Pagina 2 van 2

BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2009 17:07
door mantaboy
Patmeister schreef:
Sponsor schreef:Ligt het aan mij of gebeuren er de laatste tijd meer(zeg teveel) van deze ernstige ongevallen?
De auto lijkt overigens de klap goed doorstaan te hebben.

Ook van deze kant sterkte.


Die auto's kunnen vaak heel, heel erg veel hebben maar
de binnenkant van je hoofd kan er alleen slecht tegen...


Dat is meteen het grootste probleem met de indy- en nascars.

Heel veel sterkte van deze zijde voor alle betrokkenen.

BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2009 17:52
door ExTaxi
Patmeister schreef:
Sponsor schreef:Ligt het aan mij of gebeuren er de laatste tijd meer(zeg teveel) van deze ernstige ongevallen?
De auto lijkt overigens de klap goed doorstaan te hebben.

Ook van deze kant sterkte.


Die auto's kunnen vaak heel, heel erg veel hebben maar
de binnenkant van je hoofd kan er alleen slecht tegen...


hoe is dit dan te verklaren met de F1-rijders die nog veel hardere klappers maken soms?

BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2009 17:54
door dennis tragter
omdat vangrail en bandenstapels altijd nog iets meer meegeven als een boom die slaat bij wijze van spreken terug

BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2009 18:49
door Patmeister
dennis tragter schreef:omdat vangrail en bandenstapels altijd nog iets meer meegeven als een boom die slaat bij wijze van spreken terug


Als er een boom pal naast het circuit staat is het minimaal net zo erg. Banden stapels vangrails hebben idd net dat beetje absorbtie, ook de F1-nek is iets beter getraind... nek van david Coulthard wel eens bekeken ? lijkt wel een stier zo sterk.

BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2009 18:56
door Ton Van Spanje
Probleem zit in de vertraging. maakt in wezen niet uit met wat voor een auto. Van een bepaalde snelheid naar 0 genereert zoveel G dat een lijf dat niet aan kan. Toen Stefan Bellof indertijd in Eau Rouge (Francorchamps) tegen de rail klapte was er uiterlijk niets aan hem te zien. Inwendig was er een bom ontploft.............

BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2009 19:08
door rally for ever
Ook vanaf hier heel veel sterkte voor alle nabestaanden!

BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2009 19:47
door Harry37
heel veel sterkte voor alle nabestaanden :? :? :?

Hopelijk is het de laatste dit seizoen :!: :!:

BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2009 20:21
door mantaboy
ExTaxi schreef:
Patmeister schreef:
Sponsor schreef:Ligt het aan mij of gebeuren er de laatste tijd meer(zeg teveel) van deze ernstige ongevallen?
De auto lijkt overigens de klap goed doorstaan te hebben.

Ook van deze kant sterkte.


Die auto's kunnen vaak heel, heel erg veel hebben maar
de binnenkant van je hoofd kan er alleen slecht tegen...


hoe is dit dan te verklaren met de F1-rijders die nog veel hardere klappers maken soms?


Inderdaad hebben F1 rijders banden en een goede vangrail die toch aardig meegeeft. Indy- en nascars rijden veelal op ovals en daar geeft de vangrail toch iets minder mee. Om nog maar te zwijgen over de betonnen muren aan de binnenkant van het circuit. Dan is inderdaad de vertraging zo groot dat van binnen alles springt.