Pagina 4 van 7

BerichtGeplaatst: di aug 09, 2005 15:20
door Ton Van Spanje
Holkers schreef:
Ton Van Spanje schreef:
Holkers schreef:Ik gok via de:

autoblog.nl

website





automotive-online.nl


Baas boven Baas :wink:



't is nipt, maar ik ben het wel met je eens. :D

BerichtGeplaatst: di aug 09, 2005 22:12
door bennie2000
WIND STEEKT OP
09-augusti-2005
Vorige maand arriveerden de eerste Landwinds in Antwerpen. Een boot vol verse SUV’s wordt eind september verwacht. Tegen een verse, hogere prijs.





Peter Bijvelds, Europees importeur van de Chinese terreinwagens, legt uit. “De eerste 200 exemplaren waren allemaal voorzien van metallic lak. Een cadeautje uit China, om de introductie in Nederland luister bij te zetten. Wie vanaf nu een Landwind bestelt, moet voor de metallic kleur € 795 bijbetalen.” In de praktijk betekent dat een toename van de vanaf-prijs, want alle 500 exemplaren die in september naar Europa komen, zijn in een metallic tint gespoten. De eenvoudigste Landwind, die met een 2,0-liter benzinemotor, staat vanaf nu voor € 17.745 in de prijslijst. Bijvelds benadrukt dat wie de afgelopen periode een auto heeft besteld, nog de oude prijs van € 16.950 betaalt.


BRON : AUTOVISIE.NL
BRON : AUTOVISIE.NL


FOTO'S BRON :JMCLANDWIND.NL
FOTO'S BRON :JMCLANDWIND.NL

voorlopig wel weer genoeg info over de landwind.

BRON : MEZELF

BerichtGeplaatst: do aug 11, 2005 18:22
door martini racing
11.08.2005: Doordat Peter Bijvelds van 15 tot en met 25 september met automerk Landwind op de internationale autoshow IAA in Frankfurt staat, kan Bijvelds Sport helaas niet van start gaan in de WK Rally van Engeland, die van 15 tot 18 september verreden wordt. Wij hopen op uw begrip hiervoor. Uiteraard gaan Bijvelds en zijn navigator Bart Hissink wel van start in de andere twee WK-evenementen die op hun kalender staan: de OMV ADAC Deutschland Rally (26-28 augustus) en de Rallye de Catalunya (28-30 oktober).

Bron: www.peterbijvelds.com

Mooi voorbeeld van zaken die voor plezier gaan. Wel jammer dat de mooie deelnamen van de laatste jaren hierdoor niet met een nieuwe navi kunnen worden herhaald. Ik ben wel benieuwd of Duitsland in de Groep N een spannend gevecht kan opleveren met andere rijders uit die klasse. Vorig jaar moesten ze al snel staken....

BerichtGeplaatst: za okt 01, 2005 20:02
door erikjan
Ondanks alle negatieve publiciteit moet ik het toch even kwijt;

afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst een Landwind op de weg gezien en m'n eerste indruk is 110% positief...

vrijdagmiddag 30/9 zag ik 'm ter hoogte van Hengelo op de A35.

ik heb de auto al rijdend van alle kanten kunnen zien, en het ziet er stoer en degelijk uit.

en wat me dan vooral opvalt: je krijgt dan ook wel erg veel auto voor minder dan 20 mille :P

(en dat te bedenken dat mijn C3 XTR 1.6i-16V Sensodrive inclusief geregelde airco, 16" lichtmetaal, en af-fabriek radio/CD/stuurwielbediening de 21 mille ruimschoots heeft overschreden..)

je kunt natuurlijk geen auto puur op uiterlijk beoordelen, en ik heb er geen meter in gereden, maar toch.

BerichtGeplaatst: za okt 01, 2005 22:35
door EvoV6
Zelfs de Autovisie was redelijk positief over de auto. Heb de auto zelf in Almere gezien bij Bijvelds stand. Zag er voor t geld zeker niet slecht uit, ook van binnen. Maar ligt eraan wat je verwachting is voor zo'n auto. En daarom verbaast mij al die negatieve publiciteit. Je kunt toch niet alles verwachten voor een auto die 10 mille minder kost dan andere!! Moet toch ergens in zitten!

Landwind

BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 9:18
door Berto
"Verbod EU op Chinese terreinauto
Het Europees Parlement wil zo snel mogelijk de omstreden Chinese Landwind-auto's uit de Europese Unie weren , nu blijkt dat de auto's levensgevaarlijk zijn en een aanrijding bij lage snelheid al dodelijk kan zijn."

Bron: de Telegraaf van 04-10-2005

Hier zal Peter niet blij mee zijn.

BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 11:26
door Turboboost
Toch maar even de positieve kant inzien van dit drama: Peter heeft dan wel weer meer tijd om rally's te rijden. :wink:

Vind het wel erg jammer voor hem, maar ik snap niet dat je al zover bent met je importeursschap, voordat je je product goed bekeken hebt ( crashtest lijkt me zeker niet onbelangrijk, en bij Peter zou dit helemaal een belangrijk punt moeten zijn, lijkt me). :?

BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 11:42
door erikjan
Turboboost schreef:Toch maar even de positieve kant inzien van dit drama: Peter heeft dan wel weer meer tijd om rally's te rijden. :wink:

Vind het wel erg jammer voor hem, maar ik snap niet dat je al zover bent met je impoteursschap, voordat je je product goed bekeken hebt ( crashtest lijkt me zeker niet onbelangrijk, en bij Peter zou dit helemaal een balngrijk punt moeten zijn, lijkt me). :?


de auto had overingens al een europese typegoedkeuring; daarvoor was destijds toch ook een botsproef noodzakelijk...

beetje wrang: de Euro-parlementarier, Ari Vatanen (rallyrijder), heeft kennis van zaken :wink:

BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 16:20
door mafiabaas101
weet niet hoeveel schulden hij nog heeft (gaat krijgen)
maar anders zit rallyrijden er niet in

BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 16:42
door V.D.G Rally team
mafiabaas101 schreef:weet niet hoeveel schulden hij nog heeft (gaat krijgen)
maar anders zit rallyrijden er niet in



Waar jullie je eigen toch allemaal druk om maken.
Om een type goedkeuring te krijgen zijn er al diverse tests geweest.
En om nu de auto te weeren dat zal nog wel een staartje hebben.
En wat peter betreft hij is ondernemer dus hij probeerd het , waarom niet.
En als alles toch nog van de grond komt dan zal ie ook weinig tijd hebben voor de rallysport. Je moet op een gegeven moment keuzen maken.
De rally kost geld de onderneming is zijn brood winning.

BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 18:28
door Ascona
erikjan schreef:de auto had overingens al een europese typegoedkeuring; daarvoor was destijds toch ook een botsproef noodzakelijk...

beetje wrang: de Euro-parlementarier, Ari Vatanen (rallyrijder), heeft kennis van zaken :wink:


Hoe kom je erbij dat er een europese typegoedkeuring op zit :?:
Elke gelijkenis op een Isuzu/Opel Frontera berust op toeval.
AutoWeek schreef:
"Alsof dat nog niet genoeg is, kan de fabrikant Jiangling Motors, ook nog een rechtszaak tegemoet zien. General Motors claimt dat de Landwind erg veel weg heeft van de Opel Frontera. De Chinezen ontkennen dat."

Er is dus geen sprake van produktie in licentie o.i.d. Elke Landwind moet apart worden gekeurd bij de Tüv. Vergelijkbaar met de RDW-importkeuring /APK-norm. Zo heeft Spyker ook geen typegoedkeuring. Deze worden eerst in de UK op kenteken gezet en Donkervoort gaat ook bij de Tüv langs. Ari Vatanen is overigens meer van de "pro-kerncentrales" (helaas)

BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 20:55
door erikjan
ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat er op de Landwind een typegoedkeuring zit :?

da's dan wel lastig voor de import, bij die grote aantallen.
't lijkt me ook relatief kostbaar :oops:


bij bijvoorbeeld Spyker praat je over heel wat kleinere produktieaantallen.

Landwind

BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2005 12:25
door Humphrey
Wel lachen; Opel heeft iets te vroeg gebruld.
Zij claimen dus nu dat een auto met het niveau van dertig jaar terug (quote ANWB) een kopie is van hun Opel.
Hahaha !! (ik ben niet bepaald Opel-fan, ziet u, behalve als er het woord 'rally' bij te plakken is)

DOEI, Humphrey

BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2005 22:11
door bennie2000
bijvelds door volkskrant aan tand gevoeld, zie hier filmpje van +/- 3 minuten.http://www.volkskrant.com/videoreportages/./video/landwind.wm

BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2005 22:25
door erikjan
bennie2000 schreef:bijvelds door volkskrant aan tand gevoeld, zie hier filmpje van +/- 3 minuten.http://www.volkskrant.com/videoreportages/./video/landwind.wm


wel een beetje 'sjonnie' verslaggever, met een hoog popie-jopie gehalte...