Nederlands kampioenschap

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Werner » zo nov 21, 2004 18:21

Wout de Klerk schreef:
Om een voorbeeld te noemen, no offence please: Fam. Foederer bijvoorbeeld za;l dan maar een enkel punt per jaar pakken, en dat is voor niemand leuk.


Das sport he. Het moet niet te makkeijk worden. Ik wil graag zien dat de beste equipe beloond wordt met veel punten, en niet dat iemand die veel slechter is bijna evenveel punten krijgt. Das leuk voor juniorenkarting, maar niet voor volwassenenautosport.
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Niels2 » zo nov 21, 2004 18:47

Werner schreef:
Wout de Klerk schreef:
Om een voorbeeld te noemen, no offence please: Fam. Foederer bijvoorbeeld za;l dan maar een enkel punt per jaar pakken, en dat is voor niemand leuk.


Das sport he. Het moet niet te makkeijk worden. Ik wil graag zien dat de beste equipe beloond wordt met veel punten, en niet dat iemand die veel slechter is bijna evenveel punten krijgt. Das leuk voor juniorenkarting, maar niet voor volwassenenautosport.


Ga toch weg man, net of er met deze punten telling de "slechte" equipe evenveel punten krijgt als een "goede" equipe.

Het is toch niet meer dan logisch dat de kleinere N3 (enz) teams ook graag in de stand komen te staan?
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Berichtdoor billy » zo nov 21, 2004 19:26

David Westenbrink schreef:Coëfficienten vind ik ook raar. Alle wedstrijden zijn even belangrijk. Bij de ene rally moet je er meteen voor gaan en is pure snelheid nodig en de andere komt wat meer tactiek en betrouwbaarheid kijken. Gelijkwaardige waardering beloont beiden.

1 Schrapresultaat kan nog wel. Het kan immers een keer misgaan in het heetst van de strijd. Maar geef bijvoorbeeld 10 punten aftrek wanneer er aan dat 'schrapresultaat' NIET is deelgenomen.



Volgens mij zijn deze 2 punten niet echt verenigbaar. Aan de ene kant wil je dat alles gelijk is, maar je wil ook een schrapresultaat!?!
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Berichtdoor Werner » zo nov 21, 2004 22:03

Niels2 schreef:
Ga toch weg man, net of er met deze punten telling de "slechte" equipe evenveel punten krijgt als een "goede" equipe.

Het is toch niet meer dan logisch dat de kleinere N3 (enz) teams ook graag in de stand komen te staan?


Ja, in hun eigen n3-klassement. En binnen dat klassement zou dan weer moeten gelden, de winnaar veel punten, die eropvolgen een stuk minder, en de laatsten weinig tot geen. Want wat ik niet wil is dat iemand die comstant op achterstand wordt gereden, in een kampioenschap boven iemand komt te staan die 1 keer meer is uitgevallen. Dat krijg je met de 100-98-96 puntentelling.
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor StevenK » zo nov 21, 2004 22:21

Werner schreef:
Niels2 schreef:
Ga toch weg man, net of er met deze punten telling de "slechte" equipe evenveel punten krijgt als een "goede" equipe.

Het is toch niet meer dan logisch dat de kleinere N3 (enz) teams ook graag in de stand komen te staan?


Ja, in hun eigen n3-klassement. En binnen dat klassement zou dan weer moeten gelden, de winnaar veel punten, die eropvolgen een stuk minder, en de laatsten weinig tot geen. Want wat ik niet wil is dat iemand die comstant op achterstand wordt gereden, in een kampioenschap boven iemand komt te staan die 1 keer meer is uitgevallen. Dat krijg je met de 100-98-96 puntentelling.

Dan heb jij volgens mij het spelletje niet helemaal begrepen. O.a. het heelhouden van je materiaal en uitrijden zijn twee heel belangrijke aspecten van de sport. 't Is niet voor niks dat ze zeggen: 'to finish fist, your first have to finish.'. En daarom vind ik ook dat schrapresultaten in een kampioenschap niet thuis horen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor JD_Kruit » zo nov 21, 2004 22:32

Yes, eens:

Schrapresultaten vind ik ook nergens op slaan. Daarnaast vond ik het systeem 2003 (zonder 'coefficienten') gewoon prima. Dus inderdaad; je kan met een A5 een kampioenschapje pakken.
Jan Dirk Kruit
Avatar gebruiker
JD_Kruit
 
Berichten: 90
Geregistreerd: vr nov 07, 2003 18:28
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor erikjan » zo nov 21, 2004 23:13

wat te denken van het volgende:

per klasse punten uitdelen, dus:

1e A8 10 pt
2e A8 9 pt
enz.

1e A7 10 pt
2e A7 9 pt

1e N3 10 pt

enz.


en dan zonder schrapresultaten in 8 (of 6) wedstrijden.
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor StevenK » ma nov 22, 2004 6:31

erikjan schreef:wat te denken van het volgende:

per klasse punten uitdelen, dus:

1e A8 10 pt
2e A8 9 pt
enz.

1e A7 10 pt
2e A7 9 pt

1e N3 10 pt

enz.


en dan zonder schrapresultaten in 8 (of 6) wedstrijden.

Lijkt me niet echt wat: ook het voor elkaar krijgen van een budget en een auto is onderdeel van de sport.

Daarnaast is het voor de toeschouwer volstrekt onbegrijpelijk wanneer de snelste N1 kampioen wordt.

Overigens moet je bij de door jou geschetste puntentelling zowieso een correctie toevoegen voor het aantal deelnemers in elke klasse, anders wordt iemand die alleen in de A6 rondrijdt, of in ieder geval op een onbereikbaar niveau voor de rest, automatisch, zonder enige strijd kampioen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Wout de Klerk » ma nov 22, 2004 11:10

StevenK schreef:
erikjan schreef:wat te denken van het volgende:

per klasse punten uitdelen, dus:

1e A8 10 pt
2e A8 9 pt
enz.

1e A7 10 pt
2e A7 9 pt

1e N3 10 pt

enz.


en dan zonder schrapresultaten in 8 (of 6) wedstrijden.

Lijkt me niet echt wat: ook het voor elkaar krijgen van een budget en een auto is onderdeel van de sport.

Daarnaast is het voor de toeschouwer volstrekt onbegrijpelijk wanneer de snelste N1 kampioen wordt.

Overigens moet je bij de door jou geschetste puntentelling zowieso een correctie toevoegen voor het aantal deelnemers in elke klasse, anders wordt iemand die alleen in de A6 rondrijdt, of in ieder geval op een onbereikbaar niveau voor de rest, automatisch, zonder enige strijd kampioen.


Of je komt weer op het oude systeem, alles coef. 1, 25 punten en aflopend in je klasse, 50 punten en aflopend in de algemene stand, was ook niets mis mee volgens mij.
Avatar gebruiker
Wout de Klerk
 
Berichten: 614
Geregistreerd: di okt 19, 2004 12:52

Berichtdoor StevenK » ma nov 22, 2004 12:04

Wout de Klerk schreef:Of je komt weer op het oude systeem, alles coef. 1, 25 punten en aflopend in je klasse, 50 punten en aflopend in de algemene stand, was ook niets mis mee volgens mij.

Jawel: er wordt daarmee geen rekening gehouden met het aantal deelnemers in een klasse, met als gevolg dat de enige H9 rijder altijd 25 klassepunten krijgt.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Werner » ma nov 22, 2004 12:34

StevenK schreef:
Werner schreef:
Niels2 schreef:
Ga toch weg man, net of er met deze punten telling de "slechte" equipe evenveel punten krijgt als een "goede" equipe.

Het is toch niet meer dan logisch dat de kleinere N3 (enz) teams ook graag in de stand komen te staan?


Ja, in hun eigen n3-klassement. En binnen dat klassement zou dan weer moeten gelden, de winnaar veel punten, die eropvolgen een stuk minder, en de laatsten weinig tot geen. Want wat ik niet wil is dat iemand die comstant op achterstand wordt gereden, in een kampioenschap boven iemand komt te staan die 1 keer meer is uitgevallen. Dat krijg je met de 100-98-96 puntentelling.

Dan heb jij volgens mij het spelletje niet helemaal begrepen. O.a. het heelhouden van je materiaal en uitrijden zijn twee heel belangrijke aspecten van de sport. 't Is niet voor niks dat ze zeggen: 'to finish fist, your first have to finish.'. En daarom vind ik ook dat schrapresultaten in een kampioenschap niet thuis horen.


Ik ben ook tegen schrapresultaten, om de bovengenoemde redenen, en omdat het de duidelijkheid niet ten goede komt.
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Martijn_Braat » ma nov 22, 2004 17:50

Geen schrapresultaten is prima. Maar maak dan wel een dusdanige staffeling in de te verdienen punten dat iemand die alles wint en één keer uitvalt wel boven iemand eindigt die alles uitrijdt op plek drie (het Keke Rosberg syndroom, werd wereldkampioen F1 zonder 1x winst).
Volgens mij moet in de puntentelling gestimuleerd worden dat iedereen altijd zo hard mogelijk rijdt, dit is ook het leukste voor het publiek. Wil je lekker cruisen ga dan kaartleesritten of de SLS rijden.
Maar ik geloof dat hierover de meningen sterk verdeeld zijn.
Ik rijd zelf ook liever een wedstrijd op kop en leg hem halverwege zachtjes en zonder schade in een sloot dan dat ik die wedstrijd op plek vier finish. (dit laatste is me dan ook nog niet gelukt)(het eerste trouwens ook niet)(schade is al wel gelukt).
En voor de ideale puntentelling die in de juiste verhoudingen; een snelle auto, een snelle rijder en een uitrijder belonen, zie mijn eerder bericht.
groetjes,
The Allmighty N3 Emperor
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

Berichtdoor nkroeze » ma nov 22, 2004 18:02

Toivonen schreef:groetjes,
The Allmighty N3 Emperor



WOEHAHAHA, kan jij jezelf überhaupt nog wel serieus nemen? Sjonge jonge zeg......
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor bugs » ma nov 22, 2004 18:30

Toivonen schreef:Ik rijd zelf ook liever een wedstrijd op kop en leg hem halverwege zachtjes en zonder schade in een sloot dan dat ik die wedstrijd op plek vier finish. (dit laatste is me dan ook nog niet gelukt)(het eerste trouwens ook niet)(schade is al wel gelukt).
The Allmighty N3 Emperor


zal je ook nooit lukken, ik heb het al eens gezegd, JE HEBT HET NIET EN KRIJGT HET NIET!
bugs
 
Berichten: 198
Geregistreerd: di maart 09, 2004 13:23

Berichtdoor Martijn_Braat » ma nov 22, 2004 19:22

Kroeze, dat was een grapje hoor, zie wat ik daarvoor over mezelf zeg

En Bugs, ik dacht, misschien kom ik je eens tegen om je een ferme hand te geven, maar vanaf nu ga ik aktief naar je op zoek.
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten