zelf? :shock:
Turboboost

Berichtdoor nkroeze » wo maart 16, 2005 19:36

Nope! Hoezo belachelijk!

(2e man is overigens Marcel Duits)
nkroeze

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo maart 16, 2005 19:42

Landmacht stapt in autosport

Op het OTCRIJ in Oirschot heeft pers en publiek op woensdag 16 maart voor het eerst kennis kunnen maken met het Racing Team Koninklijke Landmacht (RTKL). Met het RTKL heeft de landmacht een nieuw instrument in handen om jongeren te attenderen op de duizenden banen die de organisatie te bieden heeft.

'We hebben gekozen voor de autoracerij vanwege de populariteit van deze sport, zeker ook bij een jong publiek,' aldus landmachtadjudant Arend Brinkman, initiatiefnemer van het raceteam. 'Bovendien gaat het in de autosport om snelheid, snel werken en beslissen onder stress, flexibiliteit, techniek en vooral teamwork: allemaal zaken die ook in onze organisatie een grote rol spelen. Autosport past dus bij de landmacht'.

Extra wervingsinstrument
Het raceteam is een extra instrument voor de werving van nieuwe personeelsleden. De landmacht is vaak actief in verre buitenlanden zoals Irak en Afghanistan en dus als organisatie niet altijd direct zichtbaar in de samenleving. Het Racing Team Koninklijke Landmacht is één van de manieren om die zichtbaarheid te vergroten. Zowel op het circuit, waar bezoekers ruimschoots de gelegenheid krijgen om met medewerkers van de landmacht van gedachten te wisselen als in de media die verslag doen van de races. Per jaar worden er acht raceweekeinden afgewerkt, voornamelijk op de circuits van Zandvoort en Assen, maar mogelijk ook een race in Duitsland of België. Bij sommige van deze races, bijvoorbeeld tijdens de Marlboro Masters, kun je zo'n 150.000 mensen verwachten over het hele weekeinde. Daarnaast zijn we natuurlijk ook aanwezig op andere grote evenementen, zoals onze eigen Landmachtdagen (http://www.landmacht.nl/landmachtdagen) op 28 en 29 mei in Arnhem.

Seat Cupra Cup
Het RTKL zal met twee racewagens meedoen in de Seat Cupra Cup. De ene volledig bezet door vrouwelijke coureurs en monteurs, de andere volledig bezet door mannen. Monteurs waren er genoeg en we hebben nu dus twee complete landmachtpitcrews. Er is ook gezocht naar coureurs uit het KL-personeel, maar dat bleek voor dit eerste seizoen geen haalbare kaart. Er zijn wel een paar veelbelovende KL-militairen die zich enthousiast hebben aangemeld met ervaring in de auto- of kartsport. De landmacht ontwikkelt een plan om ze dit seizoen nog op te leiden zodat er volgend seizoen ook landmachtcoureurs aan het stuur zitten.
Deelname aan de Seat Cupra Cup is een bewuste keuze geweest. Ieder raceweekeinde kent twee races, een sprintrace van 12 tot 15 ronden, maar bovendien lange-afstandsraces van minimaal twee uur. Vooral bij dat laatste is het teamwork tussen coureurs en monteurs erg belangrijk. En teamwork is toch één van de belangrijkste zaken binnen de Koninklijke Landmacht!

Leerjaar
Voor de technische ondersteuning heeft de landmacht samenwerking gezocht met een gerenommeerd autosportbedrijf, en wel Orbit uit Oosterhout. De auto's worden overigens niet aangeschaft door de landmacht, maar worden geleasd van het autosportbedrijf. Orbit zal tussen de races door de raceauto's volledig preparen voor de volgende wedstrijd en tijdens de raceweekeinden advies en sturing aan de landmachtmonteurs in de pits geven. Vooral dit eerste jaar zal een leerjaar zijn.

bron: www.landmacht.nl
Ton Van Spanje

Berichtdoor Jan » wo maart 16, 2005 19:58

Zo te lezen zijn het dus circuitraces waar ze aan mee doen en geen rally's. Dan kunnen ze helemaal opf***** :evil: :wink:
Jan

Berichtdoor Wolter » wo maart 16, 2005 21:45

Turboboost schreef:Ik vind het een belachelijk idee, mocht dit doorgaan.

Wij betalen dus met zijn allen als belasting betaler dat raceteam :!: Nu weet ik wel dat er duizenden euro's over de balk gesmeten worden, over onze rug, maar om op deze wijze nieuw personeel te werven? :roll:

....toch maar eens zo'n plannetje aan mijn werkgever voorleggen. :twisted: :wink:

Jij snapt sponsoring dan ook niet, want hoe komt een ''gewoon'' bedrijf dan aan het geld om een team te sponsoren? Daarnaast kost het ons wel €0,0085 per persoon. Heb je enig idee wat die reclames op tv en op billboards kosten? Veel en veel meer dan die 140.000 per jaar. En een leger heeft wel personeel nodig lijkt me.

Maar hoe dan ook, geen rallyteam. :(
Wolter

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl