Pagina 5 van 7

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 6:29
door mafiabaas101
Auto van Peter
door TÜV toch goedgekeurd!

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 6:43
door Turboboost
Lees het net in de Telegraaf. Ziet er hoopvol uit voor Peter.

Mocht de Adac / anwb het fout hebben, dan kunnen ze, denk ik, ook nog wel een fikse eis wat betreft schade vergoeding verwachten. 8)

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 9:27
door erikjan
't ziet er naar dat nu de ANWB met de billen bloot moet, en het een en ander zal moeten rectificeren :D

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 10:06
door briljant
Volgens het Chinese bedrijf kan niet worden uitgesloten dat de ANWB en zijn Duitse zusterorganisatie ADAC zich voor het karretje hebben laten spannen van de machtige Duitse autolobby, die wellicht een manier had gevonden om de Chinese concurrent van de markt te weren

Hoezo onafhankelijk? :(

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 10:10
door StevenK
briljant schreef:Volgens het Chinese bedrijf kan niet worden uitgesloten dat de ANWB en zijn Duitse zusterorganisatie ADAC zich voor het karretje hebben laten spannen van de machtige Duitse autolobby, die wellicht een manier had gevonden om de Chinese concurrent van de markt te weren

Hoezo onafhankelijk? :(

ADAC ? Da's toch die club van die 'De Dacia valt om'...'Oeps, sorry, het was onze fout' ?

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 10:19
door Holkers
Zal wel door mercedes.
De baas van de ADAC heeft een zoontje en laat die nou in de DTM racen met erg veel hulp van Mercedes terwijl bij a) altijd schade rijdt en b) niet kan rijden, maar toch al 5 seizoenen mee doet....

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 14:31
door briljant
StevenK schreef:
briljant schreef:Volgens het Chinese bedrijf kan niet worden uitgesloten dat de ANWB en zijn Duitse zusterorganisatie ADAC zich voor het karretje hebben laten spannen van de machtige Duitse autolobby, die wellicht een manier had gevonden om de Chinese concurrent van de markt te weren

Hoezo onafhankelijk? :(

ADAC ? Da's toch die club van die 'De Dacia valt om'...'Oeps, sorry, het was onze fout' ?


Precies die club bedoel ik.

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 14:41
door Holkers
De Europese vertegenwoordiger van de JMC Landwind, Peter Bijvelds, heeft de resultaten van de door de TÜV uitgevoerde botsproef bekendgemaakt. De Landwind blijkt gewoon aan de Europese normen te voldoen.

Landwind meende een al geplande botsproef van de TÜV naar voren te halen omdat de auto slecht uit de botsproef van de ADAC en ANWB is gekomen. Daarop werd de auto als ´gevaarlijk´ gekwalificeerd. Peter Bijvelds, die het Chinese merk in Europa vertegenwoordigt, wil de ANWB sommeren hun uitlatingen terug te nemen nu blijkt uit de TÜV-botsproef dat de auto aan de Europese norm voldoet. Ook voelt Bijvelds zich gepasseerd omdat bij van tevoren niet is ingelicht over de botsproef. Hij moest de restultaten uit de media vernemen. “Normaal wordt een fabrikant bij een dergelijke test uitgenodigd of in elk geval op de hoogte gesteld,” aldus Bijvelds op de persconferentie. Daarnaast heeft Bijvelds nog verder vragen bij de test van de ADAC; zo vindt hij het opmerkelijk dat er een auto wordt getest waarvan pas tweehonderd exemplaren in Europa zijn en is het onduidelijk op wiens gezag de Landwind is gecrasht. Pas gisteren heeft hij een reactie van de ANWB ontvangen op de crashtest waarin wordt gesteld dat de door de ADAC uitgevoerde proef géén EuroNCAP test is.

Voldoende volgens de norm
Bij de botsproef van de ADAC en ANWB werd de Chinese SUV met een snelheid van 64 km/u frontaal en zijwaarts gecrasht. Bij de test van de TÜV is de auto alleen frontaal met een snelheid van 56 km/u getest. Dat volgens de EU-norm voldoende.

De Landwind die is gebruikt voor de test bij de TÜV is voorzien van een extra dwarsbalk onder de motorkap. Alle Landwinds die tot nu toe aan klanten zijn geleverd en die in de toekomst op de Europese wegen terecht komen, worden gratis van deze versteviging voorzien. “Overigens zouden de bestuurder en passagiers ook zonder deze aanpassing zonder ernstige verwondingen uit een crash kunnen komen,” aldus Bijvelds. Naast het plaatsen van een dwarsbalk bezint Landwind zich nog op extra verbeteringen van de auto.

De test van de TÜV wordt door alle auto´s die in Europa rondrijden ondergaan. “De Landwind voldoet aan alle eisen,” verklaart Bijvelds in een ANP-bericht van vanochtend. Hij geeft toe dat er veiligere auto´s rondrijden. “Maar de Landwind is veilig.”


bron: Autoweek

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 15:35
door Rick D.

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 17:16
door Wolter
De Landwind is echt wél veilig, maar we zetten er een extra verstevigingsbalk in! :wink:

En wat betreft de remtest van dat filmpje: Dat deden ze op onverhard, niet op verhard zoals je zag. Dus dan is het logisch dat ie er wat langer over doet om stil te staan. Wel goed dus dat ze op het eind de tekst er neer zetten dat het om een subjectieve waarneming gaat.

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 17:22
door riesjaar
Het zoontje van de baas van de ADAC rijdt tocht DTM
bij Audi

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 17:32
door Niels2
Wolter schreef:De Landwind is echt wél veilig, maar we zetten er een extra verstevigingsbalk in! :wink:


Beter lezen, ding is getest met die balk, dus logisch dat je die er dan in zet.

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 17:33
door Wolter
riesjaar schreef:Het zoontje van de baas van de ADAC rijdt tocht DTM
bij Audi


Dan zal er in dat geval door Audi gelobbyd zijn ipv door Mercedes. (Mócht dit het geval zijn!)

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 18:56
door Ascona
Lopen we nu allemaal weer achter PB aan? Ik heb niks tegen PB, maar iedereen heeft toch die beelden gezien? Dat de ADAC en ANWB niet van te voren informeren dat er een test plaats gaat vinden, geeft juist een objectief beeld. Anders kan een fabrikant een auto prepareren ("balkje?") Hiervan werden japanse fabrikanten in het verleden beschuldigd. ff dikker plaatwerk gebruiken voor een crashtest.

Wat denken bovenstaanden nu met de link DTM-ADAC?;dat de Landwind eerst met een ijzerzaag is voorbereid? Of dat de beelden vertraagd worden afgespeeld? (128 km/h i.p.v. 64km/h?)

Het is ook niet zo dat de ANWB/ADAC alleen Chinezen pesten. ANWB heeft in het verleden ook al aangegeven dat zij het betreuren dat Renault zich op de EURONAP test richt. Zij maken veel reclame met de vele sterren die de verschillende modellen hierin behalen. De Renault zijn hier echter op geconstrueerd. Bij een afwijkende botsproef, zoals de offset-proef bij 64 km/h, geeft een Renault een totaal ander resultaat.

BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 19:03
door StevenK
Ascona schreef:Lopen we nu allemaal weer achter PB aan? Ik heb niks tegen PB, maar iedereen heeft toch die beelden gezien? Dat de ADAC en ANWB niet van te voren informeren dat er een test plaats gaat vinden, geeft juist een objectief beeld. Anders kan een fabrikant een auto prepareren ("balkje?") Hiervan werden japanse fabrikanten in het verleden beschuldigd. ff dikker plaatwerk gebruiken voor een crashtest.

Probleem is dat de ANWB en ADAC dit afschilderen als verschrikkelijk, terwijl er veel meer soortgelijke auto's in dezelfde test evenzo zeer nat zouden gaan. Op GoT kwam ik bijvoorbeeld een foto tegen van een F150, die schijnt zo ongeveer hetzelfde probleem te hebben.

En hoor en wederhoor is onderdeel van goede journalistiek en daar is hier duidelijk geen sprake van geweest; de ANWB woordvoerder geeft zelfs toe dat ze Landwind/Bijvelds niet eens het testrapport willen geven.