En dan maar denken dat we veilig staan.....

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor SylviaVisser » wo jun 14, 2006 9:18

Zoals Peer al aangeeft, kruislings linten is geen optie. Dit is in samenspraak besloten om juist de veiligheid te vergroten. Ik kan me nog diverse voorvallen voor de geest halen dat een beginnend rijder op m'n post linksaf ging ipv rechtsaf. Waarom? Door het vele lint zag hij niet meer welke kant hij op moest rijden. Hij twijfelde aan zijn navigator, ook geen goede zaak natuurlijk.

?? Waar was de hoofdpijl dan voor dat vele gespannen lint??
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor official No. 27768 » wo jun 14, 2006 9:22

Kan me nog een haaks links heugen waar er voor ons wel 5 maal kruislings gelint was tussen de bomen, met hoofdpijl overigens.

Zal er extra op letten en het uiteraard zelf niet doen!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor Jacques81 » wo jun 14, 2006 16:32

Mooie opmerking trouwens ton, rally is voor de rijders en niet voor publiek en pers, en veiligheid voorop.
Zo stond ik laatst ook in wervik, op kp1 schieten er in de eerste bocht van de eerste 15 al 5 door in de remzone. Niet zo'n punt maar het waren nog maar de langzame deelnemers. Verder redelijk harde crash verderop van prinzie. jopt zo vanuit de bocht in de sloot en komt erover, had geluk dat wagen niet ging rollen maar alla. Toen dachten de pers jongens das gaaf daar gaan we filmen en fotos maken! Nou dan ben je in mijn ogen stom hoor, of je bent het gewoon beu. Maar ja wel 2 dingen bereikt. In het harnas gegaan en wat zullen de mensen thuis genieten van die beelden van de auto die de cameraman overrijd en dat dan het beeld wegvalt waarschijnlijk nog goed voor een leuke prijs bij 1 van de vele tv progs.
Jacques81

Berichtdoor HJD » wo jun 14, 2006 18:05

We mogen tenminste nog blij zijn dat we officials hebben tijdens de rally's :wink:

Ik heb me zondag alleen een klein beetje aan een official zitten ergeren. Een half uur voordat de proef begon konden we niet eens de weg oversteken, of er begon er al 1 te schreeuwen dat we achter het lint moesten blijven. We konden achter het lint echter niet achter de mensen langs lopen, doordat het daar dichtgegroeid was. Dus moesten we wel net voor het lint langs, maar dat was blijkbaar genoeg om te gaan zitten schreeuwen. We liepen dus niet eens over de weg :?. Iedereen die daar stond begon er een beetje lacherig over te doen, en zo kun je natuurlijk ook agressief gedrag gaan uitlokken bij sommige toeschouwers.
HJD

Berichtdoor loadmaster » wo jun 14, 2006 18:24

official No. 27768 schreef:Kan me nog een haaks links heugen waar er voor ons wel 5 maal kruislings gelint was tussen de bomen, met hoofdpijl overigens.

Zal er extra op letten en het uiteraard zelf niet doen!

Kruislings linten, vertel, net zoals vroeger?? tussen de rijderslinten en het publikslint ??
loadmaster

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo jun 14, 2006 19:36

Jacques81 schreef:Mooie opmerking trouwens ton, rally is voor de rijders en niet voor publiek en pers, en veiligheid voorop.

Jacques

Dan heb je niet goed gelezen. Ik zeg dat rallys' er primair voor de rijders zijn en dat publiek en pers enz. op een tweede plan komen als dat in het belang van de veiligheid is. Ik zeg niet dat het er niet voor publiek en pers is.
Ton Van Spanje

Berichtdoor mantaboy » wo jun 14, 2006 20:23

SylviaBos schreef:Zoals Peer al aangeeft, kruislings linten is geen optie. Dit is in samenspraak besloten om juist de veiligheid te vergroten. Ik kan me nog diverse voorvallen voor de geest halen dat een beginnend rijder op m'n post linksaf ging ipv rechtsaf. Waarom? Door het vele lint zag hij niet meer welke kant hij op moest rijden. Hij twijfelde aan zijn navigator, ook geen goede zaak natuurlijk.

?? Waar was de hoofdpijl dan voor dat vele gespannen lint??

Onzichtbaar :wink: Waarom? Omdat die ook rood/wit is net als het vele lint.... :wink:
mantaboy

Berichtdoor ExTaxi » wo jun 14, 2006 21:59

HJD schreef:Ik heb me zondag alleen een klein beetje aan een official zitten ergeren.

zeker een oudere man?
ExTaxi

Berichtdoor HJD » wo jun 14, 2006 22:01

ExTaxi schreef:
HJD schreef:Ik heb me zondag alleen een klein beetje aan een official zitten ergeren.

zeker een oudere man?

Was wel een wat oudere man, en was op proef 1 van de dag: Asten.

Had je er daar meer over gehoord dan?
HJD

Berichtdoor Turbo de gravende mol » do jun 15, 2006 6:40

Niels2 schreef:Blablablabla.

Anders dan in een hoogwerker, als je daar uit flikkert valt er niets meer te redden, kun je als een auto op je af komt nog maken dat je weg komt.

Weet jij welke kant je nog op moet, ach jij loopt natuurlijk veel harder dan wij is het niet?
Turbo de gravende mol

Berichtdoor Turbo de gravende mol » do jun 15, 2006 6:43

Niels2 schreef:
ExTaxi schreef:Ben ik de enige die dit een zeiktopic vindt? :?

Geen idee, heb de rest niet gelezen.

Je moet je oordeel is geven na dat je iets gelezen hebt anders zoek gewoon even een andere topic! :twisted:
Turbo de gravende mol

Berichtdoor Turbo de gravende mol » do jun 15, 2006 7:04

De vraag is en blijft hoe lossen we dit probleem in de toekomst op :roll: (het aflinten van publiekzone's?)
Turbo de gravende mol

Berichtdoor official No. 27768 » do jun 15, 2006 7:47

loadmaster schreef:Kruislings linten, vertel, net zoals vroeger?? tussen de rijderslinten en het publikslint ??

ze hadden in de remzone alles tussen alle bomen dichtgelint, zeg maar een 5 dubbele kruising achter elkaar maar ja, dat was ook al even geleden en daarna niet meer gezien.

Volgens mij kunnen officials & publiek best samen wel een balans vinden wat veilig is en wat niet. Het gaat al gelukkig zo weinig fout maar we moeten dit ook zo houden. Wees begripvol en geduldig voor beide partijen, luister naar elkaar !
Ik begrijp ook wel dat als je een uur onderweg bent met drie kinderen achterin dat je niet achter 50 man dik wilt staan, verzin daar dan wat voor!
Wees flexibel en pas de regels zoveel mogelijk toe maar laat ook je menselijke kant zien en maak er dan samen iets moois van.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor mantaboy » do jun 15, 2006 22:17

HJD schreef:
ExTaxi schreef:

zeker een oudere man?

Was wel een wat oudere man, en was op proef 1 van de dag: Asten.

Had je er daar meer over gehoord dan?

Dat was bij ons op de kp. Over welke post heb je het? Of was dat net bij de brug?
mantaboy

Berichtdoor Peer » vr jun 16, 2006 3:36

Wie niet achter 50 man wil staan moet simpelweg zorgen op tijd aanwezig te zijn. Een half uur voor de proef start is doorgaans voldoende en op populaire punten wellicht een uur van te voren.
Is wel zo relaxed. Ben zelf ooit heel fanatiek toeschouwer geweest, maar zorgde altijd op tijd te zijn zodat je op je gemakje een mooi plekje kon uitzoeken en altijd vooraan stond.
Op Brustem in de "oude" Haspengouw betekende dat soms wel 2 uur tevoren daar zijn, maar wij hadden dat er altijd voor over.
Verder zorgde ik altijd voor een goede kaartlezer en we gingen doorgaans niet na de eerste 5 al lopen maar na 30 of 40 of zoals op Brustem helemaal niet.
Peer

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl