Pagina 2 van 3

BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2004 18:21
door Werner
Wout de Klerk schreef:
Om een voorbeeld te noemen, no offence please: Fam. Foederer bijvoorbeeld za;l dan maar een enkel punt per jaar pakken, en dat is voor niemand leuk.


Das sport he. Het moet niet te makkeijk worden. Ik wil graag zien dat de beste equipe beloond wordt met veel punten, en niet dat iemand die veel slechter is bijna evenveel punten krijgt. Das leuk voor juniorenkarting, maar niet voor volwassenenautosport.

BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2004 18:47
door Niels2
Werner schreef:
Wout de Klerk schreef:
Om een voorbeeld te noemen, no offence please: Fam. Foederer bijvoorbeeld za;l dan maar een enkel punt per jaar pakken, en dat is voor niemand leuk.


Das sport he. Het moet niet te makkeijk worden. Ik wil graag zien dat de beste equipe beloond wordt met veel punten, en niet dat iemand die veel slechter is bijna evenveel punten krijgt. Das leuk voor juniorenkarting, maar niet voor volwassenenautosport.


Ga toch weg man, net of er met deze punten telling de "slechte" equipe evenveel punten krijgt als een "goede" equipe.

Het is toch niet meer dan logisch dat de kleinere N3 (enz) teams ook graag in de stand komen te staan?

BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2004 19:26
door billy
David Westenbrink schreef:Coëfficienten vind ik ook raar. Alle wedstrijden zijn even belangrijk. Bij de ene rally moet je er meteen voor gaan en is pure snelheid nodig en de andere komt wat meer tactiek en betrouwbaarheid kijken. Gelijkwaardige waardering beloont beiden.

1 Schrapresultaat kan nog wel. Het kan immers een keer misgaan in het heetst van de strijd. Maar geef bijvoorbeeld 10 punten aftrek wanneer er aan dat 'schrapresultaat' NIET is deelgenomen.



Volgens mij zijn deze 2 punten niet echt verenigbaar. Aan de ene kant wil je dat alles gelijk is, maar je wil ook een schrapresultaat!?!

BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2004 22:03
door Werner
Niels2 schreef:
Ga toch weg man, net of er met deze punten telling de "slechte" equipe evenveel punten krijgt als een "goede" equipe.

Het is toch niet meer dan logisch dat de kleinere N3 (enz) teams ook graag in de stand komen te staan?


Ja, in hun eigen n3-klassement. En binnen dat klassement zou dan weer moeten gelden, de winnaar veel punten, die eropvolgen een stuk minder, en de laatsten weinig tot geen. Want wat ik niet wil is dat iemand die comstant op achterstand wordt gereden, in een kampioenschap boven iemand komt te staan die 1 keer meer is uitgevallen. Dat krijg je met de 100-98-96 puntentelling.

BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2004 22:21
door StevenK
Werner schreef:
Niels2 schreef:
Ga toch weg man, net of er met deze punten telling de "slechte" equipe evenveel punten krijgt als een "goede" equipe.

Het is toch niet meer dan logisch dat de kleinere N3 (enz) teams ook graag in de stand komen te staan?


Ja, in hun eigen n3-klassement. En binnen dat klassement zou dan weer moeten gelden, de winnaar veel punten, die eropvolgen een stuk minder, en de laatsten weinig tot geen. Want wat ik niet wil is dat iemand die comstant op achterstand wordt gereden, in een kampioenschap boven iemand komt te staan die 1 keer meer is uitgevallen. Dat krijg je met de 100-98-96 puntentelling.

Dan heb jij volgens mij het spelletje niet helemaal begrepen. O.a. het heelhouden van je materiaal en uitrijden zijn twee heel belangrijke aspecten van de sport. 't Is niet voor niks dat ze zeggen: 'to finish fist, your first have to finish.'. En daarom vind ik ook dat schrapresultaten in een kampioenschap niet thuis horen.

BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2004 22:32
door JD_Kruit
Yes, eens:

Schrapresultaten vind ik ook nergens op slaan. Daarnaast vond ik het systeem 2003 (zonder 'coefficienten') gewoon prima. Dus inderdaad; je kan met een A5 een kampioenschapje pakken.

BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2004 23:13
door erikjan
wat te denken van het volgende:

per klasse punten uitdelen, dus:

1e A8 10 pt
2e A8 9 pt
enz.

1e A7 10 pt
2e A7 9 pt

1e N3 10 pt

enz.


en dan zonder schrapresultaten in 8 (of 6) wedstrijden.

BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2004 6:31
door StevenK
erikjan schreef:wat te denken van het volgende:

per klasse punten uitdelen, dus:

1e A8 10 pt
2e A8 9 pt
enz.

1e A7 10 pt
2e A7 9 pt

1e N3 10 pt

enz.


en dan zonder schrapresultaten in 8 (of 6) wedstrijden.

Lijkt me niet echt wat: ook het voor elkaar krijgen van een budget en een auto is onderdeel van de sport.

Daarnaast is het voor de toeschouwer volstrekt onbegrijpelijk wanneer de snelste N1 kampioen wordt.

Overigens moet je bij de door jou geschetste puntentelling zowieso een correctie toevoegen voor het aantal deelnemers in elke klasse, anders wordt iemand die alleen in de A6 rondrijdt, of in ieder geval op een onbereikbaar niveau voor de rest, automatisch, zonder enige strijd kampioen.

BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2004 11:10
door Wout de Klerk
StevenK schreef:
erikjan schreef:wat te denken van het volgende:

per klasse punten uitdelen, dus:

1e A8 10 pt
2e A8 9 pt
enz.

1e A7 10 pt
2e A7 9 pt

1e N3 10 pt

enz.


en dan zonder schrapresultaten in 8 (of 6) wedstrijden.

Lijkt me niet echt wat: ook het voor elkaar krijgen van een budget en een auto is onderdeel van de sport.

Daarnaast is het voor de toeschouwer volstrekt onbegrijpelijk wanneer de snelste N1 kampioen wordt.

Overigens moet je bij de door jou geschetste puntentelling zowieso een correctie toevoegen voor het aantal deelnemers in elke klasse, anders wordt iemand die alleen in de A6 rondrijdt, of in ieder geval op een onbereikbaar niveau voor de rest, automatisch, zonder enige strijd kampioen.


Of je komt weer op het oude systeem, alles coef. 1, 25 punten en aflopend in je klasse, 50 punten en aflopend in de algemene stand, was ook niets mis mee volgens mij.

BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2004 12:04
door StevenK
Wout de Klerk schreef:Of je komt weer op het oude systeem, alles coef. 1, 25 punten en aflopend in je klasse, 50 punten en aflopend in de algemene stand, was ook niets mis mee volgens mij.

Jawel: er wordt daarmee geen rekening gehouden met het aantal deelnemers in een klasse, met als gevolg dat de enige H9 rijder altijd 25 klassepunten krijgt.

BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2004 12:34
door Werner
StevenK schreef:
Werner schreef:
Niels2 schreef:
Ga toch weg man, net of er met deze punten telling de "slechte" equipe evenveel punten krijgt als een "goede" equipe.

Het is toch niet meer dan logisch dat de kleinere N3 (enz) teams ook graag in de stand komen te staan?


Ja, in hun eigen n3-klassement. En binnen dat klassement zou dan weer moeten gelden, de winnaar veel punten, die eropvolgen een stuk minder, en de laatsten weinig tot geen. Want wat ik niet wil is dat iemand die comstant op achterstand wordt gereden, in een kampioenschap boven iemand komt te staan die 1 keer meer is uitgevallen. Dat krijg je met de 100-98-96 puntentelling.

Dan heb jij volgens mij het spelletje niet helemaal begrepen. O.a. het heelhouden van je materiaal en uitrijden zijn twee heel belangrijke aspecten van de sport. 't Is niet voor niks dat ze zeggen: 'to finish fist, your first have to finish.'. En daarom vind ik ook dat schrapresultaten in een kampioenschap niet thuis horen.


Ik ben ook tegen schrapresultaten, om de bovengenoemde redenen, en omdat het de duidelijkheid niet ten goede komt.

BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2004 17:50
door Martijn_Braat
Geen schrapresultaten is prima. Maar maak dan wel een dusdanige staffeling in de te verdienen punten dat iemand die alles wint en één keer uitvalt wel boven iemand eindigt die alles uitrijdt op plek drie (het Keke Rosberg syndroom, werd wereldkampioen F1 zonder 1x winst).
Volgens mij moet in de puntentelling gestimuleerd worden dat iedereen altijd zo hard mogelijk rijdt, dit is ook het leukste voor het publiek. Wil je lekker cruisen ga dan kaartleesritten of de SLS rijden.
Maar ik geloof dat hierover de meningen sterk verdeeld zijn.
Ik rijd zelf ook liever een wedstrijd op kop en leg hem halverwege zachtjes en zonder schade in een sloot dan dat ik die wedstrijd op plek vier finish. (dit laatste is me dan ook nog niet gelukt)(het eerste trouwens ook niet)(schade is al wel gelukt).
En voor de ideale puntentelling die in de juiste verhoudingen; een snelle auto, een snelle rijder en een uitrijder belonen, zie mijn eerder bericht.
groetjes,
The Allmighty N3 Emperor

BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2004 18:02
door nkroeze
Toivonen schreef:groetjes,
The Allmighty N3 Emperor



WOEHAHAHA, kan jij jezelf überhaupt nog wel serieus nemen? Sjonge jonge zeg......

BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2004 18:30
door bugs
Toivonen schreef:Ik rijd zelf ook liever een wedstrijd op kop en leg hem halverwege zachtjes en zonder schade in een sloot dan dat ik die wedstrijd op plek vier finish. (dit laatste is me dan ook nog niet gelukt)(het eerste trouwens ook niet)(schade is al wel gelukt).
The Allmighty N3 Emperor


zal je ook nooit lukken, ik heb het al eens gezegd, JE HEBT HET NIET EN KRIJGT HET NIET!

BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2004 19:22
door Martijn_Braat
Kroeze, dat was een grapje hoor, zie wat ik daarvoor over mezelf zeg

En Bugs, ik dacht, misschien kom ik je eens tegen om je een ferme hand te geven, maar vanaf nu ga ik aktief naar je op zoek.