Amateurfotografen. Broodroof of aanvulling?

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Amateurfotografen. Broodroof of aanvulling?

Parasieten zijn het!
0
Geen stemmen
Ach laat ze. Constante kwaliteit is een kunst!
50
93%
Noemen ze dat foto's? Dolfinariumkiekjes zal je bedoelen!
4
7%
 
Totaal aantal stemmen : 54

Berichtdoor snwbrdr » zo jul 24, 2005 18:39

Ik maak ook veel foto's tijdens de meeste rally's in Nederland en heb veel geïnvesteerd in mijn apparatuur, waar ook geen einde aan schijnt te komen. Sinds kort heb ik de mogelijkheid om foto's vanaf mijn website bij te bestellen. Ik hoop zo een beetje van mijn uitgaven weer terug te kunnen verdienen.

Ik ben amateur fotograaf maar heb wel de ambitie om semi-professioneel bezig te gaan. Een pers-hesje lijkt mij dan ook best eens heerlijk om te dragen, maar ik besef ook dat mensen die hun brood er mee moeten verdienen toch meer recht hierop hebben dan ik en ik heb daarom nog niet de moeite genomen er één aan te vragen.

De foto's stuur ik naar een paar teams op waarvan ik weet dat ze dat op prijs stellen en af en toe wordt er eens één gepubliceert in de lokale krant. Maar daar blijft het tot op heden bij. Nou ja, ook regelmatig op de site van de teams, geeft ook wel een trots gevoel.

Ik probeer geen brood van andere fotografen te roven, maar ik ambieer wel een deeltijd-carriere als (autosport-)fotograaf, met als voorkeur rally, en je moet niet verwachten dat ik dan ook stop met fotograferen of publiceren op mijn eigen site. Ik moet toch ook aan mijn portfolio werken.
En als een tijdschrift of dergelijke vraagt of ze één van mijn foto's mogen publiceren zeg ik ook geen 'nee'.
..:: HaraldSchipper.nl ::..
..:: Rallypics.nl ::..
Avatar gebruiker
snwbrdr
 
Berichten: 430
Geregistreerd: wo apr 13, 2005 19:15
Woonplaats: Ruinerwold

Berichtdoor SylviaVisser » di jul 26, 2005 8:24

Zo en dan nu, voor de leken, weer terug naar het originele onderwerp ! ! !
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor SylviaVisser » di jul 26, 2005 10:50

Steven, jij, als altijd corrigerend optredend op dit forum valt het me tegen dat uitgerekend jij weer verder gaat *off topic* met iets waar al een (hardeware) topic voor is......
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor SylviaVisser » wo jul 27, 2005 10:24

Dank u, dank u.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Peer » do jul 28, 2005 4:26

Op de originele Achtmaalse Rally Club site stond indertijd (+/- 8 jaar geleden) een selectie foto's van luckyluuk en mezelf. Het is dan wel grappig dat je dan jaren later een van die foto's tegenkomt in Rally Insight/XS. Geeft aan dat ie toch niet zo heel verkeerd was. Het hoort niet, maar het streelt je ego. Uiteindelijk hadden we die foto's alleen maar voor ons zelf gemaakt, is uiteindelijk toch een hobby en geen business. Als je betaalt wil worden door de media zal je toch exceptionele kwaliteit moeten leveren ala Klein en Holmes en die fotografen zijn in Nederland toch op de vingers van 1 hand te tellen vrees ik.
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor Maarten » do jul 28, 2005 16:08

Was dat die selectie foto's op tref.nl/zundert/arc? Dat was echt een geweldige serie foto's 8) Smulwerk. Jammer dat ze niet meer online staan :roll:
Gr. Maarten Ruijten
Maarten
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 21:37
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Peer » vr jul 29, 2005 8:04

Yep,
Dank U voor de complimenten, ook namens mijn broer! :D
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron