BMW Compact M3 Cup, CM3C

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: m3 compact cup

Berichtdoor StevenK » za okt 29, 2005 15:58

A7 junkie schreef:het lijkt mij een leuk idee deze cup maar ik denk dat op den duur de kosten vrij hoog gaan worden die kunstof delen wat kost dat wel niet??gewoon ijzer is veel goed koper en kan zowie zo meer hebben.(mijn mening)
en er is voor de schokdempers te veel vrij gegeven
keuze een schroef set of standaard (vervangende patronen).
eerder is het een beter idee om op het standaard spul te laten rijden en andere patronen te gebruiken.

Goede schokdempers zijn bij een 200 pk auto geen luxe, maar noodzaak.
StevenK
Site Admin

Re: m3 compact cup

Berichtdoor Coyote1 » zo okt 30, 2005 6:36

A7 junkie schreef:het lijkt mij een leuk idee deze cup maar ik denk dat op den duur de kosten vrij hoog gaan worden die kunstof delen wat kost dat wel niet??gewoon ijzer is veel goed koper en kan zowie zo meer hebben.(mijn mening)
en er is voor de schokdempers te veel vrij gegeven
keuze een schroef set of standaard (vervangende patronen).
eerder is het een beter idee om op het standaard spul te laten rijden en andere patronen te gebruiken.
het is dan wel geen lowbudget cup maar toch

Jan als je hier graag komentaar op wil geven gaarne
en als je een lijst kan geven met de kosten van alle delen
!!
bedoelen de de verwachte kosten.
aanschaf auto kooi ed.
close competition kan alleen als alle auto`s 99,99% gelijk zijn

Pascal,

Ja, mischien gaan we allemaal wel met een set bilsteins rijden of, als we dat voor mekaar krijgen met wat sponsoring, Proflex of Reiger. Ook KW heeft leuke betaalbare veerpoten.

Wat de uitbouw betreft kan ik je gerust stellen, polyester is 10x beter te repareren dan gewoon plaatwerk. Het materiaal wat wij gebruiken is erg buigzaam en flexibel, dus op dit gebied verwacht ik niet de meeste kosten. Bovendien zijn de losse delen zeer schappelijk van prijs. goedkoper dan orginele delen. De kooi komt van Anton Moree(ongeveer 1000,- euro) en is fia gekeurd. Aaschaf auto kunnen de mensen zelf regelen, opbouw van kooi en uitbouw kan bij Reconsales Autosport of in eigen beheer, het is net wat de mensen willen.
Wij zullen in ieder geval ten alle tijden iedereen begeleiden met de opbouw van hun Compact.
Coyote1

cup

Berichtdoor A7 junkie » zo okt 30, 2005 10:43

ik bedoel dit enkel als positief komentaar.
en wil niemand tegen zijn been schoppen!
uniformiteit in een cup is belangrijk en als de cup draaiende is is het zeer zeker leuk om zo`n achterwiel aandrijver door de bocht heen zien te komen.

:wink:
A7 junkie

Re: cup

Berichtdoor StevenK » zo okt 30, 2005 10:52

A7 junkie schreef:ik bedoel dit enkel als positief komentaar.
uniformiteit in een cup is belangrijk en als de cup draaiende is is het zeer zeker leuk om zo`n achterwiel aandrijver door de bocht heen zien te komen.

Uniformiteit is van belang wanneer het doel van de cup close racing is. Als ik eea goed begrijp is het doel hier primair 'fun', als een alternatief voor de ascona's en manta's.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Coyote1 » zo okt 30, 2005 11:12

Ja dat begrijp ik, hoe meer vragen hoe beter, ik wil graag zo duidelijk mogelijk zijn. Het is nl echt een super gave car.
Coyote1

Berichtdoor Coyote1 » zo okt 30, 2005 11:16

StevenK schreef:

Uniformiteit is van belang wanneer het doel van de cup close racing is. Als ik eea goed begrijp is het doel hier primair 'fun', als een alternatief voor de ascona's en manta's.

Klopt Steven, Fun staat bovenaan, onderlinge strijd komt vanzelf.
Helaas kun je in NL alleen maar met zo'n auto rijden in een soort cup.
In Belgie is het de RMS klasse en in Duitsland kun je starten in Gr H.

Jan
Coyote1

cup

Berichtdoor A7 junkie » zo okt 30, 2005 11:31

het is anders wel een signaal naar de kanf / BSR
om het in nederland wat losser te maken (de technische regels)
om meer auto`s te laten komen aan de start die anders zijn samengesteld dan orgineel(toch nog lijken op de auto die het behoort te zijn, maar technisch anders), en toch 100% veilig zijn.
wel erg jammer dat de knaf /bsr zijn poot stijf houd er wordt gezegd het is niet meer controleerbaar.
voor de technische keuring is een auto gebouwd volgens de homologatie standaard en herkenbaar.
als je straks auto`s hebt rijden die technisch vrijer zijn is het wel moelijker maar als je daar voor regels vaststeld waar aan ze moeten voldoen (wel met ruimte natuurlijk)
als je dat vast zet en de auto voor keurt met een appart formulier en documenteerd wat de auto voor modificaties heeft.
is het wel te doen.

maar over de cup terug te komen lijkt mij geweldig om mee te doen maar ja het financieele gedeelte.
en ik heb nog mijn oude astra staan (iemand geintereseerd???????????) :P :P
A7 junkie

Berichtdoor StevenK » zo okt 30, 2005 11:51

Ik zou persoonlijk ook heel graag een reglement zien waarbij de techniek vrijgegeven wordt, met inachtneming van de gelden FIA maxima (3.0/2.5) en bijvoorbeeld de eis dat de motor wel van hetzelfde merk moet zijn als de rest van de auto. Ook kun je bijvoorbeeld stellen dat de carrosserie er één moet zijn waar een homologatie voor beschikbaar is.

Daarbij kun je dan om de veiligheid garanderen voor dit soort auto's net zoals in België een rally-paspoort invoeren en eventueel ook extra veiligheidseisen stellen, zoals een remkracht-rapport waarbij een minimale vertragingseis gesteld kan worden in verhouding tot de pk/gewichtsverhouding.

Want of je nu met een Golf kitcar met 280 pk rijdt, of met een niet gehomologeerd Golf IV 1.8T, je zit op ongeveer hetzelfde vermogen, alleen zijn de kosten om te rijden veel lager.

Met zo'n reglement zou je dan ook aansluiting kunnen zoeken bij de soortgelijke reglementen die in D, B en F gehanteerd worden, zodat deelnemers ook nog eens met die auto in het buitenland kunnen rijden.
StevenK
Site Admin

cup

Berichtdoor A7 junkie » zo okt 30, 2005 12:42

steven

hoe krijgen we dit dan wel voor elkaar??
A7 junkie

Berichtdoor Werner » zo okt 30, 2005 13:05

Ik ben bang dat er dan een onwijze wildgroei ontstaat aan regels, zodat je steeds minder goed kan vergelijken wie nou eigenlijk het hardste kan autorijden. ik zie al voor me dat ieder team na een wedstrijd een persbericht uitbrengt waarin vol trots vermeld wordt dat er een klasseoverwinning is behaald, er al dan niet bij vermeldend dat er mischien 1 of 2 tegenstanders in de klasse waren.
Werner

Berichtdoor StevenK » zo okt 30, 2005 17:21

Werner schreef:Ik ben bang dat er dan een onwijze wildgroei ontstaat aan regels, zodat je steeds minder goed kan vergelijken wie nou eigenlijk het hardste kan autorijden.

Er zijn ook maar weinig deelnemers die daar in geïnteresseerd zijn.
ik zie al voor me dat ieder team na een wedstrijd een persbericht uitbrengt waarin vol trots vermeld wordt dat er een klasseoverwinning is behaald, er al dan niet bij vermeldend dat er mischien 1 of 2 tegenstanders in de klasse waren.

Kwestie van maar één vrije klasse.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Coyote1 » ma okt 31, 2005 16:35

StevenK schreef:
Werner schreef:Ik ben bang dat er dan een onwijze wildgroei ontstaat aan regels, zodat je steeds minder goed kan vergelijken wie nou eigenlijk het hardste kan autorijden.

Er zijn ook maar weinig deelnemers die daar in geïnteresseerd zijn.
ik zie al voor me dat ieder team na een wedstrijd een persbericht uitbrengt waarin vol trots vermeld wordt dat er een klasseoverwinning is behaald, er al dan niet bij vermeldend dat er mischien 1 of 2 tegenstanders in de klasse waren.

Kwestie van maar één vrije klasse.

Een vrije klasse is ook al iemand een jaar mee bezig. Geen idee waarom dit zo lang duurt. Zou ook een oplossing zijn, kunnen we gelijk een aantal cups afschaffen en cups die nog (mischien) komen.
Word het allemaal een stuk simpeler van, ook voor de toeschouwers.

J.
Coyote1

Berichtdoor YellowLeonVT » vr nov 04, 2005 16:32

Is het nog gelukt om er 1 startklaar voor zondag te krijgen ? Ben erg benieuwd.

gr.Buks
YellowLeonVT

Berichtdoor Coyote1 » vr nov 04, 2005 19:00

YellowLeonVT schreef:Is het nog gelukt om er 1 startklaar voor zondag te krijgen ? Ben erg benieuwd.

gr.Buks

Helaas niet, maar onderzoek van technische comissie betreft het reglment is in volle gang.
Coyote1

Berichtdoor Coyote1 » wo dec 14, 2005 22:08

Coyote1 schreef:
YellowLeonVT schreef:Is het nog gelukt om er 1 startklaar voor zondag te krijgen ? Ben erg benieuwd.

gr.Buks

Helaas niet, maar onderzoek van technische comissie betreft het reglment is in volle gang.

Heren,

Heb net bericht gekregen, het regelement is goedgekeurd!! en is meteen doorgestuurd naar de bestuursleden van het BSR. Het lijkt er op dat het allemaal goedkomt. We moeten overigens wel met stalen deuren rijden, maar mogen wel Macrolon ruiten gebruiken.
Het minimum gewicht is opgeschroeft tot 950 KG.
Maar er mag nu wel een airbox geplaatst worden. Dit uiteraard
om het typische M3 geluid te krijgen. :D
Verder moet ik nog even melden dat er bijzonder veel interesse is, dus
mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.

Jan
Coyote1

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl